Gå til innhold

Velger du morgengaven din selv?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vel, om mannen er så usikker når det gjelder gavekjøp er det ikke bedre å forklare ham at man blir glad uansett hva han velger, fordi han valgte det selv, framfor å velge sin egen gave?

Jo, det er jeg enig i. Eller droppe hele greia. Mannen hadde muligens aldri hørt om morgengave engang, før han ble bedt om å kjøpe en.

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgenfugl
Skrevet

Det er ikke alle som synes det er gøy og romantisk å kjøpe gaver - selv ikke en bryllupsgave, eller en "morgengave".

Men hva blir poenget da?

For meg ser det da ut som det bare blir for at hun skal få det som hun vil..

For meg virker det som at mange må ha faste, tradisjonelle rammer rundt forholdet sitt for å føle seg elsket. Trist.

Gjest Gjest
Skrevet
Men hva blir poenget da?

For meg virker det som at mange må ha faste, tradisjonelle rammer rundt forholdet sitt for å føle seg elsket. Trist.

Enig... Menmen..

Gjest Neffi
Skrevet (endret)
Men hva blir poenget da?

Nei, det behøver du ikke forstå. Jeg forteller deg bare hvordan det er for noen.

Kanskje dama vet at hun blir elsket selv om ikke mannen peker ut gaven selv .... det er jo da de velger å bryte en tradisjon :) Muligens hun ikke ser på det som det ultimatet kjærlighetsbeviset. Men kanskje han til tross for sin usikkerhet har lyst å gi henne noe?

Men bare kanskje.....

Endret av Neffi
Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det behøver du ikke forstå. Jeg forteller deg bare hvordan det er for noen.

Kanskje dama vet at hun blir elsket selv om ikke mannen peker ut gaven selv .... det er jo da de velger å bryte en tradisjon  :)  Muligens hun ikke ser på det som det ultimatet kjærlighetsbeviset. Men kanskje han til tross for sin usikkerhet har lyst å gi henne noe?

Men bare kanskje.....

:overrasket: Litt av en debatteknikk du har... Litt av en kranglefant, er det om å gjøre å få det siste ordet, eller?

Gjest Neffi
Skrevet (endret)
:overrasket: Litt av en debatteknikk du har... Litt av en kranglefant, er det om å gjøre å få det siste ordet, eller?

jeg kan for ingenting i verden forstå at folk her inne nekter å se at noen gjør ting på andre måten enn dem selv.

Vis gjerne til hva som gjør meg til en elendig debattør!

Endret av Neffi
Gjest Fruktkake
Skrevet

Stakkars mann som må kjøpe morgengave til kona i på grunn av usikkerhet. Høres ut som et bra utgangspunkt for et trygt og godt ekteskap! :ironi:

Gjest Neffi
Skrevet
Stakkars mann som må kjøpe morgengave til kona i på grunn av usikkerhet. Høres ut som et bra utgangspunkt for et trygt og godt ekteskap! :ironi:

? :ler: Hvordan klarte du å dra den konklusjonen?

he he, det er virkelig ingen som leser hva som står her!

Hvorfor skal man få tyn bare fordi man har ønsket seg noe spesifikt til morgengave??? Har ikke mennekset rett til å gjøre hva den selv vil - selv her?

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jovisst kan man gjøre som man selv vil, men man kan ikke i tillegg regne med at allmennheten vil forstå det.

Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt ut min gave selv, eller kanskje jeg allerede har gjort det:) Vi har bestemt oss for å ikke kjøpe gaver til hverandre, men heller bruke litt ekstra på ferie. Hvis jeg derimot mot formodning plutselig finner "den perfekte gaven" så kommer jeg nok til å kjøpe den til han uansett, enn så lenge...

Folk er jo forskjellige ;)

Gjest Neffi
Skrevet
Jovisst kan man gjøre som man selv vil, men man kan ikke i tillegg regne med at allmennheten vil forstå det.

Almennheten burde forstå at man kan gjøre som man vil uten å spørre noen her om det først.

Gjest Piper
Skrevet

For å si det slik: Velger man ut sin egen morgengave, har man gitt gave til seg selv. Lar man partneren sin velge ut morgengave, så er det en gave fra han/henne.

Hva folk velger å gjøre får være opp til de, men de må ikke kalle det for morgengave fra han/henne når de selv har valgt den ut.

Så forferdelig romantisk kan det vel helelr ikke være, for man vet jo hva man får. :ler:

Skrevet (endret)
Almennheten burde forstå at man kan gjøre som man vil uten å spørre noen her om det først.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk kan velge som de selv vil, men man blir jo nyskjerrig på hvorfor folk velger som de gjør. At noen bruder velger å plukke ut morgengaven sin selv (og det er noe annet enn å ønske seg ting), er en helt fremmed tanke for meg. Jeg ville aldri gjort det selv, og kan dermed ikke forstå tankegangen bak det. Jeg dømmer det ikke, jeg sier ikke at det er galt, jeg sier bare at jeg ikke kan forstå hvorfor de gjør det, og da må det vel være lov å spørre, og dette virker som et bra sted å spørre.

Neffi, du har kommet med mange fine teorier, og kanskje det er akkurat slik brudene tenker, men så lenge det ikke kommer fra en som faktisk valgte morgengaven sin selv, så er det teorier, og vi vil gjerne høre hva som faktisk foregår i hodet til bruden. Og jeg synes det er en dårlig debatteknikk å gi teorier uten "bevis", og så bli sur fordi folk ber om "bevis" eller nye teorier.

Endret av Kara W
Gjest Neffi
Skrevet
Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk kan velge som de selv vil, men man blir jo nyskjerrig på hvorfor folk velger som de gjør.  At noen bruder velger å plukke ut morgengaven sin selv (og det er noe annet enn å ønske seg ting), er en helt fremmed tanke for meg.  Jeg ville aldri gjort det selv, og kan dermed ikke forstå tankegangen bak det.  Jeg dømmer det ikke, jeg sier ikke at det er galt, jeg sier bare at jeg ikke kan forstå hvorfor de gjør det, og da må det vel være lov å spørre, og dette virker som et bra sted å spørre.

Neffi, du har kommet med mange fine teorier, og kanskje det er akkurat slik brudene tenker, men så lenge det ikke kommer fra en som faktisk valgte morgengaven sin selv, så er det teorier, og vi vil gjerne høre hva som faktisk foregår i hodet til bruden.  Og jeg synes det er en dårlig debatteknikk å gi teorier uten "bevis", og så bli sur fordi folk ber om "bevis" eller nye teorier.

Ok, teorier - og bevis. Flere bekjente og nære av meg har fortalt at de har gjort det på denne måten. Vi har også snakket om tankene rundt dette og hvorfor de har gjort akkurat slik de har gjort.

Gjest Gjest
Skrevet
Ok, teorier - og bevis. Flere bekjente og nære av meg har fortalt at de har gjort det på denne måten. Vi har også snakket om tankene rundt dette og hvorfor de har gjort akkurat slik de har gjort.

OK. Da kan man i praksis, satt litt på spissen, gå å kjøpe seg det man har lyst på (med mannens kredittkort), få det pent pakket inn og kjøpe et "romantisk" kort, overlevere det til sin forlovede for så å få det tilbake som morgengave. Jeg kan ikke skjønne at NOEN synes dette er romantisk, jeg synes det bare blir dumt. Og kynisk.

Gjest Piper
Skrevet
OK. Da kan man i praksis, satt litt på spissen, gå å kjøpe seg det man har lyst på (med mannens kredittkort), få det pent pakket inn og kjøpe et "romantisk" kort, overlevere det til sin forlovede for så å få det tilbake som morgengave. Jeg kan ikke skjønne at NOEN synes dette er romantisk, jeg synes det bare blir dumt. Og kynisk.

Du har forstått det :klappe:

Gjest Neffi
Skrevet

:ler: Ja, akkurat. Du har fått med deg det jeg har skrevet eller?

Gjest Piper
Skrevet

Og helt ærlig, så tror jeg det er bare bruder som må ha full kontroll på alt, for de kan ikke risikere at dagen blir ødelagt av at de ikke liker morgengaven. Så enkelt tror jeg det er

Gjest Gjest
Skrevet
Og helt ærlig, så tror jeg det er bare bruder som må ha full kontroll på alt, for de kan ikke risikere at dagen blir ødelagt av at de ikke liker morgengaven. Så enkelt tror jeg det er

Det tror jeg også. Alt dreier seg om dem. Nåde den svigermora som tar i mot beskjed fra en av gjestene, den gjesten som har feil farge på kjolen eller den brudgommen som ikke gir den perfekte morgengave! :frustrert:

Gjest Morgenfugl
Skrevet
jeg kan for ingenting i verden forstå at folk her inne nekter å se at noen gjør ting på andre måten enn dem selv.

Vis gjerne til hva som gjør meg til en elendig debattør!

Men du har jo helt misset hva debatten dreier seg om..

Det dreier seg ikke om at vi synes det er teit at andre gjør ting annerledes -

det dreier seg om at endel av oss lurer på hva som får en brud til å måtte ha så kontroll at hun velger ut morgengaven selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...