Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Hva er vitsen med morgengaven når du velger den ut selv? Skal ikke morgengaven være mannens overraskelse til bruden? Jeg kunne aldri ha tenkt meg å velge ut min egen morgengave.. Er det noen som kan forklare meg hvordan dere tenker når dere velger selv? Så kanskje jeg forstår akkurat dette litt bedre!
Gjest Fruktkake Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Klart morgengaven skal være en overraskelse.
Arwen Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Jeg synes morgengaver er uvødvendige i utganspunktet jeg da, så hvis jeg hadde fått hadde jeg definitivt ikke valgt den selv.
Pasha Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 velger ikke morgengaven min selv. men vet sånn cirka hva jeg får. Skal få noe fra tiffany og sambo har spurt meg om jeg da vil ha ring, kjede, øredobber. og jeg sa at det var nok kjede jeg kom til å bruke mest (upraktisk med ringer på jobben, og tåler bare noen få øredobber). Hadde jo vært mer romantisk å ikke vist noe i det hele tatt, men når sambo spør så må man jo svare
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Er det virkelig noen som "bestiller" morgengaven? Da må vel halve vitsen falle bort? Men noen skal detaljstyre det meste, også sine egne "overraskelser".
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Er det virkelig noen som "bestiller" morgengaven? Da må vel halve vitsen falle bort? Men noen skal detaljstyre det meste, også sine egne "overraskelser". ← Jeg må le av de som klarer å reagere på dette altså! Hva om bruden har ønsket seg noe spesiellt leeenge, eller hva med om mannen ønsker tips om hva hun ønsker seg....? Ikke alle som har en mann som vet hvilket, hm ? *klø* f.esk design du liker. Jeg kan tenke meg at selv kommer jeg til å fortelle min elskling hva jeg ønsker meg, tipse han OSV. Akkurat slik vi gjør ved jul og bursdager. I blandt kan han overraske meg, og noen ganger vet jeg sånn ca hva jeg får ER det virkelig merkelig?? Finn noe annet å heng dere opp i! Dette er bare reinspikke tull for å kunne kritisere noen helt inn til beinmargen.
Gjest Fruktkake Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Jeg må le av de som klarer å reagere på dette altså! Hva om bruden har ønsket seg noe spesiellt leeenge, eller hva med om mannen ønsker tips om hva hun ønsker seg....? Ikke alle som har en mann som vet hvilket, hm ? *klø* f.esk design du liker. Jeg kan tenke meg at selv kommer jeg til å fortelle min elskling hva jeg ønsker meg, tipse han OSV. Akkurat slik vi gjør ved jul og bursdager. I blandt kan han overraske meg, og noen ganger vet jeg sånn ca hva jeg får ER det virkelig merkelig?? Finn noe annet å heng dere opp i! Dette er bare reinspikke tull for å kunne kritisere noen helt inn til beinmargen. ← Det er stor forskjell på tipse ham litt om hva man ønsker seg, og å faktisk "peke" ut sin egen morgengave. Og egentlig bør jo mannen/dama kjenne ektefellen sin såpass godt at h*n kan finne en ting som vil falle i smak? (hvem er det som blir kritisert her forresten?)
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Jeg må le av de som klarer å reagere på dette altså! Hva om bruden har ønsket seg noe spesiellt leeenge, eller hva med om mannen ønsker tips om hva hun ønsker seg....? Ikke alle som har en mann som vet hvilket, hm ? *klø* f.esk design du liker. ER det virkelig merkelig?? Finn noe annet å heng dere opp i! Dette er bare reinspikke tull for å kunne kritisere noen helt inn til beinmargen. ← En ting er å ønske seg noe, en annen ting er å gå innom gullsmeden og bestille sin egen gave (jepp, har hørt om det ja!), for å å fortelle sin kommende man at morgengaven allerede er bestilt. Og ja, det finner jeg HØYST merkelig! Og ja, jeg skriver dette BARE for å kritisere.......
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Jeg må le av de som klarer å reagere på dette altså! Hva om bruden har ønsket seg noe spesiellt leeenge, eller hva med om mannen ønsker tips om hva hun ønsker seg....? Ikke alle som har en mann som vet hvilket, hm ? *klø* f.esk design du liker. Jeg kan tenke meg at selv kommer jeg til å fortelle min elskling hva jeg ønsker meg, tipse han OSV. Akkurat slik vi gjør ved jul og bursdager. I blandt kan han overraske meg, og noen ganger vet jeg sånn ca hva jeg får ER det virkelig merkelig?? Finn noe annet å heng dere opp i! Dette er bare reinspikke tull for å kunne kritisere noen helt inn til beinmargen. ← Vel, det var virkelig ikke meningen å tråkke deg på tærne, Neffi. For noen er halve vitsen at man skal bli overrasket, for andre ikke. Overraskelsen faller jo bort hvis gaven er "bestilt", men i mitt innlegg konstanterer jeg bare at "sånn er det", for noen er noe viktig, for andre er annet viktig. Hvis du med det føler deg kritisert helt inn til beinmargen beklager jeg det, for det var virkelig ikke meningen. Det er ikke viktig for meg hvordan andre løser morgengave-problematikken!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Jeg trodde en gave skulle være ment som en overraskelse. Hvis man velger ut sine egne gaver, hvor er overraskelsen da? Gir man gave bare fordi det er en plikt da, hvor gøy er vel det? For meg høres det temmelig usjarmerende ut av bruden å velge sine gaver på forhånd!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Hva er vitsen med morgengaven når du velger den ut selv? Skal ikke morgengaven være mannens overraskelse til bruden? Jeg kunne aldri ha tenkt meg å velge ut min egen morgengave.. Er det noen som kan forklare meg hvordan dere tenker når dere velger selv? Så kanskje jeg forstår akkurat dette litt bedre! ← :enig_anim: :enig_anim:
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Vel, det var virkelig ikke meningen å tråkke deg på tærne, Neffi. For noen er halve vitsen at man skal bli overrasket, for andre ikke. Overraskelsen faller jo bort hvis gaven er "bestilt", men i mitt innlegg konstanterer jeg bare at "sånn er det", for noen er noe viktig, for andre er annet viktig. Hvis du med det føler deg kritisert helt inn til beinmargen beklager jeg det, for det var virkelig ikke meningen. Det er ikke viktig for meg hvordan andre løser morgengave-problematikken! ← heh Hverken du eller noen annen har tråkket meg på tærne. Jeg synes bare dette er idiotisk å bry seg om! ... Hvem dere kritiserer? jo; de som har valgt sin egen gave!
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Det er stor forskjell på tipse ham litt om hva man ønsker seg, og å faktisk "peke" ut sin egen morgengave. Og egentlig bør jo mannen/dama kjenne ektefellen sin såpass godt at h*n kan finne en ting som vil falle i smak? (hvem er det som blir kritisert her forresten?) ← Lang fra alle ektefeller vet hva slags smak den andre parten har av f.esk smykker. ER det ikke vanlig å ønske seg noe spesifikt da? Ikke alle har hatt mulighet til å få så mange gullsmykker tidligere Jeg refererer ikke til meg, eller til noen andre spesielle i dette tilfellet men svarer på generellt grunnlag.
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Trodde at men ble glad omtrent uansett hva man fikk i morgengave, jeg. Det dreier seg vel som regel om et smykke og hvor stygt kan det få blitt? Det at mannen har kjøpt det uten instruksjoner er en del av greia, synes jeg.
*Emma* Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Vi skal ikke gi hverandre morgengaver - men hvis vi skulle det ville jeg definitivt sagt noen ting jeghadde lyst på - men jeg ville ikke "bestemt gaven" selv nei...det er jo ikke noe moro...
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Hva er vitsen med morgengaven når du velger den ut selv? Skal ikke morgengaven være mannens overraskelse til bruden? Jeg kunne aldri ha tenkt meg å velge ut min egen morgengave.. Er det noen som kan forklare meg hvordan dere tenker når dere velger selv? Så kanskje jeg forstår akkurat dette litt bedre! ← Med fare for å få en haug illsinte bruder etter meg - jeg tror at det i mange tilfeller er brudens ønske om "det perfekte bryllup" som ligger bak, gjerne inspirert av amerikanske filmer. For tenk om brudgommen fant på å gi helt feil morgengave, eller ingen morgengave i det hele tatt? Det kunne jo ødelagt hele opplegget..
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 heh Hverken du eller noen annen har tråkket meg på tærne. Jeg synes bare dette er idiotisk å bry seg om! ... Hvem dere kritiserer? jo; de som har valgt sin egen gave! ← Det var bra! Når det gjelder å kritisere de som velger sin egen gave; Det er jo litt sånn at en morgengave er en overaskelse. Det er en del av morgengave-konseptet. Men de som velger å lage egne vrier på tradisjoner og konsepter står selvsagt fritt til det.
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Med fare for å få en haug illsinte bruder etter meg - jeg tror at det i mange tilfeller er brudens ønske om "det perfekte bryllup" som ligger bak, gjerne inspirert av amerikanske filmer. For tenk om brudgommen fant på å gi helt feil morgengave, eller ingen morgengave i det hele tatt? Det kunne jo ødelagt hele opplegget.. ← Enig! Det er en del av regien, rett og slett.
miss77 Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Kommer ikke til å velge min egen morgengave, men regner med at mannen spør hva jeg ønsker meg. Er dessverre ikke alle mannfolk som er like glad i/flink til å finne gaver. Min mann er egentlig ganske flink, men han er glad for tips. Jeg kommer også til å spørre mannen om det er noe spesielt han ønsker seg, men det er ikke nødvendigvis slik at jeg kommer til å følge disse ønskene.
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 Er dessverre ikke alle mannfolk som er like glad i/flink til å finne gaver. Min mann er egentlig ganske flink, men han er glad for tips. ← Da kan man jo spørre seg - om de ikke er glad i å finne gaver, hvorfor i all verden skal de gi noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå