Gå til innhold

Oppbevaring av grønnsaker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor oppbevarer dere grønnsaker?? Jeg har de liggende utover kjøkkendisken. Men er fryktelig lei av det, for de ligger jo alltid i veien. Skal man egentlig oppbevare de i kjøleskap? Hva med frukten? Jeg har den liggende i et stort fat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet (endret)

jeg legger grønnsaker og poteter o.l. i nederste skuffen i kjøleskapet ja, da holder de lenger. Man kan eventuelt kutte opp purre, kålrot o.l og ha i frysen. Av frukt har jg det meste i kjøleskapet, men epler kan holde seg bra lenge i romtemperatur så dem har jeg i en bolle e.l de gir en frisk lukt også.

Endret av Thalassa
Skrevet

Poteter og løk i bokser i et av underskapene, hvitløk i en hvitløkskrukke på benken, alle andre grønnsaker i skuffene nederst i kjøleskapet og frukt i en stor bolle på kjøkkenbenken.

Gjest Fruktfat
Skrevet

det eneste av frukt og grønt jeg ikke legger i kjøleskapet er bananer, sopp og hvitløk. frukt er best kald! ;)

Gjest Catwoman
Skrevet
det eneste av frukt og grønt jeg ikke legger i kjøleskapet er bananer, sopp og hvitløk. frukt er best kald!  ;)

Sopp holder seg mye bedre i kjøleskapet enn på benken.

Gjest Fruktfat
Skrevet

trodde den ble brun og våt der, jeg?

bruker den stort sett samme dagen jeg kjøper den, uansett :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Ja, da er det jo greit. Men hvis du skal lagre den noen dager holder den seg mye bedre, og blir ikke så fort brun hvis den ligger kaldt - i papirpose. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...