Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes et norsk forsikringsselskap som forsikrer det ufødte liv? La meg forklare, for jeg regner ikke med at dere forstår hva jeg mener...

Finnes det et norsk forsikringsselskap som gir gravide mødre mulighet til å forsikre fostere mot sykdommer som f eks diabetes, cp, hjerneskader, psykiske lidelser, blindhet/døvhet/stumhet, muskelsykdommer, skjellettsykdomer, psykiske lidelser og alle de andre hundretusener av ulike medfødte diagnoser og syndromer som f eks mbd?

Dersom det hadde fantes et slikt tilbud, ville dere ha brukt det?

Hvis ja, begrunn.

Hvis nei, begrunn.

Waco

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hakke pæææiling!!! Ikke spør så vrient tidlig på mårran :wink:

Skrevet

Jupp Waco, det finnes en forsikring fra Trygg Hansa som dekker barnet i magen....

Det er en ren skade forsikring som gjelder fra uke 28 og til og med barnets første leveår. Den vil dekke skader som påføres barnet, nesten uansett årsak.

Det spørres ikke etter skyld for skaden, og utbetalingen skjer i forhold til invaliditetsgraden som fastsettes av lege. En lege som foreldrene selv kan velge.

Pressemeldingen fra Trygg Hansa finner du HER

Vi har ikke tenkt over om vi skal forsikre barnet vårt enda, så det andre du spør om kan jeg ikke svare på......

Skrevet

Har ingen unge å forsikre, jeg da... heldigvis. Men ja, kanskje jeg hadde forsikret et eventuellt foster dersom jeg hadde hatt et, det gjelder å ta alle mulige forhåndsregler, vet du. Men har du ikke sovet i natt, Waco? Jeg blir nesten litt bekymret. Nuvel.

Ha en fortreffelig morgen, da dere!!!

Kid-a på jobb

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel alltid en sjanse for at noe kan gå galt med et foster.

En del får en jo vite på ultralydundersøkelsen, slik at hvis det er noe så har man valget om å avbryte svangerskapet.

Jeg vet faktisk ikke om jeg ville ha forsikret et foster.

Hvis det er noen sykdommer i familie som er arvelig og barnet ligger i risikosonen, vil vel ikke forsikringsselskapet forsikre mot det vil jeg ikke tro.

Men selvfølgelig for de som har fått barn som er syke eller funksjonshemmede, så hadde det vært til stor hjelp med en økonomi som hjelper til med hjelpemidler og/evt medisiner.

Men der har jo barnet likevell rett på hjelp, med eller uten forsikring.

Skrevet

Faktisk så syntes jeg det er litt drøyt, for vi vet jo alle at det er mennesker som spekulerer i dette. Noen vil jo sytes dette er absurd, og lure på hvordan noen kan gjøre noe slikt, men man leser jo titt og ofte om mennesker som har drept sitt nyfødte barn og lagt det ut i en skog eller i en søppelbøtte.

Å forsikre et foster er greit, men jeg mener forsikringen bør opphøre når barnet er født.

Jeg jobber i et forsikringsselskap som ikke selger dødsforsikring (bare ulykkesforsikring) til barn kun av den grunn for at noen kan drepe sitt barn for å få ut penger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber i et forsikringsselskap som ikke selger dødsforsikring (bare ulykkesforsikring) til barn kun av den grunn for at noen kan drepe sitt barn for å få ut penger.

Finnes det virkelig så syke folk.... :-?

Skrevet

Kanskje Merete kan forklare Waco forskjellen mellom abort og drap på livet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Forstår jo tankegangen din da Waco, men..........

Det er lovbestemt at abort skal tas før uke 12. Da er et foster ikke utviklet enda, der er en såkalt embryo.

I uke 18 foretas en ultralyd for å avkrefte evt, misdannelser eller sykdommer.

Normalt sett vil kroppen selv støte ut et foster som er sykt, men noen ganger gjør den ikke det, og da har man muligheten til å ta abort.

På grunnlag av UL kan man ta abort, evt med tanke på : Vil barne få et leverikt liv? Er det verd å føde et sykt barn som ikke har noe glede av livet? +++

Å ta et liv på et menneske som har følelser, smerte, osv, er noe helt annet.

Er det et lite foster så har det jo ikke opplevd så mye men det er jo likevell et fullstendig liv, som har rett til å vokse opp.

Så jeg mener at abort før uke 12 er greit, i uke 18 bør det ligge kraftige medisinske grunner til, og drap på en levende friskt menneske er ondskapsfult.

Vanskelig å forklare bedre, men tenker ut i fra mine egne barn og egne følelser ovenfor disse.

Den følelsen ovenfor et barn som er nylig født er ubeskrivelig, og de som ønsker å ta livet av sitt barn etter dette er syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...