Gjest Me Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Fy fader jeg er så lei meg og sinna. Mannen gikk nettopp på jobb etter en krangel her. Fordi jeg er så lei av rot i huset og var litt irritert i morges, så sa han: Og når var det sist gang du var ute i arbeid? Det fløt over her. For alle vet hvordan det er å være hjemme med flere barn og husarbeid, stell og matlaging. Syns det er helt forferdelig at han kan slenge sånt i meg. Spesielt etter alle disse årene der eg har servert han og vasket hans klær og tatt hans søppel . Fikk en forferdelig følelse av å jobbe ræva av meg for ikke no. Jeg har ikke venner nesten for jeg er så sliten etter lang dag med barn og vasking. Akkurat nu vurderer jeg på å få han ut. Ikke for engangs episode. Men pga jeg er ulykkelig i forholdet da vi ikke har noe mye varme igjen. Denne episoden bare fikk meg tre hakk tristere.
Gjest Me Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Hva med å få deg en interessant jobb (heltid eller deltid) og kreve at han tar søpla si og maten sin selv Mulig at pipen får en annen lyd! Men det høres jo ut som situasjonen er generelt vanskelig for dere, at det ikke bare er arbeidsfordeling og krangel rundt dette som gnager... ← Det er så mange praktiske problemer rundt dette å få meg en jobb. Men jeg har jo planer framover. Og det kommer til å bli sånn en dag. Jeg spurte jo han om hva som kom til å skje den dagen jeg får en jobb. Om ingen av oss skulle ta huset pga arbeid. Han kommer hjem hver dag og får servert hjemmelaget middag. På det tidspunktet er jeg så sliten at det svimler. Må nevne at jeg har en del søvnproblemer og angst i tillegg. Dette gjør at fritidsaktiviteter og venner ikke er prioritert. Når han kommer hjem så spiser han og går rett inn til sofaen og sover. Han er flink å ta oppvasken og setter på en vaskemaskin før sengetid da. Likevel, så er jeg utrolig lei av dette. Vi har ingen forhold, romanse eller god kommunikasjon. For vi er så sliten. Men han er jo sliten når han ikke jobber også. Er så lei av dette nå.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Hei, dere har litt å stri med! Hvor gamle er barna deres? Dere trenger lister: Hvem har ansvar for _det_? Her har vi delt ansvaret mellom oss: I sommerhalvåret er "innearbeidet" stort sett mitt. I vinterhalvåret deler vi: Jeg tar kjøkken og bad, han tar stue og gang. Jeg er student, og han jobber. Barnas rom får være som de er.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Hei Skjønner at du sliter med annet i forholdet enn bare denne kommentaren. Har to råd til deg Først ang. den kommentaren som kom i dag. Når han ikke ser på ditt arbeid med barn og stell av huset (og ham!) som jobb, så lar du være å gjøre noe for ham. Ikke vask hans klær, ikke lag middag til ham, la hans ting skure og gå. Om du klarer å la det være noe rot er det også en grei ting. Vis at du krever respekt for den jobben du gjør!! Andre er at du fortest mulig bør få snakket med noen. Ring til familievernkontoret i din kommune og be om time. Så forteller du dette til mannen din. Om han ikke vil være med, så kan du likevel gå alene. Der kan du få råd og støtte.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Jeg hadde blitt veldig såret selv om jeg hadde fått servert den kommentaren som din mann ga deg Du får dokumentere for han hva du gjør i løpet av en dag. Skriv en liste med alt du gjør før han kommer fra jobb. Så skriver du opp alt du gjør også ETTER at han er kommet fra jobb. Den listen blir laaang kan jeg tenke meg. Jeg går også hjemme med barn, men har heldigvis en mann som gang på gang sier at den jobben jeg gjør er beundringsverdig, for han selv hadde aldri taklet det Jeg sier til min mann at det du bidrar med i huset om kvelden fører til at morgendagen blir litt lettere for meg. Det ser jeg på som en kjærlighetserklæring. Dessuten er det meningen at vi skal dra lasset SAMMEN. Han skjerper seg når jeg har mine utblåsninger Min mann vet at han kunne bidratt mer, hadde han ment at hans jobb var over når han forlot arbeidsplassen og kom hjem så hadde jeg sendt han hjem til moren med koffert!! Det høres ut som om din mann ser ned på den jobben du gjør. Gi han en oppdatering i form av ALT du gjør i løpet av en uke, så bør pipen forandre seg. Hvis ikke så har du et problem: HAN
Kosejenta Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Hei Skjønner at du sliter med annet i forholdet enn bare denne kommentaren. Har to råd til deg Først ang. den kommentaren som kom i dag. Når han ikke ser på ditt arbeid med barn og stell av huset (og ham!) som jobb, så lar du være å gjøre noe for ham. Ikke vask hans klær, ikke lag middag til ham, la hans ting skure og gå. Om du klarer å la det være noe rot er det også en grei ting. Vis at du krever respekt for den jobben du gjør!! Andre er at du fortest mulig bør få snakket med noen. Ring til familievernkontoret i din kommune og be om time. Så forteller du dette til mannen din. Om han ikke vil være med, så kan du likevel gå alene. Der kan du få råd og støtte. ← Støtter denne her!! Selv om du ikke jobber ute(som han selv sa) har du da en jobb, og det virker på meg som om du gjør en veldig god jobb!!!La ham få vaske egne klær osv. og se hva han gjør da.Kanskje han innser hva slags jobb du egentlig gjør!!!! Stå på, ikke gi deg
sEnsAtion Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Jeg tror dere bør sette dere ned sammen og snakke sammen om dette. Ikke bare røm fra problemene som tusenvis av andre gjør, og få barn med sure og separerte foreldre. Hva var det som fikk deg til å like han fra begynnelsen av? Hva fikk han til å like deg? Prøv å snakk sammen om problemene deres som intelligente vesener og tenk tilbake til det som i utgangspunktet gjorde dere forelsket, flyttet sammen og fikk barn. Se på gamle hjemmevideoer eller bilder sammen. Prøv å kom nær hverandre igjen! Det er veldig lett å gli fra hverandre følelsesmessig i en stressende hverdag, og derfor tar veldig mange altfor raske beslutninger. Gjør iallfall et forsøk på å kommunisere, før du kaster han ut eller dere beslutter å gå fra hverandre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå