Gjest Shadowlyn Skrevet 21. mai 2006 #1 Del Skrevet 21. mai 2006 Noen som kan anbefale noe moro å gjøre i Bærrrgen? Skal dit på onsdag fram til lørdags morgen. Har allerede planlagt å gå innom Akvariet eller hva det nå het igjen.. Anbefal gjerne noen fine butikker og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #2 Del Skrevet 21. mai 2006 Henger meg på denne, planlegger helgetur til Bergen og lurer også på hva man bør se og gjøre, og ikke minst; hvor bør man spise og hvor er det hyggelig å ta et glass vin om kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #3 Del Skrevet 21. mai 2006 Ta en tur med Fløibanen! Fantastisk tur og utsikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thalassa Skrevet 21. mai 2006 #4 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) har aldri vært i bergen, men har jo hørt mye fint om bryggen, og fisketorget men det ligger kanskje på bryggen? hansa husene må man jo bare se da, nei Bergen må jeg se å kommet meg til engang ...ja forresten, hvis du har lest Varg Veum krimbøkene så er jo handlingen og fyren fra Bergen.. synes jeg så noe om et Varg Veum museum e.l på Norge Rundt her for litt siden ( nå er jeg på usikker is men..) Endret 21. mai 2006 av Thalassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 21. mai 2006 #5 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg var på akvariet da lillebror var på besøk her, og jeg syntes det strengt tatt ikke var verdt pengene. Ganske nedslitt, men det er jo koselig om man ikke har sett det før. Pingvinene og selene er søte, sjekk foringstidene så blir det stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 21. mai 2006 #6 Del Skrevet 21. mai 2006 Og til Embla: vi liker Naboen. Prøv deres bayer, den er så god at jeg kunne ha badet i den. De har bar i kjelleren også som vissnok skal være veldig koselig, men siden jeg fremdeles er ungfole i sinnet pleier jeg å prioritere dansemoves fremfor konversasjon over en chablisienne. Ergo ingen førstehåndserfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #7 Del Skrevet 21. mai 2006 Og til Embla: vi liker Naboen. Prøv deres bayer, den er så god at jeg kunne ha badet i den. De har bar i kjelleren også som vissnok skal være veldig koselig, men siden jeg fremdeles er ungfole i sinnet pleier jeg å prioritere dansemoves fremfor konversasjon over en chablisienne. Ergo ingen førstehåndserfaring. ← OK, takk! Hvor ligger Naboen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 21. mai 2006 #8 Del Skrevet 21. mai 2006 Det ligger i umm... :sjekke: Neumannsgate 20, ikke så langt fra kinoen og Vaskerelven. Forholdsvis lett å finne, veldig sentralt. Kartsøk på gulesider er fin-fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #9 Del Skrevet 21. mai 2006 Takk, Tristessa! Andre gode forslag? Steder å spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tristessa Skrevet 21. mai 2006 #10 Del Skrevet 21. mai 2006 På Høyden (som selvforklarende nok ligger på Nygårdshøyden) er fint for lunsj, de fokuserer på økologisk mat og har mye spennende på en ever changing meny. Ligger i Fosswinkelsgate 18, sentralt det også. Ellers spiser jeg ikke så mye ute i Bergen, flere av de restaurantene som ligger i min prisklasse er litt slappe i kanten. Men ikke Naboen, de er suverene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #11 Del Skrevet 21. mai 2006 Om dere vil ha god pasta rimelig anbefaler jeg Pastasentralen. Den ligger like ved Bystasjonen. Vet ikke hvordan jeg skal klare å forklare veien dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah Salamander :-) Skrevet 22. mai 2006 #12 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg vil anbefale deg å ta på noen gode sko og bare tusle rundt i fjellsiden med bryggen og Fløybanen. Der er mange av de nydelige bergens husene og smauene som er typiske postkort motiv. I tillegg ligger også Øvregaten der med masse spennende brukt butikker og krims krams butikker. Husk at det er brostein over alt i Bergen så unngå høye heler på skoene. Når det gjelder mat kan jeg på det sterkeste anbefale Aroma som er en liten, fresh, restaurant rett ved Fløybanen. Der har de byens beste!!! Club Sanwich til ca 130 kr + byens beste iskaffe! Perfekt stoppested for en lunsj eller middag! Ellers MÅ du ikke gå glipp av en tur innom Galleri Nygaten http://www.gallerinygaten.no/ som er et fantastisk gammelt lokale i flere etager med bilder og flere 1000 tente t-lys/ stearinlys.... Lykke til og velkommen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergens student Skrevet 22. mai 2006 #13 Del Skrevet 22. mai 2006 Mye bra er allerede nevnt! Ta en tur i Skostredet for shopping, og gå samtidig på en av kafeene i det samme området. Når det gjelder lunsj/frokost vil jeg ellers spesielt trekke frem Vågen fetevare, som er et artig sted. Ingenting er likt av inventar o.l. og en får kjøpt deilige blingser m.m. Vinbarer er det flere av. Fra turistøyemed er jeg spesielt begeistret for Dyvekes vinkjeller. Men jeg trives godt også i Strega. Er dere ute etter billig øl, og er relativt unge i alder ville jeg ha tatt meg en tur på Kvarteret. Er det sol og fint vær, ville jeg tatt meg en tur ut på Verftet. Kanskje er det også noen konserter der Restauranter finnes i bøtter og spann. Det finnes med andre ord noe for enhver smak og lommebok! Jeg vil ikke akkurat anbefale noen å oppsøke Pastasentralen som det ble gjort over her. Dårlig beliggenhet, slitt og heller ikke spesielt god mat - men bevares det er rimelig! Naboen som ble nevnt er et artig sted, som blant annet serverer svensk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mai 2006 #14 Del Skrevet 22. mai 2006 Været kommer til å styre hva du ønsker å gjøre. Hvis det er øspøs-bergensvær blir det nok ikke de lange spaserturene blant Bergens gamle trehusbebyggelse, men heller en svipptur til Fløien der man passerer Torget og Bryggen på veien. Er været fint, bør du også spasere litt blant de gamle husene, helst i fjellsiden eller Skuteviken. I tillegg bør du vurdere en tur til Ulriken (eller er det sånn at Ulriksbanen er under reperasjon for tiden?) Ta også en tur i Nordnesparken, gjerne om kvelden - da er det kjempefint å sitte på benkene og beundre solnedgangen. Ellers er jo Akvariet et must Når det gjelder spising/drikking er det jo litt avhengig av smak og behag, men er været bra må dere ta en utepils på Verftet. Ellers har det kommet veldig mange nye vinbarer/kafeer på Engen, mer bestemt i Vaskerelven og området mellom Torgallmenningen, Vestre Torvgate, kinoen og teateret, og mange av disse er veldig koselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mai 2006 #15 Del Skrevet 24. mai 2006 Vil du ha byens beste Mocca, så stikker du innom Cafe Italia på Exhibition. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #16 Del Skrevet 24. mai 2006 Vil du ha byens beste Mocca, så stikker du innom Cafe Italia på Exhibition. ← Eller På Høyden, eller på Le Rustique, eller på Dromedar, eller på Mr. Bean, eller på.... Mocca er godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. mai 2006 #17 Del Skrevet 25. mai 2006 Ja, det er nam. Jeg foretrekker den dobbel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 26. mai 2006 #18 Del Skrevet 26. mai 2006 Som utflyttet bergenser må jeg jo slenge meg på denne runden med anbefalinger. Bergen er nydelig, spesielt på sommeren Gamle Bergen er absolutt verdt et besøk. Og hvis dere er heldig med været er det en hyggelig park og badeplass like nedenfor Gamle Bergen som egner seg utmerket for picnic. Ellers er Nordnesparken også fin veldig fin. Jeg kan ellers anbefale Dyvekes vinkjeller, som ligger like ved fisketorget (Hollendergaten 7), og favorittreatauranten min, Potetkjelleren, som ligger i Kong Oscarsgate 1A. Du finner masse god informasjon om Bergen på Visit Bergen God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #19 Del Skrevet 26. mai 2006 Potekjelleren er fin! Bortsett fra prisen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shadowlyn Skrevet 27. mai 2006 #20 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg hadde det kjempemoro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå