Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Hei dere! Er som dere skjønner helt ny her, som (snart) prøver. Har spørsmål angående jakten på eggløsningen. Jeg har, under bruk av p-piller, hatt regelmessig syklus på 28 dager. Jeg har tre piller igjen på det siste brettet, og skal da ha mens lør 27/5. Venter da el lør 10/5. Men hvor stor er sjansen for at syklusen forandres når jeg ikke lenger bruker p-piller? Bør jeg gå til innkjøp av el- tester for å finner el? Vi er VELDIG klare for å prøve skikkelig! Men er samtidig VELDIG klar over at dette kan ta tid!! Er takknemlig for råd!!!
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Veeeeeeldig individuelt. Noen får det som normalt etterpå. Min kom 40 dager etter. For andre tok det 6 mnd, eller mer eller mindre.. http://www.snartgravid.com/index.php?optio...id=15&Itemid=55
Cymbidium Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 At du har syklus på 28 dager med prevensjon, har ikke noe å si. Det er jo kjemisk bestemt av stoffet i pillene. Som Epica skriver, hvor lang din første syklus uten p-piller blir varierer veldig. Noen får også regelmessige sykluser med en gang, andre får ujevne sykluser i lengre tid framover. Har du gått på p-piller lenge, kan også syklusen være annereldes nå når du slutter enn før du begynte med prevensjon. Den forandrer seg nemlig opp gjennom livet. Feks hadde jeg sykluser på 28-32 dager til jeg begynte med prevensjon som 20-åring. Nå 10 år etter (og uten p-piller igjen), er syklusen på 20 - 28 dager med hovedvekt på 20-21 dager. Før blødde jeg i 7 dager, flere dager veldig kraftig. Nå blør jeg i 2-3 dager, med moderate blødninger for det meste. Så det er i grunn umulig å si hvordan det blir. EL-tester kan være fint å bruke! Men vær obs på at de slår ut fordi kroppen din forbereder seg på eggløsning. Det er ingen 100 % garanti for at det faktisk skjer. Jeg anbefaler også temperaturmålinger, som viser sikkert at du har hatt eggløsning. Det kan du lese mer om her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå