Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat fortært en omelett med champignon i, men nå lurer jeg på om den kanskje ikke var helt i støtet den soppen... Var noe rart med smaken...

Hvor lenge holder sopp seg i kjøleskap og hvordan merker man at den er moden for søppelspannet?

Huff.... håper jeg ikke blir matforgiftet nå.... :hår:

Endret av Netten
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at sopp skal spises samme dag, men jeg har ofte spist gryterett tilsatt sopp dagen etterpå uten å ha fått mageproblemer.

Få i deg kulltabletter eller blåbær hvis du er bekymret nå.

Skrevet
Jeg har hørt at sopp skal spises samme dag, men jeg har ofte spist gryterett tilsatt sopp dagen etterpå uten å ha fått mageproblemer.

Få i deg kulltabletter eller blåbær hvis du er bekymret nå.

Oi! Denne soppen har lagt i kjøleskapet noen dager! Hjelper det med bjørnebær, for jeg har ikke blåbær eller kulltabletter.

Skrevet
Oi! Denne soppen har lagt i kjøleskapet noen dager! Hjelper det med bjørnebær, for jeg har ikke blåbær eller kulltabletter.

Jeg spiser regelmessig sopp som har ligget i kjøleskapet en 3-4 dager (i papirpose). Har ikke merket noe spesielt. Hva får deg til å tro at all sopp du plukker opp av disken i butikken alltid har en dag igjen å leve?

Gjest gjest1
Skrevet

Så lenge soppen er fast og fin, og ikke sleip er den helt fin å spise.

Skrevet

Høres bra ut! Jeg har ikke blitt noe dårlig heller heldigvis! :)

Jeg tror ikke at soppen kun har én dag å leve når den kommer fra butikken. Det var ikke jeg som sa det. Problemet var bare at den smakte litt rart, og at den hadde lagt i kjøleskapet i nærmere en uke.

Skrevet
Det var ikke jeg som sa det. Problemet var bare at den smakte litt rart, og at den hadde lagt i kjøleskapet i nærmere en uke.

Mulig de hadde tatt litt smak fra noe annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Min champignon som jeg kjøper i butikken er i kjøleskapet i minst en uke uten at det er noe galt med det.

Gjest gjest1
Skrevet
Min champignon som jeg kjøper i butikken er i kjøleskapet i minst en uke uten at det er noe galt med det.

Har også hatt champignon liggende i kjøleskapet i papirpose i flere dager. Lett å se om soppen er litt sliten, den blir tørker inn og blir mørk. Eventuelt sleip om den ikke oppbevares riktig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at sopp som er tilberedt ikke har så lang holdbarhet og tror det samme gjelder sopp i boks som er åpnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...