Gå til innhold

Husmaling

Anbefalte innlegg

Gjest tråds
Skrevet

Skal male huset vårt okergult og vil at fargen skal holde lengst mulig. Har brukt Drygolin før, men syns fargen falmer så fort. Har noen tips til hva jeg bør velge?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi brukte Demidekk Optimal fra Jotun, som skulle holde i minst 12 år. Vi måtte male igjen etter fire år...... :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Malingen holder, men fargen falmer. Det har med at noen farger er mer lysbestandige enn andre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hos oss holdt hverken maling eller farge :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Jaja, når dere kjøper jotun så...

Spøk til side. Dere klaget vel? Så fremt dere hadde gjort forarbeidet skikkelig burde dere klaget.

Gjest Gjest
Skrevet

Har nettopp snakket med fagmann 1 og han anbefalte veldig Demidekk. En fagmann 2 anbefalte Tjæralin, noe fagmann 1 frarådet. Fagmann 2 mente Visir grunning var et must, mens fagmann 1 mente det gikk greit uten. Er det rart man blir i tvil. I tillegg kan man ikke stole helt på dem da jeg går ut fra at de gjerne anbefaler det som det er mest fortjeneste på.

Ts

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet Demidekk en gang til ihvertfall :forvirret:

Gjest Fruktfat
Skrevet

vo stod mellom drygolin extreme og demidekk optimal, valgte demidekk. men vi er fullt klar over at det gule huset vårt ikke er like gult i 12 år! regner med at vi må male om igjen etter 8 år.

rødt, gult, blått falmer fort.

Gjest Gjest
Skrevet

Har noen prøvd Tinnova vx? En selger snakket varmt om den, men den kostet jo flesk (1450,- for 10 l). Har hørt at Tjæralin falmer veldig fort, så den skal jeg ikke prøve.

TS

Gjest Gjesta
Skrevet
vo stod mellom drygolin extreme og demidekk optimal, valgte demidekk. men vi er fullt klar over at det gule huset vårt ikke er like gult i 12 år! regner med at vi må male om igjen etter 8 år.

rødt, gult, blått falmer fort.

Ja, vårt mistet maling etter tre år :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, vårt mistet maling etter tre år :forvirret:

Mener du at malingen løsnet?
Gjest allium
Skrevet

Jeg har blå Drygolin, og den viser ingen tegn til falming etter syv år ihvertfall. Ble anbefalt Drygolin av fagmann uten økonomiske interesser i saken.

Gjest Gjesta
Skrevet
Mener du at malingen løsnet?

Jepp. Flasset av rett og slett. Det så ikke ut :forvirret:

Gjest Fruktfat
Skrevet

oj, det var ikke bra! er to år siden vi malte huset , ser fortsatt like bra ut.

vasket dere hust før dere malte da?

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jepp. Flasset av rett og slett. Det så ikke ut :forvirret:

Da er det grunnarbeidet som har vært altfor dårlig. Det er ikke malingen sin feil.
Skrevet

Vi maler i år. Drygolin oljedekkbeis. Håper det blir bra. Huset var bra falmet og slitt etter 8 år med Tjæralin (som dengang ble veldig anbefalt, men som jeg etterhvert har hørt falmer veldig fort) Men det har nå holdt til nå da. Så får vi se om Dryolin er bedre enn den forrige. Vi vasket hele huset før maling, og det bare rant skitt av det!!! Helt utrolig hvor skittent det var, enda vi ikke bor i noe særlig traffikert område.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Vi vasket hele huset før maling, og det bare rant skitt av det!!! Helt utrolig hvor skittent det var, enda vi ikke bor i noe særlig traffikert område.

jepp :Nikke:

vi bor heller ikke i noe trafikkert område, men vaska huset uansett før vi malte, og det er jeg jammen glad for. fikk litt sjokk da jeg så møkka som rant... vi bygde i desember, vasket huset i mai, så det hadde liksom ikke stått oppe så lenge heller ;)

(de anbefaler visst å vaske huset hvert/hvert annet år, og alltid før man maler)

Skrevet

Så lenge forarbeidet er gjort på en sikkelig måte skal demidekken holde bra lenge og ikke bare etter 3 år.

Har dere hatt en konsulent fra jotun for å se på det evelina?

Når det gjelder maling som holder så vil jeg anbefale enten demidekk optimal eller drygolin extreme. (demidekken er vanntynnet og extremen er olje). Foreldrene mine malte med extreme i fjor sommer og var godt fornøyd med den.

Skrevet
Har noen prøvd Tinnova vx? En selger snakket varmt om den, men den kostet jo flesk (1450,- for 10 l). Har hørt at Tjæralin falmer veldig fort, så den skal jeg ikke prøve.

TS

Vi malte med Tjæralin, og det synes jeg var veldig ok. det lukter godt, og vår mørke farge har ikke falmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...