Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som har abonnementet Chess Gold? Jeg skiftet fra kontantkort til Chess Gold for en måned tid siden. Det har gått greit å ringe helt fram til nå, men når jeg nå skulle ringe ut får jeg beskjed om at jeg ikke har nok penger på kortet til å ringe. Jeg trodde man fikk faktura i posten med dette abonnementet, eller har jeg misforstått? Jeg har prøvd å fylle på kortet mitt via nettsidene, men får da en melding om at jeg har tastet inn feil opplysninger (har prøvd mange ganger, har ikke tastet feil visa-nr el). Er det noe galt med påfyllingstjenesten i dag?

Nå begynner jeg å bli krafitg lei av alt rotet med Chess. Dette er 3. gang jeg sitter på en søndag/helligdag uten mulighet til å ringe ut pga problemer med påfylltjenesten til Chess. Angrer veldig på at jeg inngikk avtale om nedbetaling av telefon med Chess gold-ab, for nå er jeg bundet til dem i 11 mnd til :frustrert: Hvor mye skal man måtte finne seg i? Det viktigste for meg med å ha mobiltelefon er å kunne ringe med den, men pga chess er det alltid noe rot :frustrert:

arg, måtte få ut litt frustrasjon, føler meg isolert fra resten av verden i dag siden jeg bor alene og ikke kan ringe ut hvis det skjer noe :tristbla:

Og rådet mitt er: Hold dere laaaangt unna Chess. det ser billig og bra ut, men det er så mye tull nå, at jeg virkelig går lei. Og etter at de ble kjøpt opp kommer nok prisene til å ende på samme nivå som de andre operatørene :forvirret:

Noen som kan svare meg ang dette Chess Gold-abonnementet, siden jeg ikke har funnet så mye om det på nettsidene deres, og jeg ikke skjønner hvorfor jeg blir nektet å ringe ut :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Chess Gold er ikke kontantkort, det er et abbonement, der du blir fakturert for minimum kr. 30,- hver mnd. evt. med tillegg for telefon hvis du kjøpte med dette.

Faktura fra Chess blir sendt som e-faktura, så du skulle vel motta faktura på e-post. Mest sannsynlig har det skjedd noe der, ettersom du ikke får brukt telefonen, det kan hende det ligger noen slags sperring ved ubetalt faktura.

Ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med chess, selv om vi her i huset bare har kontant da.

Håper du finner ut av det, kanskje du kan sende dem en e-post og spørre?

Skrevet

her i huset har vi chess King og har aldri hatt noe problemer med det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har chess knock-out, og har aldri hatt noe problem med det, så at du stadig har problemer er jo litt rart. Nå er chess på netcom sitt nett, så dersom senderene i ditt område eller netcom sitt system går ned, kan det påvirke deg. (Men det hadde vi trolig hørt om dersom det var tilfelle).

Gold er som de sier over her vanlig abonnement, så det skulle ikke være noe behov for å "fylle opp" noe kort - noe som trolig forklarer at du får feilmelding. Forhåpentligvis har du fått fatt i kundeservice nå slik at du har fått løst problemet ditt.

Skrevet

Sjekk innboksen din og "Min side" på www.chess.no så finner du nok ut av det der.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har snakket med dem idag tidlig. De hadde gjort en feil, og de skulle se om de fikk retta opp i det i løpet av dagen. Ingen forståelse for at jeg trenger telefonen i dag, og heller ikke noe tilbud om kompensasjon pga manglende telefon. Blir jo dyrt for meg å bruke telefonboks (det måtte jeg sist gang, og disse telefonautomatene spiser jo myntene som bare det).

Nei, heldigvis har jeg ikke bindingstid, så kommer nok til å skifte operatør. Og jeg som tidligere har anbefalt Chess til mange andre, kommer nå til å advare sterkt mot dem. Vil altså fraråde alle dere som leser her til også å velge annen operatør enn chess. :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...