Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg skulle dra etter å ha spillt bowling med ungene så jeg at jeg hadde en stor oljeflekk på buksen. Jeg oppdaget raskt at det var klin fra de hadde smurt stolene der. Det var helt åpent slik at man lett fikk det på seg. Buksen jeg hadde på meg var en ekte Rock & Republic bukse (= dyr bukse). Jeg vet ikke om det er mulig å få vekk den oljeflekken engang. Kan prøve å levere den på rens, men synes da at bowlingen bør betale regningen. Dersom flekken ikke går bort, mener jeg at de bør ertstatte den. Kan jeg kreve dette?

Jeg sa med en gang jeg så det ifra til hun som arbeidet der. Hun skjønte ingenting så jeg måtte til slutt be om nummeret til daglig leder og avtalte at jeg skulle ringe henne i dag. Fikk også navnet til hun som arbeidet når det skjedde.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Dersom flekken ikke går bort, mener jeg at de bør ertstatte den. Kan jeg kreve dette?
Du skriver ikke i hvilket land dette skjedde.

Var det i Usa så kan du stevne bowlingstedet for 25 mill for den traumatiske opplevelsen du åpenbart har hatt.

Var det i Norge, forventer folk med litt vett i hodet at du tar på litt biotex-spray eller lignende rett på flekken før du vasker den i maskinen på 60 grader med skikkelig vaskemiddel.

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Synd det som skjedde med buksa di. Mener virkelig at du har rett på rens eller ny bukse hvis ikke flekken går bort.

Lykke til! :)

Var det i Norge, forventer folk med litt vett i hodet at du tar på litt biotex-spray eller lignende rett på flekken før du vasker den i maskinen på 60 grader med skikkelig vaskemiddel.

Skrevet

Hei!

Synd det som skjedde med buksa di. Mener virkelig at du har rett på rens eller ny bukse hvis ikke flekken går bort.

Lykke til! :)

Skjønner ikke at man må svare så ufin når noen har spørsmål. Kan du ikke la vær å svare i det hele tatt.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hallo! For noen reaksjoner!

Jeg har selv arbeidet et sted hvor vi har erstattet kunders klær fordi de har blitt ødelagt av noe som var vår feil.

Biotex løser ikke alt. Mannen min jobber med bil, så jeg har selv erfart at olje ikke har gått bort selv når jeg har vasket de på høye temperaturer og brukt biotex.

Oljen var tykk og metallisk grå. Stolene på bowlingen sitter fast i bordene og har en slagt svingmekanisme. Jeg satt meg ikke i noe. Setet var rent. Det var derimot der stolene var leddet med bordet at oljen lå. Helt åpent. Jeg mener at det er uforsvarlig å ikke tørke vekk oljen når det så lett kan tilgrise kundenes klær. Hun som arbeidet der, mumlet noe om at de hadde hatt noe service eller lignende på utstyret og at det kunne være de som har griset det til.

Jeg håper selvsagt også at buksen blir ren av bare vanlig vask med biotex på flekken (ca to ganger to cm stor). Jeg kan selvsagt prøve det, men vil snakke med daglig leder der først (hun er ikke tilstede nå). Det er kanskje greit å si ifra slik at flere ikke opplever det samme.

Dessuten vil jeg informere om jeg gjerne prøver å fjerne den selv, men at dersom det ikke går og den må renses eller evt. erstattes så bør de betale det. Jeg synes ikke at det er urimelig.

Det er forskjell på å få grønske eller grillolje på en bukse når man er på grillparty og det å få OLJE fra en STOL i en BOWLINGHALL.

Gjest gjest1
Skrevet

~Bridezillah~Killah~ - har noen vært slem med deg idag eller? Makan til surt oppgulp du kommer med!

Gjest Gjest
Skrevet
~Bridezillah~Killah~ - har noen vært slem med deg idag eller? Makan til surt oppgulp du kommer med!

Hovedinnlegget var i retning "krev, krev, krev". Det er en innstilling som mange reagerer negativt på. Jeg kan ikke se hvorfor svar om at hun bør vaske buksa, ta ansvar for hvor hun slenger raæva si og holde kjeft, er verre enn de som mener den ansatte hos bowlinghallen er ei dum kjerring.

Håper BridezillahKillah sladrer om hvem trådstarter er nabo av, for jeg vil heller ikke ha sånne folk på grillfest. :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja selvssagt skulle du hatt ersatning, både fra bowlinghallen og fra rock& republic. Hadde buksa di vært fra Spar kjøp derimot, da kunne du sett langt etter tusenlappene..

Nei, ærlig talt. Bruk hue :klaske: og se hvor du setter ræva di neste gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Neida, Titta, men jeg har et nick som gjør at andre brukere tar alt jeg sier i verste mening dersom det er rom for tolkning. ;)

Og se kor æ bryr mæ!

Gjest Gjest_Pippilotta_*
Skrevet

Bilmekanikere bruker ren Zalo for å rengjøre oljefettede, grisete hender. Jeg har også brukt Zalo med hell på gjenstridige oljeflekker på tøy.

Lykke til, trådstarter.

Jeg reagerte også litt på tonen din i hovedinnlegget, men ser du har utdypet det litt senere.

Skrevet

Håndrens er også et godt tips!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Sorry at jeg er litt kvass i tonen... Jeg sa ikke at hun som jobbet der var en dum kjerring. Jeg sa at hun ikke skjønte noen ting. Typisk 18 åring i sin første jobb. "Eh åja. Det var jo dumt. Hmm må være pga service folka det... Ehh.." Ikke gikk hun bort for å sjekke stolen/bordet. Ante ikke hva hun skulle gjøre og ikke var hun så veldig interessert i å prøve å tenke det ut heller. Jeg ba henne pent om navn og nummer til daglig leder samt hennes navn.

UANSETT.. Det har lite med saken å gjøre.

Jeg vil bare ha bort flekken. Jeg har opplevd at man kan gjøre flekker verre ved å trikse og mikse for mye med ulike mirkakelmidler. Renserier sier gjerne at man skal la være og heller ta med plagget til de.

Nå fikk jeg endelig snakket med daglig leder. Jeg forklarte at jeg var der i går og bowlet og fikk olje på buksen. Jeg sa at jeg skulle prøve å få det bort selv, men at det kunne være at det ikke fungerte. Hun beklaget og sa at dersom den ikke gikk bort skulle jeg komme opp til henne med buksen og så skulle hun finne en løsning på det. Ikke noe problem. Dessuten skulle hun gå å sjekke banen med en gang.

DETTE ER SLIK DET SKAL VÆRE.

Jeg håper dere som mener noe annet ikke jobber med kundebehandling. HUFF!

Grunnen til at jeg spesifiserte hva slags bukse det var og at den var dyr, var bare fordi at jeg hadde kanskje ikke vært så nøye med det dersom det hadde vært en gammel H&M bukse. Prinsippet mitt hadde derimot vært det samme.

Gjest Gjest
Skrevet
DETTE ER SLIK DET SKAL VÆRE.
Så fint, da slipper du å klage og bære deg mer da. ;)
Skrevet

Bra at det ordner seg for deg, trådstarter. :) Og om du finner et vidundermiddel for fjerning av oljeflekker, ikke nøl med å si i fra. :ler:

Skrevet

Den er grei Svart Katt. Jeg er imidlertid veldig usikker på hva jeg skal prøve: Zalo eller Biotex spray... ?? Hva er best??

Skrevet

Jeg valgte Zalo og det ser ut til å fungere fint :) Så da melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Takk for tips.

Skrevet

Man forventer kanskje at stolene i en bowlinghall er fri for oljesøl o.l? Jeg synes de burde erstatte buksen om du ikke får det av. De vet jo selv at de slipper til folk før oljen er tørketskikkelig!

Til sammenligning ble våre klær malingsflekket en gang vi tok familiebilder hos fotograf. De så selv flekkene før vi gikk hjem og ga oss et solid avslag (2000-3000 tusen) på familiebildene. (fire penbukser med malingsflekker)

Svært så hissige enkelte av dere er her!?

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg synes man burde kunne forvente at inventaret i en kafe, bowlinghall, restaurant er fritt for søl. I dette tilfellet burde de kanskje tørket over stolene etter at de var blitt oljet? Ellers blir det jo omtrent som å male en vegg og så la være å sette opp en lapp med "NYMALT" på?

Gjest Gjest
Skrevet
Man forventer kanskje at stolene i en bowlinghall er fri for oljesøl o.l? Jeg synes de burde erstatte buksen om du ikke får det av. De vet jo selv at de slipper til folk før oljen er tørketskikkelig!

Til sammenligning ble våre klær malingsflekket en gang vi tok familiebilder hos fotograf. De så selv flekkene før vi gikk hjem og ga oss et solid avslag (2000-3000 tusen) på familiebildene. (fire penbukser med malingsflekker)

Svært så hissige enkelte av dere er her!?

2-3 millioner i avslag på familiebildene, det var ikke dårlig! :)

Skrevet
2-3 millioner i avslag på familiebildene, det var ikke dårlig!  :)

Hehe...ja vi lever lenge på dem :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...