Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er for øyeblikket kunde hos sparebanken midt-norge men får stadig høre at det er en ganske "ugunstig" bank å ha. Jeg får snart fast jobb og ønsker da også å åpne en konto for boligsparing for så å kjøpe meg en egen leilighet. er det noen som har noen tips om hvilken bank som kan lønne seg for meg som er ung og i den livssituasjonen jeg er i??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Skandiabanken er billigst å bruke; ingen gebyrer. Ellers er jeg kjempefornøyd med Postbanken.

Gjest Embla s
Skrevet

Skandiabanken er vel billigst? Jeg har konto der men det er ikke den jeg bruker til vanlig. Liker å ha en bank jeg kan oppsøke, så jeg har valgt bank ut i fra lokalitet og tilgjengelighet framfor pris.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker Skandiabanken mest som reserve, og hvis jeg er i utlandet. Jeg er ikke fornøyd med nettbankløsningen deres. Ellers bruker vi, som nevnt, Postbanken. Der har vi boliglån, og der fikk vi også de beste betingelsene når vi nå er i markedet for en ny bolig. Der har vi kontakt med en kjempehyggelig kunderådgiver som har fulgt oss opp i flere år (når vi har ønsket det).

Gjest Gjest
Skrevet

Lokalbanker kan ofte gi gode vilkår, og det kan være lettere å "forhandle" om lån hos dem om du har vært kunde der en stund, enn i en stor bank. Postbanken synes jeg bare er sleip, men de har vel egentlig ok vilkår de også.

Skrevet
Lokalbanker kan ofte gi gode vilkår, og det kan være lettere å "forhandle" om lån hos dem om du har vært kunde der en stund, enn i en stor bank.

Dette er jeg enig i.

Har tidligere brukt både Postbanken og Fokus bank, men bruker nå en ganske liten lokal bank. Rådgiveren der stiller opp når vi trenger det (selv om det er lørdag), og gikk nylig ned fra 100% belåning til 60% bare på en liten verdistigning (lånet er kanskje innenfor 80%).

De er nok bittelitt dyrere enn andre store banker, men jeg foretrekker god service når jeg trenger det, fremfor billig rente og en kunderådgiver som ikke aner hvem du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...