Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt ferdigskrellede poteter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter å ha bodd en del år i utlandet, ser jeg med skrekk og gru at det ikke selges poser med ferdigskrellede poteter (hele eller i biter) på butikken! :sjokkbla:

Er det sant?! Selges ikke dette i Norge?

:sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet det selges til restauranter og lignende, men har faktisk aldri sett det i vanlig dagligvarebutikk. Det er da veldig rart dersom dette ikke er å få kjøpt.

Gjest splæsj
Skrevet

Joda, det selges det, men de smaker plastikkpose.

Gjest Gjest
Skrevet
Joda, det selges det, men de smaker plastikkpose.

Da jeg bodde utenlands smakte slike poteter kjempegodt! (Og ikke plastikk...) Er det noe galt med de norske da kanskje?

Hvor får man kjøpt ferdigskrellede poteter i pose da?

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg jobbet på Rema så solgte vi det der. Men kan jo hende at det ikke er vanlig at de har det andre steder. Kun restauranter som kjøpte det.

Gjest gjest1
Skrevet
Da jeg bodde utenlands smakte slike poteter kjempegodt! (Og ikke plastikk...) Er det noe galt med de norske da kanskje?

Hvor får man kjøpt ferdigskrellede poteter i pose da?

Ser slike overalt. De har en hel serie med kokte, fløtegratinerte etc. De finnes ved siden av de andre ferdig-middagene som skal varmes opp. Synes de smaker helt greit, men ikke verdt prisen. Bruker omtrent en halvtime på middagen uansett, så tidsmessig var det bortkastet for meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kjøpte en hel bøtte med ferdigskrelte poteter hos slakteren. Vet ikke om det er vanlig at de har det, men slakteren vår har det hvertfall.

Gjest gjest1
Skrevet

Ps, du vet man får kjøpt skrelle-maskiner? :)

Skrevet

Kjøp nypoteter og dropp å skrelle! :blunke:

Skrevet

Jeg har sett slike poser sammen med fløtegragtinerte, potetbåter etc, noen ganger ligger de sammen med ferdigmiddager, andre ganger sammen med de ferdige salatposene.

Skrevet

Det selges i porsjonsposer i omtrent alle dagligvareforretninger. (Ligger i samme kjøler som de ferdigblandede salatene, andre potettyper og ofte ferdigmiddag).

Selges også i spann hos sånn som Brobekk storcash etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...