Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #21 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Da kan man jo spørre seg - om de ikke er glad i å finne gaver, hvorfor i all verden skal de gi noe? ← Kan man ikke være glad i å gi gaver, om man ikke anser seg selv som flink til å finne gaver..., som passer? Endret 21. mai 2006 av Neffi
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #22 Skrevet 21. mai 2006 Kan man ikke være glad i å gi gaver, om man ikke anser seg selv som flink til å finne gaver..., som passer? ← Forskjell på å ikke være flink til, og å ikke være glad i, Men igjen.. "gaver som passer"..
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #23 Skrevet 21. mai 2006 Forskjell på å ikke være flink til, og å ikke være glad i, Men igjen.. "gaver som passer".. ← Herre To sider av samme sak.... Han er "ikke glad i", fordi han "ikke er flink" Vanskelig?
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #24 Skrevet 21. mai 2006 Er man ikke flink til å finne gaver kan man rett og slett droppe det. Er det ikke en gave i seg selv å få bli gift med den du elsker? Vi droppet morgengaven, og var glade nok for hverandre.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #25 Skrevet 21. mai 2006 Herre To sider av samme sak.... Han er "ikke glad i", fordi han "ikke er flink" Vanskelig? ← Men hvorfor må han hvis han ikke er glad i det?
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2006 #26 Skrevet 21. mai 2006 Men hvorfor må han hvis han ikke er glad i det? ← Fordi hun forventer det.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #27 Skrevet 21. mai 2006 Fordi hun forventer det. ← Men da har hun kanskje feil forventninger? Skal ikke bryllupet være en fin dag for begge? Jeg tror ikke mannen hadde hatt en fin dag hvis jeg hadde "tvunget" han til noe han ikke ville.
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #28 Skrevet 21. mai 2006 Men da har hun kanskje feil forventninger? Skal ikke bryllupet være en fin dag for begge? Jeg tror ikke mannen hadde hatt en fin dag hvis jeg hadde "tvunget" han til noe han ikke ville. ← Noen mener at det ligger tradisjon i det. Så om man ikke er fink til å VELGE gaver --- Vel, da kan man bare droppe det altså? Julegaver, bursdagsgaver... Ja, u name it. HM! Praktisk. Det skal jeg fortelle pappa!!!
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2006 #29 Skrevet 21. mai 2006 Noen mener at det ligger tradisjon i det. Så om man ikke er fink til å VELGE gaver --- Vel, da kan man bare droppe det altså? Julegaver, bursdagsgaver... Ja, u name it. HM! Praktisk. Det skal jeg fortelle pappa!!! ← Til jul og bursdager kan man jo gi penger, noe mange gjør. Skulle likt å sett deg hvis brudgommen stilte opp med cash i morgengave! Nei, la nå disse mannfolka få slippe alt denne regien, da! De er som oftest ikke så interessert i all staffasjen, de vil bare bli gift!
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #30 Skrevet 21. mai 2006 Noen mener at det ligger tradisjon i det. Så om man ikke er fink til å VELGE gaver --- Vel, da kan man bare droppe det altså? Julegaver, bursdagsgaver... Ja, u name it. HM! Praktisk. Det skal jeg fortelle pappa!!! ← Ja, det ligger tradisjon i det, men ikke alle tradisjoner må følges. Jeg mener morgengave og julegaver ikke helt kan sammenlignes ettersom morgengaven er knyttet til en dag dere begge sikkert er nervøse for i utgangspunktet. Det er ikke nødvendig å skape mer stress enn nødvendig. Men for all del, gjør hva dere vil.
LindaL Skrevet 21. mai 2006 #31 Skrevet 21. mai 2006 Jeg lukter laaaaaang vei hvem trådstarter hentyder til,leste om kitekat sitt bryllupsreferat i dag,og der stod at hun visste hva hun fikk og at hun hadde valgt det ut selv,men hva gjør vel det.Selv om noen syns det er rart så ma da vel folk få gjøre hva de vil gjjjjesp alstå,,,,
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #32 Skrevet 21. mai 2006 Ja, det ligger tradisjon i det, men ikke alle tradisjoner må følges. Jeg mener morgengave og julegaver ikke helt kan sammenlignes ettersom morgengaven er knyttet til en dag dere begge sikkert er nervøse for i utgangspunktet. Det er ikke nødvendig å skape mer stress enn nødvendig. Men for all del, gjør hva dere vil. ← Åja, snakker vi om meg her? Nei nei - jeg har aldri sagt hva jeg personlig mener om morgengaver! Har ikke tenkt over det engang! Poenget er bare: La nå folk få gjøre som de vil!!!
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #33 Skrevet 21. mai 2006 Til jul og bursdager kan man jo gi penger, noe mange gjør. Skulle likt å sett deg hvis brudgommen stilte opp med cash i morgengave! Nei, la nå disse mannfolka få slippe alt denne regien, da! De er som oftest ikke så interessert i all staffasjen, de vil bare bli gift! ← All regien
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #34 Skrevet 21. mai 2006 Åja, snakker vi om meg her? Nei nei - jeg har aldri sagt hva jeg personlig mener om morgengaver! Har ikke tenkt over det engang! Poenget er bare: La nå folk få gjøre som de vil!!! ← Selvsagt skal folk få gjøre som de vil. Jeg er bare enig med ts, og synes det virker rart å velge sin egen morgengave.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #35 Skrevet 21. mai 2006 La nå folk få gjøre som de vil!!! ← Nettopp - og i denne tråden vil folk diskutere morgengave. Hvorfor kan du ikke la dem få lov til det?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #36 Skrevet 21. mai 2006 Jeg lukter laaaaaang vei hvem trådstarter hentyder til,leste om kitekat sitt bryllupsreferat i dag,og der stod at hun visste hva hun fikk og at hun hadde valgt det ut selv,men hva gjør vel det.Selv om noen syns det er rart så ma da vel folk få gjøre hva de vil gjjjjesp alstå,,,, ← Lukt nå bare du så mye du vil, jeg har et helt annen innlegg i tankene mine. Det ble skrevet i fjor. Jeg orker ikke å søke det opp. Så bare lukt rundt du Ble uansett en interessant diskusjon av dette.
miss77 Skrevet 21. mai 2006 #37 Skrevet 21. mai 2006 Har ikke lagt press på mannen ift å kjøpe morgengave. Vet han gjerne vil kjøpe en ting til meg til minne om den store dagen, men vet han syns det er å gå i butikker. Regi, tradisjoner etc hjelper neppe for å få min kjære til å gjøre noe. Han er rimelig sta og bestemt, så vil han ikke, så vil han ikke. Husker jeg forsøkte å få han til å kjøpe blomster til meg i begynnelsen når vi ble sammen. Det tok halvannet år før han kom hjem med en liten kvast Har også forsøkt å "dytte" på ham ett par ting ifbm bryllupet, men han sier klart i fra om det er noe han ikke vil være med på. Syns det er helt fint - er jo tross alt VÅR dag og ikke MIN.
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #38 Skrevet 21. mai 2006 Så om man ikke er fink til å VELGE gaver --- Vel, da kan man bare droppe det altså? Julegaver, bursdagsgaver... Ja, u name it. HM! Praktisk. Det skal jeg fortelle pappa!!! ← Klart man kan droppe å gi gaver om man ikke vil det, til enhver anledning, og det er da endel folk som gjør nettopp det. Det er også mange som ikke liker gavepresset ved bursdager og til jul, men heller liker å gi når de selv føler det. Eller ikke gi gaver i det hele tatt.
Lykketrollet Skrevet 21. mai 2006 #39 Skrevet 21. mai 2006 skal man kjøpe en ufattelig dyr gave syns jeg det kan være greit å vite om den ene parten ønsker seg noe spesielt eller ikke...
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #40 Skrevet 21. mai 2006 Ble uansett en interessant diskusjon av dette. ← Veldig enig, Og den pirker bare såvidt borti den følelsen jeg har etter å ha fulgt litt med her inne i noen måneder: Jeg kan ikke la være å føle at det er noe feil et sted når et bryllup må være så perfekt, ned til den siste serviettring. Hvis man virkelig elsker sin mann dypt og inderlig, og føler den samme kjærligheten tilbake, trenger da alt å gå helt "etter boka"? Jeg har all forståelse for at man vil ha det fint rundt seg når man gifter seg, men det virker som mange mener at selv de minste feilskjær på dagen vil ødelegge alt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå