Netten Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Jeg har akkurat fortært en omelett med champignon i, men nå lurer jeg på om den kanskje ikke var helt i støtet den soppen... Var noe rart med smaken... Hvor lenge holder sopp seg i kjøleskap og hvordan merker man at den er moden for søppelspannet? Huff.... håper jeg ikke blir matforgiftet nå.... :hår: Endret 21. mai 2006 av Netten
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har hørt at sopp skal spises samme dag, men jeg har ofte spist gryterett tilsatt sopp dagen etterpå uten å ha fått mageproblemer. Få i deg kulltabletter eller blåbær hvis du er bekymret nå.
Netten Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har hørt at sopp skal spises samme dag, men jeg har ofte spist gryterett tilsatt sopp dagen etterpå uten å ha fått mageproblemer. Få i deg kulltabletter eller blåbær hvis du er bekymret nå. ← Oi! Denne soppen har lagt i kjøleskapet noen dager! Hjelper det med bjørnebær, for jeg har ikke blåbær eller kulltabletter.
skrue Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Oi! Denne soppen har lagt i kjøleskapet noen dager! Hjelper det med bjørnebær, for jeg har ikke blåbær eller kulltabletter. ← Jeg spiser regelmessig sopp som har ligget i kjøleskapet en 3-4 dager (i papirpose). Har ikke merket noe spesielt. Hva får deg til å tro at all sopp du plukker opp av disken i butikken alltid har en dag igjen å leve?
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Så lenge soppen er fast og fin, og ikke sleip er den helt fin å spise.
Netten Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2006 Høres bra ut! Jeg har ikke blitt noe dårlig heller heldigvis! Jeg tror ikke at soppen kun har én dag å leve når den kommer fra butikken. Det var ikke jeg som sa det. Problemet var bare at den smakte litt rart, og at den hadde lagt i kjøleskapet i nærmere en uke.
skrue Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Det var ikke jeg som sa det. Problemet var bare at den smakte litt rart, og at den hadde lagt i kjøleskapet i nærmere en uke. Mulig de hadde tatt litt smak fra noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Min champignon som jeg kjøper i butikken er i kjøleskapet i minst en uke uten at det er noe galt med det.
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2006 #9 Skrevet 26. mai 2006 Min champignon som jeg kjøper i butikken er i kjøleskapet i minst en uke uten at det er noe galt med det. ← Har også hatt champignon liggende i kjøleskapet i papirpose i flere dager. Lett å se om soppen er litt sliten, den blir tørker inn og blir mørk. Eventuelt sleip om den ikke oppbevares riktig.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har hørt at sopp som er tilberedt ikke har så lang holdbarhet og tror det samme gjelder sopp i boks som er åpnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå