Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal male huset i år, og skal bruke Demidekk Optimal.

Det var min bror (som jobber med maling) som anbefalte det til oss. Skal selvfølgelig vaske huset godt først, det er jo helt "gult" av pollen og støv :)

Jeg regner med at vi nok må ta solveggene oftere enn de to andre, for de er ganske bleke idag også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malte huset gult for ti(!) år siden med Drygolin (ikke extreme). Fargen har falmet noe mot øst og syd, ellers ikke. Kun ett sted har malingen flasset av, og på ca syv bord på sydveggen er det blitt små sprekker i malingen. Det må jeg si meg fornøyd med. :)

Maler igjen i år (har vasket allerede), og har tenkt å bruke Drygolin igjen.

Gjest Gjesta
Skrevet
oj, det var ikke bra! er to år siden vi malte huset , ser fortsatt like bra ut.

vasket dere hust før dere malte da?

Huset ble vasket etter alle kunstens regler (dvs anbefalingene fra Jotun)

Da er det grunnarbeidet som har vært altfor dårlig.  Det er ikke malingen sin feil.

Grunnarbeiden var ikke for dårlig, det ble utført av proffer.

Har dere hatt en konsulent fra jotun for å se på det evelina?

Jepp. Og de mente at problemet var at husfargen vi hadde valgt var så mørk at vi ikke kunne vente annet.... :roll:

Så vi fikk gratis maling til å male huset på nytt..................

det gjorde vi i fjor, så nå gjenstår det bare å se hvor lenge denne runden holder..... Og å male et hus i tre etasjer tar tid, det kan jeg love. :forvirret:

Skrevet

Bra at dere i allefall fikk gratis maling da..

selv om det er litt jobb å få den på

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er forskjellen på Drygolin og Demidekk?

Skrevet

demidekk optimal er en vannbasert maling

mens drygolin er oljebasert...

begge to er fra jotun

• 1 år senere...
Gjest Gjest_elin_*
Skrevet
Skal male huset vårt okergult og vil at fargen skal holde lengst mulig. Har brukt Drygolin før, men syns fargen falmer så fort. Har noen tips til hva jeg bør velge?

Drygolin er en oljebasert maling, å oljeprodukter falmer forter enn vannbaserte produkter.

Jeg vil anbefale deg å bruke Flugger Uteakrylat!

Denne er vannbasert, ren akrylmaling.

Akryl holder svært godt på glans og farge over tid,

og dette er en maling med inntil 10 års holdbarhet.

Har selv brukt denne, og synes også at den er utrolig fin i glansen. Blir ikke så blank som oljemalinger, men ha en glans på 25.

Gjest Gjest
Skrevet
Hos oss holdt hverken maling eller farge :forvirret:

Malte dere to gode strøk? Demidekk Optimal er så kremaktig og lett å stryke at det er fort å dra den for mye ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Det beste alternativet er Demidekk Optimal, pga av at dere har gult hus (som er den fargen som falmer mest). Alternativt ville jeg satset på Drygolin Extrem. Den holder også veldig godt på farge og glans=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...