Lillesøster Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Hei Jeg har arvet en kommode som jeg liker, men det er en merkelig lukt inn i den som jeg ikke liker. Jeg har vasket den en gang med jif vaskemiddel, men synes det fremdeles henger noe i. Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg får fjernet lukten?
Sunbird Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Je har også hatt noen gamle møbler som det var slik lukt i, luktet nesten surt. Lukta er nesten umulig å få bort. Jeg lot skapet jeg hadde stå åpent i lengre tid,og da forsvant lukten gradvis. Men hvis dørene er lukket over lengre tid nå,så kjenner jeg svakt lukta. Jeg har lagt noen såper med sterk duft inni,og håper at det er nok til å holde lukta borte.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg ville vasket den flere ganger med såpevann, og så sprayet den inn med X-it(sverger til x- it hver gang det er noe som lukter), og latt den lufte seg mest mulig. Ellers går det an å f.eks lakke den innvendig (og utvendig), så blir du hvertfall kvitt lukten Endret 22. mai 2006 av Binna
Gjest vimse Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Dessuten lønner det seg i lengden å ikke vaske med såpemidler som inneholder mye lukt, som jif, ajax og slike ting. Det beste er faktisk å vaske med grønnssåpe, evt med salmiakk(men er ikke alltid så bra for tremøbler), og lufte godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå