Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det ok at tenåringer er hjemme alene over natta? Ja, jeg vet at det er individuelle hensyn å ta, f eks om de har begyt å feste og drikke, hvor modne de er osv, men hvis du måtte anslå en alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var vel 14 da jeg fikk lov til å være alene hjemme over natten. Kan vel nevnes at jeg aldri har vært noe utragerende av meg og at jeg derfor hadde tilliten deres. Alene hjemme en hel helg fikk jeg vel lov til som 15-åring, og etter det ble det fort uker alene hjemme og.

Gjest Gjest1
Skrevet

I hvert fall ikke før 15-årsalderen.

Skrevet

16-17 år. Og da snakker jeg om en natt, ikke en helg.

Skrevet

16-åringen min kan godt være alene hjemme en natt, men jeg har enda ikke reist bort i helger.

Jeg mener at de kan være alene hjemme fra 15-16-årsalderen, men det avhenger av modenhet, boområde, venner og sist, men ikke minst, om ungdommen har vist seg å være til å stole på i andre sammenhenger.

Skrevet

Jeg var vel 16, - men historien som fulgte tilsier vel at jeg aldri skulle fått lov til dette . :rodme: .

Før eller siden MÅ du imidlertid stole på den/dem.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei det er mange myndige som er langt fra voksne. Jeg mener voksen i den forstand at de greier å ta være på seg selv og hus natten over.

Det er så klart SVÆRT individuellt.

Skrevet

Jeg var 11, og syntes ikke det var noe problem. Men så hadde jeg vært nøkkelbarn fra skolestart også, da - og vant til å være alene.

Var hjemme alene i noen uker i sommerferien fra jeg var 14, riktignok med Huisvingen som selskap (vi var begge 14), og naboer som kunne tilkalles hvis vi trengte noe.

Gjest Gjesta
Skrevet

Elleve år og alene natten over........ *rister på hodet*

Jaja, vi har vel hatt den diskusjonen her før.

Gjest Gjest
Skrevet

Hm..Jeg var bare 13 da jeg var hjemme alene en helg- og det gikk veldig fint, det! Foreldrene mine skjønte vel de kunne stole på meg(dvs at jeg ikke ville ha fest og åpent hus). Jeg var moden for alderen, tror jeg. Og er man det, burde det ikke være noe problem!!!

Synes det er merkelig at noen her sier ungen må være voksen(er det 18 det da??) Å være voksen varierer veldig hos forskjellige personer... ;)

Skrevet

Min datter og ei venninne overnatta hos oss (jeg kom hjem kl. 05:00 på morgenen, så vi kan vel kalle det overnatte hjemme alene...) da min datter var 10 og venninna 12. Vi bor på et byggefelt, og venninnas far var hjemme (de bodde to hus bortenfor (ca 30 m), med fri sikt ned til oss). Det gikk veldig fint!:) Men da er det to rolige jenter, som var hos venninna først på kvelden, og så gikk bort til oss. Og de visste at jeg kom hjem etterhvert.... og alle var tilgjengelige på telefon. Jeg snakka med dattera mi et par ganger på telefon, og alt var bra. De hadde nøkkel til venninnas hus, slik at de kunne gå dit når som helst.

Men dette er ikke noe som skjer så ofte, og det kommer helt an på situasjonen og hvem det er, og hvor det er! (Hadde ikke faren til venninna vært hjemme, hadde de ikke fått lov, selv om vi bor i et byggefelt på et lite tettsted.)

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var 11-12 år. Men jeg var så redd at jeg var helt gåen. Så ble det sånn at jeg fikk ha en venninne her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...