Gjest gjesta Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Vet noen hvor lang tid det tar før forsikringspenger utbetales etter brann? Vi la oss inn på hotell etter en liten brann på soverommet, og skal levere regninger imorgen. Lurte på når ca vi får penger tilbake,...
Titti72 Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Jeg sendte inn div. kvitteringer etter et biluhell en gang. Pengene kom på min konto i løpet av en uke. Men ring og sjekk?
Leo Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Du forteller veldig lite, så det er vanskelig å si, men hvis alt er avklart med forsikringsselskapet tidligere, burde det ikke ta mer enn en uke eller to.
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg skal sende inn kvitteringer idag, eller kan kvitteringer gis til takstmann (han ser på brannskadene idag)? Jeg forteller lite? Hva du lurte på Leo? Endret 22. mai 2006 av Epica
Leo Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Jeg skal sende inn kvitteringer idag, eller kan kvitteringer gis til takstmann (han ser på brannskadene idag)? Jeg forteller lite? Hva du lurte på Leo? ← Bl.a. det du forteller nå om at takstmannen ser på skadene i dag. Det betyr at det gjenstår en del ting før skadesaken er ferdigbehandlet fra forsikringsselskapets side og at det kan ta lenger tid får dere får oppgjøret. Hadde takstmannens skaderapport allerede vært selskapet i hende, ville det naturlig nok ha tatt kortere tid. See?
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Bl.a. det du forteller nå om at takstmannen ser på skadene i dag. Det betyr at det gjenstår en del ting før skadesaken er ferdigbehandlet fra forsikringsselskapets side og at det kan ta lenger tid får dere får oppgjøret. Hadde takstmannens skaderapport allerede vært selskapet i hende, ville det naturlig nok ha tatt kortere tid. See? ← aha! jeg har så lite peiling på forsikring osv..
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Sender jeg kvitteringer med brev til IF? Eller må jeg merke konvolutten med noe spesielt, kan evt takstmannen få de idag?
Titti72 Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Jeg ville tatt direktekontakt med saksbehandler. Tror ikke dere trenger å vente på at saken skal bli ferdigbehandlet før dere får dekt div. utgifter.
Leo Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Sender jeg kvitteringer med brev til IF? Eller må jeg merke konvolutten med noe spesielt, kan evt takstmannen få de idag? ← Jeg ville ha merket kvitteringene med skadenummeret (Som dere skal ha fått fra selskapet da dere meldte skaden eller pr. brev noen dager senere) og sendt dem til selskapets skadeavdeling. (Skriv If v/skadeavd. på konvolutten). Da vet du at de kommer frem.
Leo Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 Tror ikke dere trenger å vente på at saken skal bli ferdigbehandlet før dere får dekt div. utgifter. ← Avhenger av skadens art og omfang, og ikke minst, vilkårene. Å ta kontakt med saksbehandler er absolutt ingen dårlig idè!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå