Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke mulig å få bil forsikring når man har betalingsanmerkning?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blære ikke reg
Skrevet
Er det ikke mulig å få bil forsikring når man har betalingsanmerkning?

Ingen er forpliktet til å gi deg forsikrint faktisk. Med unntak av bilannsvar for det er du nødt til å ha.

Og det har vært oppe før og at Forsikringsselskaper er restrektive med folk som har dårlig betalingsevne. Det er vel til og med tilfeller hvor Selskaper har sagt opp forsikringen til kunder kun fordi de har betalingsannmerkninger.

Skrevet

Forsikringsselskapene betrakter i utgangspunktet betalingsanmerkninger som et signal om "risikoadferd" og de jeg vet om, kredittsjekker alle kunder. Nå er det jo imidlertid ikke slik at alle med betalingsanmerkninger nødvendigvis er potensielle svindlere, så har man en grei skadestatistikk, kan man likevel få forsikring dersom man innbetaler forsikringspremien før forsikringen settes i kraft. Man kan imidlertid ikke forvente spesielt gunstig premie...

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Tidligere har forsikringsselskaper kunne nektet folk forsikring pga betalingsanmerninger, men dette har de ikke lenger lov til, etter at både Forbrukerrådet og Datatilsynet har reagert på dette. Dersom man likevel opplever at dette skjer, så har man mulighet til å klage på det, samme gjelder dersom forsikringsselskapet prøver å bli kvitt en som kunde, ved å skru opp prisen på forsikringen.

http://nrk.no/programmer/tv/fbi/4788356.html

Skrevet
Tidligere har forsikringsselskaper kunne nektet folk forsikring pga betalingsanmerninger, men dette har de ikke lenger lov til, etter at både Forbrukerrådet og Datatilsynet har reagert på dette. Dersom man likevel opplever at dette skjer, så har man mulighet til å klage på det, samme gjelder dersom forsikringsselskapet prøver å bli kvitt en som kunde, ved å skru opp prisen på forsikringen.

http://nrk.no/programmer/tv/fbi/4788356.html

Jeg har også lest dette tidligere, men de jeg vet om kredittsjekker fremdeles alle kunder. De formulerer seg litt annerledes enn de gjorde tidligere, men praksisen er den samme. Jeg sier ikke at jeg støtter praksisen, jeg gjør bare oppmerksom på at den eksisterer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...