Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2002 #1 Del Skrevet 7. desember 2002 Huff, sitter å ser på direktesendinga på TV-Trøndelag, og det er ikke et vakkert syn. Det er jo noen flotte verneverdige bygninger som står i brann da. Han sjefen for frityrgryta som startet det hele føler seg sikkert ikke så bra nå nei. Les hele saken her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8990944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trifolii Skrevet 7. desember 2002 #2 Del Skrevet 7. desember 2002 Huff!!! Dette er jo den andre brannen på kort tid i Trondheim sentrum som starter i ei frityrgryte. Får helt vondt inni meg av å se bildene :cry: Deppa Trifolii Her er det mere www.adressa.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PIA Karoline Skrevet 7. desember 2002 #3 Del Skrevet 7. desember 2002 Slettet. Vi ønsker ikke slike tulleinnlegg om alvorlige saker her på KG. Lionda - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 7. desember 2002 #4 Del Skrevet 7. desember 2002 Helt vilt! Først vektern, så bybrua og nå selve kjernen av sentrum. Ingen tvil om at julehandelen for x antall butikker har dårlige utsikter akkurat no... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 7. desember 2002 #5 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg er så lei meg jeg nå... :cry: Trondheim ser helt annerledes ut; disse fine bygningene. Og midt i byen. Gatene vil være helt annerledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 7. desember 2002 #6 Del Skrevet 7. desember 2002 Huff ja- tragisk med alle de fine trehusene! Et stort tap- slike bygninger kan rett og slett ikke erstattes! Men kan som sagt ikke være helt godt for den frityr-kokke-mannen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 7. desember 2002 #7 Del Skrevet 7. desember 2002 Også jeg som hadde gedigne planer med vennegjengen i Trondheim om å rocke News i romjula (egoismen lenge leve)! :o Akk. Det er trist - jeg er glad i Trondheim. Glad alle mennesker kom seg ut, trebygninger kan faktisk bygges opp igjen. Litt sjokkert ble jeg likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. desember 2002 #8 Del Skrevet 7. desember 2002 Ingen med vettet i behold, prøver å slokke brann i frityrgryte/ovn med pulverapparat, vel? Tragisk start på brannen, og tragisk med alle trehusene... Men jeg synes fortsatt at det var korttenkt å bruke pulverapparat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. desember 2002 #9 Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg stusset også litt da jeg hørte om pulverapparatet, men ble litt usikker etterpå.. Pulveret er jo tørt og det hensikt er å hindre tilgang av oksygen -uten bruk av væske (er det ikke så?). Og dermed skulle det kunne virke..eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2002 #10 Del Skrevet 7. desember 2002 Det står vist på pulverapparatet at det skal brukes på tørre gjenstander. På våte gjenstander (olje) skal det kveles med lokk. Men hvem tenker på å lese hva som står der da, når en får litt panikk å skal slukke en brann. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. desember 2002 #11 Del Skrevet 7. desember 2002 Det er helt fryktelig! :o Synes virkelig synd på han stakkarn som stod ved utgangspunktet der altså! (gryta...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PIA Karoline Skrevet 8. desember 2002 #12 Del Skrevet 8. desember 2002 Originally posted by Madden: Synes virkelig synd på han stakkarn som stod ved utgangspunktet der altså! (gryta...) Synes synd på han innehaveren av kvartalet dere det brant jeg. Har selv brent meg på frityrgryte og vet hvor vondt det er. LITT av en sjokk-melding å få når jeg sto opp i dag ja;det brenner på en av mine favoritter blant utestedene i Trondheim! Beklager posten min ovenfor,vet den var upassende;igjen beklager!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. desember 2002 #13 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg lurer litt på om hele Frakken gikk med, ser ut fra en artikkel i adressa som at det var de to øverste etasjene som ble skadd, mens første etasje fikk mest i kontordelen bakerst. For de satt visst og drakk kaffe etter innsatsen i pianobaren.. Pianobaren der er jo omtrent det eneste stedet med særlig liv på ukedagene.. Ikke glem Bør Børson som også brant for kanskje 5 år siden. Vet ikke om det var frityrgryte der også, men.. (Nå downtown) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PIA Karoline Skrevet 8. desember 2002 #14 Del Skrevet 8. desember 2002 Originally posted by VesleBråka: Vet ikke om det var frityrgryte der også, men.. Nei det tror jeg ikke det var.Husker den brannen også,4-5 år siden ja tror jeg. God natt alle sammen!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. desember 2002 #15 Del Skrevet 8. desember 2002 Det er tragiske greier med brannen i Trondheim :cry: Håper de bygger opp kvartalet i samme stil selv om det ikke kan erstatte de gamle trehusene. Det var jo nettopp disse husene som gjorde Trondheim sentrum så koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trifolii Skrevet 8. desember 2002 #16 Del Skrevet 8. desember 2002 Det står i Adresseavisa ( http://www.adressa.no/nyheter/Bybrannen/ar...rticleID=397523 ) at det ble brukt et brannslukningsaparat som er beregna på frityrgryter. Jeg må si jeg har vondt av kokken!! Han har sikkert gjort alt han kunne for å slukke, men så gikkdet så fryktelig ille likevel. Jeg håper det skjer noe nå. Det har vært snakk om å forby restauranter i de gamle trehusene i sentrum, og i alle fall å forby frityrgryter på disse restaurantene. Jeg håper det kommer krav nå, som kan senke rissikoen for slike branner. Trondheim er en vakker by, og nå har vi ikke råd til å miste flere av de gamle husene på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. desember 2002 #17 Del Skrevet 8. desember 2002 Det som er "riktig" å gjøre hvis det oppstår brann i ei frityrgryte, er jo å kvele flammene med et lokk... Jeg bruker frityrgryta mi ofte, og skulle det mot all formodning begynne å brenne, så vet jeg hva jeg skal gjøre. Tragisk at det hvert eneste år, må brenne ned noen hus på grunn av frityrgryter/smultbakst... Likedan som det hvert år må brenne ned noen hus på grunn av uvettig bruk av fyrverkeri... Jeg synes folk bør bruke sunt vett, jeg... Men i denne saken, så synes jeg det er mer klanderverdig av de som tillater restauranter i gamle, verneverdige bygninger. Både i Trondheim og i andre byer... De bør også bruke sunt vett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. desember 2002 #18 Del Skrevet 8. desember 2002 Det som er "riktig" å gjøre hvis det oppstår brann i ei frityrgryte, er jo å kvele flammene med et lokk... Du har rett alfa, men ikke helt rett... I vanlige hjem er det riktige å kvele flammer i frityrgryter og liknende med lokk, og man skal selvfølgelig ha et logg liggende klart når man bruker slike, i tilfelle noe skulle gå galt. Men på restauranter har man ofte spesielle brannslokkingsaparater på kjøkkenet, og disse er bla. beregnet for å slokke fett/oljebranner og gassbranner. Dette fikk vi grundig opplæring i da jeg jobba på restaurant, så dette vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 8. desember 2002 #19 Del Skrevet 8. desember 2002 Har vært nede i byen og sett på ruinene nå. I dag er en trist dag for Trondheim :cry: Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PIA Karoline Skrevet 8. desember 2002 #20 Del Skrevet 8. desember 2002 Originally posted by Ragnhild: Du har rett alfa, men ikke helt rett... I vanlige hjem er det riktige å kvele flammer i frityrgryter og liknende med lokk, og man skal selvfølgelig ha et logg liggende klart når man bruker slike, i tilfelle noe skulle gå galt. Men på restauranter har man ofte spesielle brannslokkingsaparater på kjøkkenet, og disse er bla. beregnet for å slokke fett/oljebranner og gassbranner. Dette fikk vi grundig opplæring i da jeg jobba på restaurant, så dette vet jeg. Helt enig Ragnhild! Vet det jeg også...nå! Synd for kokken,innehaveren-En tragedie for byen... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå