Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ca midt i og liker den ikke. Kunne tenkt meg å få andre kommentarer på boken.

Endret av Cherie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med du.

Tror den var morsommere å skrive enn å lese.

Man må ha lest Da Vinci-koden for å forstå en del av det som skal være morsomt - men jeg synes det paradoksale ble at når en hadde lest Da Vinci-koden ble det likevel ikke så morsomt...Dessuten, altfor lang.

Fru Nitha

Skrevet

Veeeldig oppkonstruert. Det jeg syntes var litt artig var å lese om stedene i Roma og Vatikanet som nevnes, siden jeg har vært der, men det var vel det beste med hele boka. Lo også litt av "himmelferden" (type ufrivillig morsomt), men du har vel kanskje ikke kommet dit enda...

Gjest Gjesta
Skrevet

da gidder jeg ikke begynne på den allikevel....

Skrevet

Det er vel en bok jeg ville lånt og ikke kjøpt for å si det sånn. Jeg kjøpte min og den skal ikke frem igjen....tror jeg.

Skrevet

Jeg har lest den, det er så grunn humor at det er morsomt på en måte. Sånn type overtrøtt humor, les den på senga.

Skrevet

Helt grei, synes jeg, men jeg lo ikke så jeg tissa på meg, for å si det sånn. Du må ikke bare ha kjennskap til DaVinci Koden for å ha utbytte av den, men også norsk politikk etc. de siste 20 år. Da kommer den seg.

Skrevet

Tror ikke at det er mine poltikkunskaper det strander på gitt.

Gjest Gjesta
Skrevet

JEg skal i hvert fall aldri mer snakke pent om Norske kvinners sanitetsforening, dét er helt sikkert!

Skrevet

Jeg har lest den, og syntes den var kjempeartig.

Gjest gjesten
Skrevet

Har lest både den og likte den utrolig tørrvittige humoren, men det er klart at en hel bok på noen hundre sider med den type humor kan bli litt tung for noen. Synes egentlig at forfatterne med Madonna- gåten setter litt på spissen hvor "enkelt" man kan konstruere et komplott når man henter litt herfra og derfra.

Skrevet

Da er jeg også ferdig. Boka er ikke tykk, men jeg brukte (for meg) uvanlig lang tid på den. Den klarte liksom ikke å fenge meg noe særlig. Det var bare de gangene jeg virkelig klarte å se for meg Nærum lese det selv at jeg lo.

Kan tenke meg det hadde vært en killer lydbok - om Nærum selv leste.

Jeg fatter greia med boka, men den traff meg bare ikke.. ja ja sånn er det med den saken.

Skrevet
Veeeldig oppkonstruert. Det jeg syntes var litt artig var å lese om stedene i Roma og Vatikanet som nevnes, siden jeg har vært der, men det var vel det beste med hele boka. Lo også litt av "himmelferden" (type ufrivillig morsomt), men du har vel kanskje ikke kommet dit enda...

Dette er jo ikke Madonnagåten, men Dan Browns Engler og Demoner. Den skal jo ikke være morsom..............

Jeg syns Madonnagåten var artig, mest fordi jeg hele tiden "hører" Knut Nærum mens jeg leser..... ;)

Men, som flere har sagt, man må nok ha lest Da Vincikoden først, samt ha litt oversikt over norsk politikk og næringsliv.

Forøvrig så syns jeg at boken gjorde at jeg ble mye mindre begeistret for originalen (Da Vincikoden). Som "gjesten" sa, så viste boka hvor lett det er å konstruere slike komplott.

Skrevet
Dette er jo ikke Madonnagåten, men Dan Browns Engler og Demoner.

:klaske: Ja, så klart.

Da prøver jeg igjen: Madonnagåten leste jeg frem til side 80 eller noe. Helt elendig. Ikke morsom, bare helt teit. Men Donnie likte den tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes den var ganske morsom jeg, men man vil jo ikke fatte poenget dersom man ikke har lest Da Vinci-koden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Her kan jeg ikke gi deg noen tilbakemelding Cherie. Har ikke lest den første og kommer ikke til å lese denne heller. Jeg verken liker eller tror at Jesus har vært gift med Maria Magdalena.

Skrevet

Men skrive i tråden skal du. :P

Jeg har lest Da-vinci koden og Hellig blod, hellig gral for den saks skyld, så det er ikke derfor boka ikke falt i smak. For meg vel det fenger bare ikke

Skrevet
Her kan jeg ikke gi deg noen tilbakemelding Cherie. Har ikke lest den første og kommer ikke til å lese denne heller. Jeg verken liker eller tror at Jesus  har vært gift med Maria Magdalena.

Hva spiller det noen rolle om Jesus eventuelt var gift? Og at hans burd i evt var Maria Magdalena? Hans lære og ettermæle burde ikke være mindre verdt for dem som tror på ham.

Merk! jeg sier evt

Gjest Gjest
Skrevet

Je likte Da Vinci koden, men Madonnakoden var ikke i nærheten. Synets den ble for langdrøy å komme i gang med. Helt ok er min dom.

Skrevet

Jeg synes den liknet svært på Da Vinci koden på den måten at begge i og for seg er bygget over en god bærende ide, men ingen av dem er særlig godt gjennomført. Forresten så er kanskje Madonna-gåten litt bedre skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...