Gjest StoreSky Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Dette skjer ofte spesielt på MSN og alltid på webcam. En data-kompis sa at det er fordi den logger seg på ulike porter hver gang - men det er så irriterende!! Fire-fem "ting" jeg må godkjenne før jeg kan ha webcam samtale!!! grrr... Finnes det en mulighet for å få firewall til å virkelig huske at jeg faktisk godkjenner det??? Og en annen ting: Active-X, hva er det egentlig? Når jeg leser aviser så sier jeg oftes nei, og alltid hvis det står "ad" i adressen. Men på myspace og sider med filmer/sanger/bilder så sier jeg "ja" -er dette en ok fremgangsmåte? Forøvrig har jeg Norman. (chello sin sikkerhetspakke)
Cata Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Slenger meg på denne jeg. Har også Norman og det virker som den har "hukommelse som en sil" for den spør stadig vekk. Har ikke webcam, hos meg ser det ut til å være MSN som trigger de største spørsmålsstormene.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Vet ikke så mye om Norman, men det pleier å være et valg med "checkbox" for at brannmuren skal huske programmet i det den spør.
Gjest StoreSky Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Men begge oss trykker jo for "husk det"...men som Cata sier, hukommelsen er ikke helt god,
Cata Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Jepp, jeg trykker og trykker, men neste gang jeg logger på så popper det opp en 4-5 spørsmålbokser igjen. (Og jeg er heldig hvis det ikke er fler enn som så....)
Scheherazade Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Bruker heller ikke Norman, men tror nok hukommelsen er "god", men teorien til kompisen stemmer nok. Jeg får også massevis av slike meldinger når jeg bruker Little Snitch, og serveren er forskjellig for hver gang. Det er ikke mulig å godkjenne alle serverne msn bruker i en? Typisk by1msg* eller noe? EDIT: Eller som Slangen sier, at Norman husker programmet og ikke serveren/portnummeret? Endret 21. mai 2006 av Scheherazade
Pilar Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Ah, ikke bare jeg som irriterer meg over disse pop-up'ene altså...Godt å høre.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Kan jo slå av sjekk av trafikk ut. Det er bare oppskrytt og unødvendig, spør du meg.
Cata Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Kan jo slå av sjekk av trafikk ut. Det er bare oppskrytt og unødvendig, spør du meg. ← Og hvor gjør jeg det? Jeg har den allerede innstilt på "tillat alle utgående cookies".
Gjest StoreSky Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Active-x fant jeg ut av. (script og applets også) Men jeg vil gjerne vite det som Cata spør om jeg ..og det der med firewall. (igår kom det, WOW! opp bare to gulebokser da jeg slo på webcam samtale!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå