hecuba Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Jeg skal ut om 20 min, jeg har ingen tørre sokker igjen, jeg har bare 3 par som har vært i vasken og kun ett matcher antrekket mitt: hva gjør jeg? Tørke sokkene i tørketrommelen og risikere at jeg ender opp med bare en sokk. Det ser dumt ut å gå med en sokk og det å gå uten sokker er uaktuelt ettersom det er kaldt ute. Hva skal jeg gjøre? Jeg sjangset på tørketrommelen, den kjente sokkespiseren. Jeg stod og overvåket trommelen og stoppet den hvert 2 min for å sjekke at ingen sokker forsvant. Tro det eller ei, men det hele gikk bra! Nå har jeg tørre sokker. Hvilken konklusjon kan vi trekke av dette? 1) Tørketrommelen spiser ikke sokker når den blir overvåket. 2) Tørketrommelen spiser ikke sokker når man bare har ett par i av gangen. 3) Tørketrommelen spiser ikke sokker når man stopper tørketrommelen hvert 2. min for å sjekke om sokkene fremdeles er der. Tungvindt, men det virket! Endret 23. mai 2006 av hecuba
Gjest |H| Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 jeg tror d har mye med din konklusjon nr. 2 å gjøre. Hiver man inn mange sokker tenker trommelen; " haha, nå er det mange sokker her, hun har garantert ikke oversikten over hvor mange, og merker nok ikke at jeg tar en". Ihvertfall er trommelen min slik! Og hun elsker sokkene til min datter. jeg tror jeg har 2 par som er lik! ellers har jeg en liten pose fullt av parløse sokker!
Gjest Gjesta Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Et viktig stykke forskningsarbeid du har lagt bak deg!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Men er det ikke vaskemaskina som spiser sokkene, da? De forsvinner i hvert fall hos oss, og vi har ikke tørketrommel. Foirresten vet jeg hvor det blir av dem også. Sjekk lofilteret...
Gjest Bodillen Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Og jeg som trodde tørketrommelen var løsningen på et helt annet type sokkeproblem... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Endelig fikk vi svaret på det berømmelige sokkemysteriet. Heretter skal jeg bare tørke 1 par sokker om gangen, trommelsen skal overvåkes, å selvsagt åpnes hvert 2 min for å sjekke at begge er der. Tusen takk for tipset.
Gjest Shadowlyn Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Det verste er når vaskemaskinen eller tørketrommelen spytter ut sokker man aldri har sett før.
Gjest camillo Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Er det noen som gidder ta seg bryet med å eliminere noen av løsningsforslagene, slik at vi kan være sikre på hva som er fasiten for å unngå skjebnen med en blå og en rød sokk?
Gjest Miloine Skrevet 22. mai 2006 #14 Skrevet 22. mai 2006 Det verste er når vaskemaskinen eller tørketrommelen spytter ut sokker man aldri har sett før. ← Dette er også et mysterium ja! Vi kan arrangere sånn sokkekveld (misforstå meg rett nå) der alle har med sine enklinger, så kan vi bytte. Det må da være noe som har like mine enklinger, sånn at parret blir komplett. Jeg har vaskemaskin og tørketrommel i en og samme maskin, hvem av dem som sluker sokkene er jeg sannelig ikke sikker på. Forøvrig takker jeg for gode tips fra T.S.
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 22. mai 2006 #15 Skrevet 22. mai 2006 Og jeg som trodde tørketrommelen var løsningen på et helt annet type sokkeproblem... :klø: ← Nope. det er støvsugeren det.
Angelfairy Skrevet 22. mai 2006 #16 Skrevet 22. mai 2006 man får jo kjøpt sånne sokkeholdere på butikken.. i allefall på rimi tror jeg, for jeg kjøpte sånn der engang... ta de på FØR du vasker sokkene, og når du er ferdig med å vaske og tørke, er de fortsatt på denne sokkeholderen... kjempe smart! bedre enn å overvåke tørketrommelen, eller stoppe den hvert 2 min.. hehe... tror nok de fleste her inne på kg har flere ting å drive med enn å passe på maskinen.. hehe.... Lenge leve sokkeholderen,,, funker for min del, hadde bare gubben gjort det samme som meg å ta de på før de går i vasken.. hehe... har en bærepose hjemme med sokker som ikke matcher... hehe
Gjest Bodillen Skrevet 22. mai 2006 #17 Skrevet 22. mai 2006 Nope. det er støvsugeren det. ← Yes!!! Takk skar'u ha!!!
Gjest |H| Skrevet 22. mai 2006 #18 Skrevet 22. mai 2006 Dette er også et mysterium ja! Vi kan arrangere sånn sokkekveld ←
Gjest Miloine Skrevet 22. mai 2006 #19 Skrevet 22. mai 2006 Ååå, jeg sa det måtte misforstås rett, dette med sokkekveld Typis deg da Tullejente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå