Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest valgetskvaler
Skrevet

Nå skal det sies at kjæresten min ikke var utro, for vi hadde pause.

Mens vi var kjærester møtte hun noen som hun ble veldig betatt av , og det var vist det som gjorde at vi skulle ha pause , uten at jeg viste det der å da.

Alt jeg fikk var at vi hadde det ikke så bra akkurat da :forvirret:

Så går det 2 uker før vi er sammen igjenn, og da elsker hun meg plutselig mer enn alt annet og vil gjøre alt i hele verden for at vi skal være kjærester resten av livet.

Det var bare det at da har hun blitt med denne sjarmerende karen hjem og hatt sex :frustrert:

Unskyldingen var da at hun fikk så mye oppmerksomhet og komplimanger når vi hadde det dårlig blablabla osv. så hun ble bare så betatt.

Jeg tror sanneheten er at grunnen til at vi hadde det dårlig var at hun var tilltrukket av noen andre , og hun dermed vill ha pause å sjekke om det var noen å hente der ?! I følge henne var ingenting planlagt , men det tror jeg heller ikke på. Hun sier at noe sånt aldrig skjer igjen, jeg tror hun tror det selv, men at hun er en av de som har en "utro personlighet" , eller ikke kjenner seg selv godt nok til å kunne si noe slikt. Arghh...... dritt å elske noen som er sånn.

Alt jeg vil er jo å ha en kjæreste jeg kan være like sikker på som jeg er på meg selv :S Hvis vi fortsetter å være sammen mister jeg antagelig all respekt for meg selv, gjør jeg det slutt mister jeg den jeg elsker .

Noen damer er så spekulative å kalkulerende, klarer bare ikke hel å bestemme meg om dette gjelder henne. Egentlig vet jeg det, vil bare at noen skal si jeg tar feil : S Koselig å lure seg selv en gang i blandt :sjenert:

Give me some innput over hnnjaaa

ps. JA, jeg vet hun ikke var utro....... det bare føles slik :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:klem: Høres ikke lett ut for deg dette.

Jeg tror ikke det finnes noe som heter utro personlighet. At noen kan være utro flere ganger kan selvfølgelig skje, men jeg tror ikke nødvendigvis det har noe med personligheten å gjøre og at dette ikke kan forandres.

Du må finne ut om du kan stole på henne, det er jo det dette kommer ned til. Hun har ikke vært utro, men du har blitt såret og føler kanskje dette kan skje igjen. Hva med å snakke med henne om situasjonen og si at du føler deg såret og hvordan du har det.

Hva med å prøve å gi henne mer av det hun sier hun savner? Du skal ikke fnyse av at hun kanskje trenger litt oppmerksomhet og noen komplimenter...

Lykke til! Håper dette ordner seg!

Gjest Gjest
Skrevet

ps.  JA, jeg vet hun ikke var utro....... det bare føles slik  :frustrert:

Jeg synes igrunn hun var det.

Skulle nok måttet jobbe litt for å få meg tilbake der ja ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg tror heller ikke at det er noe som heter "utro personlighet", men jeg tror du har rett i at hun ikke kjenner seg selv godt nok og at hun gjør mindre gode valg som følge av dette og at hun ikke er så moden/voksen nok enda. Her satte hun seg selv i en situasjon hvor hun kunne gå til sengs med en annen. Grunnen til dette er muligens at hun ikke kjenner seg selv godt nok til å vite hvilke situasjoner hun bør unngå fordi de kan føre til at hun gjør ting hun senere angrer på.

Poenget mit er at dersom dere er unge mennekser (under 25 år), synes jeg ikke du skal dømme henne pga dette. Sannsynligvis vil hun bli bedre kjent med seg selv og voksen nok til å ta bedre valg i framtiden. Dersom du ønsker det, kan du jo ta en prat med henne og høre ha hun selv tenker om det som skjedde. Er hun enig i at hun begikk en feil? Angrer hun? Virker det som om hun har lært noe?? Hvis hun svarer ja på dette og du elsker henne og virkelig vil være sammen med henne, så synes jeg du skal legge det bak deg, kose deg sammen med henne og se framover. Du kan jo prøve å bli flinkere til å gi henne det hun savner. Kanskje du savner noe som du kan be henne om, du også?

Gjest ettellerannet.no
Skrevet

Det jeg mente med "utro personlighet" var at man alldrig helt klarer seg med en person, uansett hvor mye man elsker en annen. Blir fort betatt og sjarmert av andre , og kaller det at man ikke har det så bra sammen for tiden, sånn for å ha en unskylding for seg selv. Jeg mener ikke at dette nødvendigvis er noe negativt generelt sett, men det er bare ikke riktig for meg. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg aldrig hadde gjordt det samme som hun gjorde, uansett hvem som hadde bydd på seg selv. Det er det som gjør meg så usikker på om vi passer sammen.

Kan god hende jeg er en sjalu eiesyk møkkagutt siden jeg vil at hun skal være like trofast mot meg som jeg er mot hun, det er bare det at det er slik jeg vil ha det :sur: Og alt tyder på at hun ikke er slik :grine: Kanskje jeg er for kravstor ?

Ja hun inrømte at det var en utrolig dumt, og ja hun angret veldig , men hun er desverre 26 så da er det vel ikke noen fromillende omstendigheter er det vel ?

Hun var hverfall ærlig nok til å si fra, det er jo en liten formillende en eller? :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror du har en smule rett i antakelsen om at hun ville sjekke om det var noe å hente et annet sted. Mens du satt pent og venta. Jeg ville ikke tatt henne tilbake nei. For hvem vet neste gang det dukker opp en hunk hun vil ha...

Gjest Gjest
Skrevet

hei

det er jeg som var skrev inn i dag 09.17. Jeg skjønte hva du mente med "utro personlighet". Søstern min påstår at JEG er slik du beskriver at du er redd for at hun er. Utifra mine valg tidligere kan det kanskje se slik ut. Jeg er impulsiv, eventyrlysten og en følelsestyrt jente som har gjort dumme ting som likner det kjæresten din har gjort. Nå er jeg 24, og jeg merker at jeg gradvis begynner å bli mer bevisst på disse personlighetstrekkene og jeg begynner å bli mer fornuftig og håndterer svakhetene mine stadig bedre. Kanskje jeg var en "utro personlighet", men jeg er ikke det nå. Det vet jeg. Nå har jeg lært meg å bruke fornuften min og ikke være så tankeløs og oppføre meg så umoden som jeg gjorde før. Dette fordi jeg har lidd så mye pga dårlige valg og innsett at jeg ikke vil gjøre slike feil mer. Jeg har villet forbedre meg for MIN EGEN DEL, for jeg orket ikke leve med alle disse følelsene og dramaet. Jeg tror ikke kjæresten din trenger å være slik du frykter dersom hun virkelig har et sterkt ønske om å ikke være slik. Det er vanskelig å forklare, men jeg håper du forstår. :)

Lykke til.

Gjest etellerannet.no
Skrevet

Problemet mitt er vel i bunn å grunn det at jeg virkelig elsker hun, det er bare det at jeg er så sikker på at det kommer til å skje lingnende i framtiden.

Hun sier det aldrig kommer til å hende, jeg tror hun når hun sier det , men hun kjenner bare ikke seg selv godt nok tror jeg.

Er så skuffet over hun ,og megselv for at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for å gi opp. Æsjjjjj, jeg har driti meg ut uansett hva som skjer.

Takk for svarene hvertfall.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skjønner at dette er vanskelig. Hadde nok vært sint og usikker selv. Men det skal sies at hun gjorde det riktige da, hun tok en pause for å finne ut hva hun ville. Det er jo trods alt bedre enn at hun gjør det mens dere er sammen.

Men om jeg hadde stolt på henne igjen, det vet jeg ikke. Mest sannsynlig ikke. Men det er du som kjenner henne og kjenner deg selv. Kun du kan ta denne avgjørelsen.

Lykke til :klem:

PS: Ja jeg tror at enkelte har "utro personlighet"!

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)

Hun trenger ikke nødvendigvis være umoden eller ha en "utro personlighet". Det er DU som sier hun har det, ikke hun. Hvorfor kan du ikke prøve å stole på henne i det minste?

Ikke meningen å være krass, jeg skjønner at du er skeptisk, men om du vil være sammen med jenta så kan du ikke gå rundt og være sjalu hele tiden, og du må etterhvert prøve å stole på henne.

Endret av d'Arc
Gjest Gjest
Skrevet
Hun trenger ikke nødvendigvis være umoden eller ha en "utro personlighet". Det er DU som sier hun har det, ikke hun. Hvorfor kan du ikke prøve å stole på henne i det minste?

Ikke meningen å være krass, jeg skjønner at du er skeptisk, men om du vil være sammen med jenta så kan du ikke gå rundt og være sjalu hele tiden, og du må etterhvert prøve å stole på henne.

JEG sier ikke at hun nødvendigvis er umoden eller har "utro personelighet", men jeg sier at alt tyder på at hun er , eller har en av delene.....

Grunnen til at jeg ikke vet om jeg kan stole på hun er jo nettop pga. det som har skjedd. Synes ikke at hun, eller noen andre for den sakens skyld ,egentlig fortjener å bli stolt på etter noe slikt. Poenget her er ikke at jeg ikke vil stole på hun , det er at jeg ikke tror jeg kan klare det. Og når det gjelder det å være sjalu, så er jeg ikke det et sted.

Man er vel ikke sjalu bare fordi man ikke er sikker på om man kan stole på noen ?

Det viktigste for meg i et forhold er at man VIRKELIG kan stole på hverandre, så skal være sammen med hun MÅ jeg SELVFØLGELIG stole på henne. Dilææææææma her er jo at jeg ikke har peiling, jeg er så usikker som det går ann å bli, hjertet sier bli......... hjernen sier stikk. Arghhh, så mye lengre jeg er kommet nå.....

jeg blør , jeg blør tiddeligbom ,d er det jeg gjør, tiddeligbom, nå dør jeg mye mer enn før, tiddeligbom og hutte meg :sur:

Skrevet

Skjønner godt det er vondt, hadde det vært meg ville jeg følt jeg var satt på "hold" for at den andre skulle få ligget med noen uten å være utro. Det trenger selvsagt ikke ha vært strategi fra hennes side, men det jeg stusser mest på er at det bare var pause i 2 uker. Ferdig med den andre, tilbake til deg og alt er som før.

Kan du ikke foreslå litt tenketid da? 2 uker er jo litt kort om poenget er litt tid fra hverandre, særlig når dere er såpass gamle. Du trenger vel å tenke litt uansett..

Skal det bli bra forhold er det en fordel å stole på hverandre, om det er vanskelig nå trenger du kanksje litt tid for deg selv.

Gjest d'Arc
Skrevet
JEG sier ikke at hun nødvendigvis er umoden eller har "utro personelighet",  men jeg sier at alt tyder på at hun er , eller har en av delene.....

Grunnen til at jeg ikke vet om jeg kan stole på hun er jo nettop pga. det som har skjedd.  Synes ikke at hun, eller noen andre for den sakens skyld ,egentlig fortjener å bli stolt på etter noe slikt. Poenget her er ikke at jeg ikke vil stole på hun , det er at jeg ikke tror jeg kan klare det. Og når det gjelder det å være sjalu, så er jeg ikke det et sted.

Man er vel ikke sjalu bare fordi man ikke er sikker på om man kan stole på noen ?

Det viktigste for meg i et forhold er at man VIRKELIG kan stole på hverandre, så skal være sammen med hun MÅ jeg SELVFØLGELIG stole på henne. Dilææææææma her er jo at jeg ikke har peiling,  jeg er så usikker som det går ann å bli, hjertet sier bli......... hjernen sier stikk. Arghhh, så mye lengre jeg er kommet nå.....

jeg blør , jeg blør tiddeligbom ,d er det jeg gjør, tiddeligbom, nå dør jeg mye mer enn før, tiddeligbom og hutte meg  :sur:

Du tror jo at hun har en form for "utro personlighet". Det jeg mener er, at om du ikke klarer å stole på henne og dette er noe som kommer til å ligge og gnage i bakhodet for alltid, så synes jeg ikke dette forholdet har noen fremtid.

Hun gjorde det jo slutt med deg før hun lå med noen andre, og det tyder jo på at hun ikke vil være utro. Men om du hele tiden skal gå rundt å tenke "nå har hun nok lyst på sex med noen andre", da kommer ikke dette til å fungere.

Så spørsmålet er vel, kan du leve med det, eller ikke?

Skrevet

Jeg forstår at du har det vondt og at det er vanskelig for deg. Men jeg må si at jeg synes jo at det er bra at hun tok en pause iallefall, og ikke bare hoppet til køys med den andre.

Spørsmålet du må stille deg selv er: Kan jeg legge det bak meg og gå videre, eller kan jeg ikke. Det er jo det som er viktig her. Om du ikke kan det, så kommer forholdet til å ryke uansett på et eller annet tidspunkt.

Gjør som noen andre her sier, ta en pause og finn igjen tankene dine. La tiden jobbe litt for deg, det er ikke så lett å se ting ordentlig når man står midt oppe i det. Lykke til! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...