Krista83 Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Kjøper eller låner dere bøkene dere leser? Jeg kjøper de fleste skjønnlitterære bøkene, men låner en del hobbybøker...
Gjest camillo Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Kjøper helst, siden jeg bruker så lang tid på hver bok (leser mange på en gang).
Gjest LoisLane Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Jeg elsker å ha bøkene mine, men jeg er også en aktiv bruker av biblioteket. Der kan jeg låner blader, magasiner, barnebøker og fagbøker.
Arkana Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Jeg kjøper alltid. Å låne slitte bøker som må leses innen et viss tid og leveres tilbake er ikke for meg (det hadde dessuten vært upraktisk siden jeg leser mange på en gang). Jeg vil eie bøkene selv, kunne ta dem fram akkurat når det passer meg og lese dem igjen og igjen og igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Jeg låner mest - kjøper kun hvis det er noe som ikke finnes på biblioteket, eller hvis det er en spesiell utgave som jeg vil eie.
Ciara Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Jeg kjøper alle, men har jo et rimelig fanatisk forhold til bøker. Jeg elsker stappfulle bokhyller, og når jeg sitter og ser på bokhylla mi med alle de kjente og kjære bokryggene, ja da blir jeg rett og slett glad Føler de er selskap, minner, opplevelser.
Gjest King James Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Jeg kjøper alltid bøker. Leier alltid jeg må Eie dem
Gjest 1111 Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Jeg låner. Bøker er viktig for meg, men jeg har ikke økonomi til å kjøpe like mange bøker som jeg leser. Det er heller slik at jeg kjøper boken hvis jeg finner den veldig bra og vet jeg kommer til å lese den flere ganger. Kokebøker derimot, de kjøper jeg.
Gjest Skya Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Begge deler egentlig. Jeg kjøper som regel, liker å ha bøkene i bokhyllen min jeg. Og ha muligheten til å lese de når jeg vil. Men jeg har både en mor og stemor som liker de sammen bøkene som meg, så vi byttelåner ofte og da.
brumma* Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Jeg kjøper stort sett, enten på tilbud eller pocketbøker. Jeg burde lånt mer på biblioteket, men jeg er så dårlig til å huske tilbakeleveringen...
Gjest 2324 Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Låner, har ikke økonomi til å kjøpe alle bøkene jeg vil lese.
Fakse Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har lenge kjøpt alle mine bøker, men i det siste har jeg gjenfunnet biblioteket. Synes det er ett eller annet veldig koselig ved å finne en bok og låne den på biblioteket. Kanskje det er de hyggelige barndomsminnene fra mange timer travende mellom bibliotekhyllene som gjør det. Jeg kommer nok til å fortsette å kjøpe enkelte bøker, men ser at det er forsvinnende få av de jeg allerede eier som jeg faktisk leser på nytt.
Cata Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Låner som oftest. Har ikke plass til like mange som jeg leser. Men er det en spesiell bok jeg vil ha så kjøper jeg selvsagt.
Gjest Virvel Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Nå har jeg lest ganske få nyere bøker de siste årene, men jeg har for det meste lånt dem på biblioteket. For det første har vi sinnssykt mange bøker hjemme, så det begynner å bli dårlig med hylleplass. For det andre har jeg ikke så god råd selv, så bøker er dessverre ikke noe jeg har kunnet prioritere. Men når jeg nå etter hvert flytter for meg selv kommer jeg nok til å kjøpe en del bøker igjen, for jeg har ikke så mange som bare er mine og som jeg kan ta med meg på flyttelasset. Og hva er vel tristere enn en tom bokhylle?
Cherie Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 Jeg kjøper alle, men har jo et rimelig fanatisk forhold til bøker. Jeg elsker stappfulle bokhyller, og når jeg sitter og ser på bokhylla mi med alle de kjente og kjære bokryggene, ja da blir jeg rett og slett glad Føler de er selskap, minner, opplevelser. ← ca noe sånt ja.
Grooo Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er bibliotekar, så det blir på en måte en kombinasjon *ler* For det er jo _jeg_ som kjøper inn de bøkene jeg låner.. Hehe.. Så da sier det seg selv at jeg låner en god del, men jeg kjøper også mye privat. Det er gjerne bøker jeg vil lese igjen, kjøper den andre gang jeg skal lese dem. Har ganske fulle bokhyller jeg og...
hustufta Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Ja, jeg er en liten bokorm... og ser jeg salgskilter i bokhandleren så er jeg der på raid... Men der en noe med å være på biblioteket og, lukta av eldgamle bøker...
Jane How Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 Låner, jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg vil lese én gang, for jeg leser ganske mye. Setter meg på reserveringsliste på biblioteket. Om det er noe jeg liker ekstra godt, og vil lese igjen, kjøper jeg. Mao har blitt brukt endel. Ellers får jeg ofte bøker til bursdag og jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå