Gå til innhold

word - finne igjen dokument..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Klarte tidligere i dag å slette et dokument jeg helst ikke skulle slettet, irriterende! Har prøvd å søke på maskinen, bla i papirkurven, men finner det ikke. Noen steder det kan ligge, eller er det borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk avanserte innstillinger når du søker, og ikke skriv hele navnet hvis du er usikker på hva du kalte det.

Gjest Gjest
Skrevet
Sjekk avanserte innstillinger når du søker, og ikke skriv hele navnet hvis du er usikker på hva du kalte det.

Takk :) Prøver nå. Er det en mulighet for at det kan ligge under et annet navn? Jeg laget dette dokumentet for flere uker siden, så navnet har jeg.. men kanskje det kan ligge under et annet navn?

Trodde det man slettet (både med og uten vilje) automatisk la seg i papirkurven jeg, men tydeligvis ikke :tristbla:

Skrevet

Som regel havner det i papirkurven, hvis ikke noen har fjernet valget for dette, det er mulig å stille inn slik at alt som slettes, ikke havner i papirkurven, men slettes permanent.

Hvis det har vært noe krøll med dokumentet, f.eks, så hender det at word gjenoppretter et dokument, og da skiftes navnet, slik at det blir en ~ foran filnavnet.

Skrevet

hvis det er nylig "brukt" i word kan det vel også ligge under File i word, evt kanskje det det ligger på siste dokumenter på startmenyen?

Skrevet

Start - Søk (etter filer)

Skriv inn en liten del av navnet og søk igjennom HELE harddisken (C:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, alltid like kjedelig, det der...

Det verste er vel hvis det er overskrevet med et blankt dokument, men det finnes redskap for å finne slettede filer også, så lenge du ikke bruker disken uhemmet i mellomtiden. Disken skriver der det er ledig, så ting kan fort bli overskrevet.

Sjekk spesielt PC Inspector File Recovery og Fundelete på denne siden:

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html

Førstnevnte har jeg god erfaring med, den andre kjenner jeg ikke.

mvh

Datadama

• 2 uker senere...
Gjest padawan
Skrevet

Jeg har selv brukt Easy Recovery fra OnTrack, dette selv på hardisker som har blitt ødelagte. dette koster jo litt penger hvis du skal kjøpe det, men det er verdt det når du skal finne igjen tapte filer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...