lille my Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 jeg gir opp. jeg har virkeli ikkje peil på hva 95D eller 85 DD tilsvarer i andre land sine str. så da får jeg problemer å bestille på nettet. kan noen vere så vennlige å hjelpe en håpløs sjel?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Er kanskje ikke så lurt å kjøpe en BH før man har prøvd den. Jeg ville ikke tatt sjansen på det. Størrelser kan variere veldig etter hva slags fasong en BH har.
Prinsesse på erten Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Er du gal! Aldri, aldri, aldri kjøpe undertøy på nettet.
Søplebøtta Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Er du gal! Aldri, aldri, aldri kjøpe undertøy på nettet. ← Jeg har kjøpt BHer fra figleaves flere ganger. Det som er kjedelig er at man må betale moms og tollbehandling for HVER gang man bytter, og det kan bli dyrt i lengden. Vil anbefale deg å kjøpe i butikk her hjemme, slik at du får prøvd. Er begge strørrelsene til deg? Hva med 90? som er midt imellom? Uansett, i Storbritania er Cup- størrelsen lik her, omkrets 85 tilsvarer 38, 90= 40, 95= 42.
tingeling Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Har du vært i en skikkelig undertøysbutikk og fått hjelp til å finne størrelse? jeg har "alltid" trodd at jeg var en 75B - 80A, men det viste seg at jeg er en 70D og plutselig ble "pølsene" under armene borte. (trodde jeg måtte opp i størrelse for at det ikke skulle stramme, men det var feil). tingeling
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Er du gal! Aldri, aldri, aldri kjøpe undertøy på nettet. ← Det er faktisk ikke alle som bare kan stikke om en fin undertøysbutikk etter jobb, noen kan ikke en gang KJØRE 4 timer til en slik butikk!! Bravissimo er seriøst og bra på nett.
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Det er faktisk ikke alle som bare kan stikke om en fin undertøysbutikk etter jobb, noen kan ikke en gang KJØRE 4 timer til en slik butikk!! Bravissimo er seriøst og bra på nett. ← Man får også bytte eller returnere varene på Bravissimo, vet ikke om man kan det på figleaves? Men det kan bli dyrt i lengden når man må betale moms for hver gang.. Dessuten er det ikke alle sine BHstørrelser som føres i norge, bortsett fra på èn butikk i oslo(Lalina). Så aldri si aldri..
ashera Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Engelske og amerikanske BH-størrelser oppgis i tommer istedenfor centimeter. Bokstaven for cup blir den samme. 85 cm tilsvarer 38 tommer 90 cm tilsvarer 40 tommer 95 cm tilsvarer 42 tommer Lykke til med bestillingen! PS! En grei måletabell finner du her. Endret 22. mai 2006 av hera
ashera Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 ... og i denne nettbutikken har de mye fint i store størrelser. ...og på denne siden er det gode tips om passform.
Prinsesse på erten Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 Det er faktisk ikke alle som bare kan stikke om en fin undertøysbutikk etter jobb, noen kan ikke en gang KJØRE 4 timer til en slik butikk!! Bravissimo er seriøst og bra på nett. ← Vet at ikke alle er så heldige som meg og går forbi Lalina hver dag på vei til/ifra jobb. Men hadde jeg bodd langt unna en seriøs undertøysbutikk, hadde jeg en gang i året dratt til nærmeste aktuelle butikk og shoppet alt jeg trengte... Litt tungvindt, men BH'ene sitter ikke bedre selv om man kan skylde på at det er langt til storbyen. Og riktig størrelse i BH er alfa og omega for hvordan man ser ut!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Vet at ikke alle er så heldige som meg og går forbi Lalina hver dag på vei til/ifra jobb. Men hadde jeg bodd langt unna en seriøs undertøysbutikk, hadde jeg en gang i året dratt til nærmeste aktuelle butikk og shoppet alt jeg trengte... Litt tungvindt, men BH'ene sitter ikke bedre selv om man kan skylde på at det er langt til storbyen. Og riktig størrelse i BH er alfa og omega for hvordan man ser ut! ← Det ser da ut til at trådstarter vet hva hun skal ha, hun er bare usikker på vhordan det oversettes til andre lands størrelser.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Det ser da ut til at trådstarter vet hva hun skal ha, hun er bare usikker på vhordan det oversettes til andre lands størrelser. ← Det er jeg jaggu ikke så sikker på, hvis begge str er til henne, er litt forskjell på 95 og 85 liksom...
lille my Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2006 vill bare sende en takk til alle gode svar, for nå har jeg klart å finne et korsett som jeg kansje kan bruke til bryllupe mit...... tusen takk, å so fe ej berre krysse fingrane
tuva92 Skrevet 22. mars 2011 #15 Skrevet 22. mars 2011 Har du vært i en skikkelig undertøysbutikk og fått hjelp til å finne størrelse? jeg har "alltid" trodd at jeg var en 75B - 80A, men det viste seg at jeg er en 70D og plutselig ble "pølsene" under armene borte. (trodde jeg måtte opp i størrelse for at det ikke skulle stramme, men det var feil). tingeling Hva er en "skikkelig undertøysbutikk" dersom man bot "på landet"? Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å finne riktig BH, men nærmeste jeg kommer en undertøysbutikk er vel cubus..
FruN Skrevet 22. mars 2011 #16 Skrevet 22. mars 2011 Hva er en "skikkelig undertøysbutikk" dersom man bot "på landet"? Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å finne riktig BH, men nærmeste jeg kommer en undertøysbutikk er vel cubus.. En som har spesialisert seg på undertøy, og med få unntak (som nattøy) kun har undertøy. Ellers er (noen) brudesalonger veldig flinke til å hjelpe med undertøy, så det passer med kjolen etc (så det ikke synes f.eks.) Dette er det jeg selv skal gjøre. Om man har lang reisevei til en undertøysbutikk, synes jeg selv det er verdt det for spesielle anledninger. Jeg skal investere i skikkelig undertøy til dagen vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå