Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter å ha sittet på baken og holdt på med en masteroppgave så og si døgnet rundt det siste halvåret, har jeg lagt på meg ca. 5 kg.

Kostholdet mitt har ikke endret seg. Jeg spiser verken mye eller spesielt usunt. Kiloene må rett og slett ha kommet på grunnlag av at jeg plutselig ble veldig stillesittende. Nærmest over natten tok all trening og mitt vanlige høye aktivitetsnivå slutt.

På grunnlag av dette antok jeg at det ville bli relativt lett å gå ned disse 5 kg. igjen, dersom jeg bare startet å trene. Men det virker altså som det ikke er så lett! De siste fire-fem ukene har jeg vært ute og løpt hver annen dag i snitt. Jeg løper da i en 40-minutter, og et par av dagene legger jeg inn intervaller i løpetreningen. I tillegg tar jeg en del øvelser hjemme i etterkant, slik at jeg trener i godt over en time til sammen. Men det skjer ingenting med vekten! Absolutt ingenting :sur:

Er det noen som har noen ideer om hvorfor det er slik? Er det noe jeg eventuelt bør prøve ut? Kan det være fordi jeg fortsatt er ganske stillesittende resten av dagene? Oppgaven er enda ikke innlevert... Jeg skjønner meg ikke helt på dette, og jeg er skuffet :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du bør kanskje ta en titt på kostholdet ditt i tillegg. Hva spiser du i løpet av en dag? Hender det at du spiser noe ekstra innimellom? (Det gjør ofte jeg når jeg sitter "fastbundet" til datamaskinen og må arbeide hjemmefra). Kanskje kan du loggføre hva du spiser et par dager, for å se hva du får i deg.

Hvis du spiser det samme som før og nå trener som før, går du vel ikke mer opp? Men for å gå ned, må du forbrenne mer enn du tar inn. Så for en tid er det sannsynligvis nødvendig å spise litt mindre eller å legge om kostholdet litt i tillegg.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det med å loggføre inntaket var virkelig en god idé.

Gjest Gjest
Skrevet

husk bare på at muskler veier mer enn fett, og når du trener så mye som du gjør, legger du på deg muskelmasse, dette kan gi utslag i vekta, og det kan se ut som om du har stått på stedet hvil. jeg er sikker på at din trening har ført med seg helsemessige gevinster for deg. stå på og ikke fokuser på om du veier fem kilo for mye eller for lite!!

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Prøv og dropp å fokusere på vekten. Mål deg selv i stedet med målebånd. Så vil du nok snart se resultater ;)

Stå på videre! Pass bare på å unngå belastningsskader med all den løpingen!

Endret av Sprilla
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ville bare meddele at det plutselig har begynt å skje mye med vekten. Det har nyttet :hoppe: Nå må jeg bare fortsette i samme bane, og det føles sååå mye lettere nå!

Gjest Gjest
Skrevet

Vekta sier ikke alltid hele sannheten. Mange sier til meg at jeg er så tynn, men fakta er at jeg ikke veier noe mer enn flere av venninnene mine. Forskjellen er vel at jeg trener, og at noen kroppsdeler er litt fastere enn hos venninnene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...