Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror på julenissen......En liten sann magisk historie fra mitt liv....

Jeg jobbet i den norske pavilionen på Epcot Center i Disney World ett år.

Jeg var der også i juletiden og synes det var litt trist å ikke kunne få feire jul i Norge....men men sånn er det jo bare noen ganger.

Alle vi som jobbet for Disney hadde flotte restauranter etc hvor vi spiste lunsj ol. En dag like før jul var jeg på vei til "kantina" for å spise lunsj.

Jeg var kledd i norsk bunad og hadde ett navnskilt hvor det kun sto navnet mitt. Jeg så at noen julenisser satt og spiste på et bord like ved og var i litt morohumør så jeg gikk bort og sa følgene (på engelsk) Julenisser vet dere hva jeg ønsker meg til jul?? Jeg ønsker meg fargede juletrelys, jeg kommer fra Norge og der er vi mest vant til hvite....

Alle nissene lo og jeg litt også føre jeg gikk for å spise maten min. Tenkte ikke mere over dette.

Bare noen få dager senere da jeg var på vei til jobb, kom det en gutt løpene etter meg (???) Han hadde en pakke under armen som var pakket inn med gråpapir.... Han spurte meg om hva jeg het....og da jeg sa hva jeg het sa han at han hadde med seg noe fra julenissen til meg!!!!!

Så forsvant han, han hadde det travelt så jeg fikk ikke spurt om noen ting.

Jeg åpnet pakken og der var det fargede juletrelys......kosta ikke mer enn ett par dollar men det øyeblikket var magisk for meg.....

Som amerikanerne sier " I believe in magic"

Jeg prøvde og finne julenissen min for å takke, men jeg fikk høre at han hadde kommet på sykehuset pga et hjerteinfarkt av noen andre nisser.

Men denne julenissen gjorde sånn at jeg "tror på julenissen"

Vi var veldig mange nordmenn som jobbet på Epcot, det var generelt fryktlig mange mennesker der alltid. Så jeg synes dette var litt underlig og veldig morsomt.

Noen tar seg bryet for å gjøre livet litt ekstra for andre.

God Jul alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg sier som jeg sa på et annet forum i dag: Jeg anser nissen som en personifisering av det ønsket vi (forhåpentligvis) har om å gi noe til andre.

Med andre ord finnes nissen. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...