Gå til innhold

Velger du morgengaven din selv?

Fremhevede innlegg

Gjest Neffi
Skrevet
Men du har jo helt misset hva debatten dreier seg om..

Det dreier seg ikke om at vi synes det er teit at andre gjør ting annerledes -

det dreier seg om at endel av oss lurer på hva som får en brud til å måtte ha så kontroll at hun velger ut morgengaven selv.

Kanskje det ikke handler om et unormalt stort kontrollbehov. Les innleggene mine før du kritiserer dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgenfugl
Skrevet
Kanskje det ikke handler om et unormalt stort kontrollbehov. Les innleggene mine før du kritiserer dem.

"Kanskje" det ikke handler om et unormalt stort kontrollbehov.

Nei, kanskje ikke, men kanskje også? Det er hva vi prøver å finne ut her, og da hjelper det lite med din synsing.

Og vær trygg, jeg har lest alle innleggene dine før jeg har "kritisert dem".

Selv om jeg nok selv heller ville kalt det "svart på" :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lest hele tråden og kan konkludere med at bruden vil kjøpe sin egen gave fordi mannen er usikker, ikke liker å kjøpe gaver osv, og skal hun være sikker på å få noe, og noe hun liker, kjøper hun den selv. Det viktigste er at hun får denne gaven. En gave som skal gis av ektemannen, mener jeg det er ektemannes oppgave å ta seg av, kjøper han ikke noe fordi han ikke får til, ikke vet hva han skal kjøpe osv, da har denne kvinne giftet seg med en mann som ikke har noe særlig dreisen på gavekjøp, så da kan hun ikke forvente seg så mye i så måte på kommende merkedager heller. Men det visste hun kanskje før bryllupet? Folk er veldig forskjellige, noen liker å kjøpe gaver, andre ikke. Gifter man seg med en som ikke er typen til det, synes jeg det vitner om et stort kontollbehov mht alt rund bryllupet når man trumfer igjennom å få denne gaven allikevel.

Gjest Neffi
Skrevet
Jeg har lest hele tråden og kan konkludere med at bruden vil kjøpe sin egen gave fordi mannen er usikker, ikke liker å kjøpe gaver osv, og skal hun være sikker på å få noe, og noe hun liker, kjøper hun den selv. Det viktigste er at hun får denne gaven. En gave som skal gis av ektemannen, mener jeg det er ektemannes oppgave å ta seg av, kjøper han ikke noe fordi han ikke får til, ikke vet hva han skal kjøpe osv, da har denne kvinne giftet seg med en mann som ikke har noe særlig dreisen på gavekjøp, så da kan hun ikke forvente seg så mye i så måte på kommende merkedager heller. Men det visste hun kanskje før bryllupet? Folk er veldig forskjellige, noen liker å kjøpe gaver, andre ikke. Gifter man seg med en som ikke er typen til det, synes jeg det vitner om et stort kontollbehov mht alt rund bryllupet når man trumfer igjennom å få denne gaven allikevel.

Ett lite tips er punktom.

man er forskjellige da vet du ;) Om du hadde lest, så kanskje (he he :ler: ) du hadde sett (igjen) at jeg prøver å forklare at kanskje mannen VIL ha hjelp, og gjerne VIL kjøpe en gave til henne selv om han gjerne ser at hun ønsker seg noe.

jeg har aldri snakket om de som går inn i butikken og kjøper sin egen gave ;)

Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty(mod)

Skrevet
For å si det slik: Velger man ut sin egen morgengave, har man gitt gave til seg selv. Lar man partneren sin velge ut morgengave, så er det en gave fra han/henne.

OK. Da kan man i praksis, satt litt på spissen, gå å kjøpe seg det man har lyst på (med mannens kredittkort), få det pent pakket inn og kjøpe et "romantisk" kort, overlevere det til sin forlovede for så å få det tilbake som morgengave. Jeg kan ikke skjønne at NOEN synes dette er romantisk, jeg synes det bare blir dumt. Og kynisk.

Men - mange brudepar har jo felles økonomi, da spiller det jo egentlig ingen rolle om de kjøper gaven selv eller får den av mannen/kona, fordi pengene går jo fra "samme kasse" uansett. Hvorfor er det da verre å velge ut sin morgengave selv kontra kjøpe for "egne" penger?

Forøvrig ser jeg ikke problemet nå heller, jeg, for det er vel bedre å få noe man liker når man bruker penger på det enn å få noe som man helst ville byttet?!?! Ser ikke at det er noe verre med dette enn å si hva man ønsker seg.. (Som regel får man jo det man ønsker seg også...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...