Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Abonnerer noen av dere på frukt og grønnsaker, f.eks fra Årstidene? Er dere fornøyd med det? Ser for meg at det kanskje kan være vanskelig å finne på noe å lage av alt når man ikke har valgt det ut selv? Samtidig tror jeg at det hos oss ville blitt mer grønnsaksspising og variasjon enn det det er i dag, og det hadde jo vært bra! Kaster dere mye av det dere får? og er kvaliteten god? Det er jo ganske dyrt.. Takk for svar
salsera Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Ei venninne av meg abonnerer. Hun er fornøyd, og jeg tror hun får oppskrifter sammen med grønnsakene.
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Jeg abonnerte, men da jeg fikk dårlig råd en periode, ble det for dyrt for meg. Var alltid fornøyd. God kvalitet. Kostet 300 kr for en kasse, levert en gang i uka, eller annenhver uke. (men annenhver uke ble for sjeldent for min del) Var en koselig, eldre mann som leverte grønnsakene på døra.
Pusekatt Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Jeg abonnerte, men da jeg fikk dårlig råd en periode, ble det for dyrt for meg. Var alltid fornøyd. God kvalitet. Kostet 300 kr for en kasse, levert en gang i uka, eller annenhver uke. (men annenhver uke ble for sjeldent for min del) Var en koselig, eldre mann som leverte grønnsakene på døra. ← Hvor mye grønnsaker var det da? Og hvilke? Kan man velge sort selv?
Gjest piaf Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Det finnes forskjellige ordninger for abonnement på økologiske grønnsaker hos ulike leverandører - hos noen kan man ihvertfall til en hvis grad velge selv hvilke og hvor mye grønnsaker man vil ha (avgjøres også av tilgangen gjennom året), og velge vekk det man ikke vil ha. Det er en fordel. Jeg har abonnert i flere år, og er stort sett fornøyd med kvaliteten, selv om den svinger litt (men er jeg ikke fornøyd, reklamerer jeg på varene). I starten var det nok vanskelig å få brukt alt, men nå synes jeg det er bare kjekt med grønnsaker det ellers ikke er så lett å få tak i, og jeg har lært meg å lage mye nytt pga at jeg har råvarer å bruke opp. Dagen etter at jeg har fått grønnsakslevering, lager jeg meny for opptil 2 uker framover med utgangspunkt i grønnsakene - og det sparer oss faktisk for mye tid, i tillegg til at det sikrer en stor andel grønt i kostholdet.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Jeg abonnerer fra www.altiboks.no, og får både frukt, grønnsaker, kjøtt og egg levert på døra. Sammen med varene får vi oppskrifter og tips. Vi spiser absolutt mer frukt og grønt etter at vi begynte med dette!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Her kan du finne mer informasjon: http://www.aarstidene.no/ http://www.kolonihagen.no/default.aspx?aid=9063784 http://www1.sv.no/oslo/heidi/abonnere.html
Gjest splæsj Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Hvor mye grønnsaker var det da? Og hvilke? Kan man velge sort selv? ← Det var fra årstidene. Du kan sjekke innholdet i kassen på hjemmesiden. Jeg kjøper mye grønnsaker hver uke, og syntes det var digg å få det levert på døra. Haken er at det er dyrt i forhold til å kjøpe grønnsakene i butikk. Men, om du har råd til det, synes jeg du skal gjøre det. Det var en digg luksus. Nei, du kan ikke velge sort selv. Og som sagt, i forhold til prisen, syntes jeg ikke utvalget var så stort.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Takk for svar alle sammen. Flytter forhåpentligvis snart til et sted de tilbyr dette, og da må det nok prøves ut (og hvis det er flere med erfaringer så er jeg interessert i å høre flere)
Belit Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Inspirert av tråden har jeg nå tegnet abonnement! Greide endelig å overtale gubben også, muligens hjulpet av en sjokkerende dokumentar på svensk tv forrige helg om matvareindustrien... Håper det blir bra. Jeg ser for meg at det vil bli lettere å planlegge middagene uke for uke og spise mer variert når vi får en "overaskelsesboks" på døra hver uke. Og jeg tror faktisk ikke det blir dyrere enn å gå i butikken - vi bruker allerede ganske mye penger på friske grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå