Gå til innhold

Hva blomstrer i hagen din nå?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva blomstrer hos deg nå?

Hos oss er det høyt og dermed litt tregt. Påske- og pinseliljene står fint, og så noen store gule prestekrageaktige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rhododendron, sibiriris, akeleier, primula, pinseliljer, sandgyvel, tulipaner, stemor og epletrærne. :)

Gjest Lise-Lotte
Skrevet

I hagen min blomstrer rhododentron, tulipaner, epletre og spanske margritter.

Gjest Gjest
Skrevet

Hos meg blomstrer forskjellige tulipaner, noen pinseliljer, kuleprimula, primula "Gold Lace", kubjelle, vårvortemelk, hageblåpute, bergenia, perleblomster, hyasinter, og fritiilaria Meleagris. Vårfloks og sildre har såvidt begynt å blomstre.

Meningen er å ha noe som blomstrer fra mars til november, så nå går det slag i slag her.

Gjest gjest1
Skrevet

Vårvortemelk

tulipaner

Syriner ( nesten...)

Gule prestekrager... (Kan ikke navnet på de )

Jeg har også satt ut en del potter med blomster, men det er vel juks :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Påskeliljer, tulipan, primula, rhododendron, brudespirea og noen røde jeg aldri husker navnet på...

Skrevet

Syriner og epleletrær har begynt her. påskeliljene blomstret for en måneds tid siden..

Skrevet

plommetreet, syrin,blodrips,tullipaner,primula,blåpute....ja åsså masse løvetann...

Skrevet

Tulipaner og hvitveis

Skrevet

Det går visst sakte her, ikke så mye som blomstrer enda. Bare tulipaner, perleblomster og andre løker, og kirsebærtre. Også pelargonia da som jeg kjøpte tidligere i vår.

Gleder meg fælt til epletrær og syriner begynner å blomstre! :tommelsmil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Brunera, epletreet, kirsebærtreet, liljekonvall, stemor, lobelia og tagetes ;)

Skrevet (endret)

Smågullkorg

Skjermtulipaner

Vanlige tulipaner

Påskeliljer

Pinseliljer

Aurikler

Primulaer

Anemoner

Kubjeller

Lewisia

Nikkesnøstjerner

Russeblåstjerner

Sildrer

Duppesoleie

Småhjerte

Lerkespore

Issoleie

Lungeurt

Trillium

Rutelilje

Akeleie

Klematis

Alpeklokke

Stemorsblomster

+ utplantede margeritter, roser, klematis Piilu og krysantemum

Det var de jeg kom på i farten!

Endret av Flo*
  • 2 uker senere...
Gjest LoisLane
Skrevet

Tulipanene mine står fint nå. :)

Valmuene har kommet, og noen søte små tusenfryd. Har dessuten en krukke med små stemorsblomster.

Og hvitveisen står ennå...

Skrevet

Hvitveisen synger på siste verset. Tulipanene blomstrer (men noen har stjålet tulipaner her - grrr...). Epletrær, brunnera macrophylla var., ajuga reptans atropurpurea, primula, lungeurt, viola, klematis, allium, lamium m. s.b., akeleier og snart sibiriris. Det er sommer! :hoppe: Noen Hosta er til og med på vei med blomster. :)

Skrevet

Hos meg blomster narcisser, brudespirea, plommetre, kirsebærtre, og noen lilla klokkelignende planter jeg ikke vet navnet på. Kjøpte hus i fjor og jeg vet ikke hva som er plantet. Klokkene har spiss kant. Noen som vet? I tillegg lurer jeg også på hva de gule prestekrageblomstene som andre nevner heter (hadde de før, og ønsker de igjen)

Gjest synseren
Skrevet

Rhododendron og syrinbuskene våre blomstrer nå. Det er sommer. Nyt livet alle sammen. :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Akeleier, fylte perleblomster, brennende kjærlighet, valmuer, stemor, noen hvite, bunndekkende planter, epletrær.

Skrevet

Akeleie, sibiriris, Iris Ensata, klematis, judaspenge, ajuga reptans, rhododendron (på hell), viola, geranium hima. 'gravetye', geraminum phaeum, en saxifraga, lupiner, selvspredd stemor og allium.

På vei: Hosta, peoner og jakobsstige.

• 1 måned senere...
Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Akeleier, erteblomster, roser (Bonica, Mary Rose, en ukjent), blomkarse, lavendel, valmuer, tusenfryd, nellik, petunia, kornblomst, trompetklokke, brennende kjærlighet, pluss litt uidentifiserbart. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...