Gjest Gjest_Bodil_* Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Noen som har noen tips for å holde vekten etter å gått ned? Ved å spise en del mindre enn vanlig og veldig sunt og trene mye har jeg nådd drømmevekten. Nå ønsker jeg å beholde denne vekten, men samtidig kunne spise litt mer og unne meg litt mer goder. Er det mulig uten å gå opp igjen? Er redd for at når jeg begynner å spise mer enn jeg har gjort tidligere vil veken gå raskt opp igjen og hele slankekuren min vil være forgjeves.
Netten Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Det kommer veldig an på hvor fort du har gått ned i vekt. Hvis du har gått veldig gradvis bør det ikke være noe problem å holde deg der du er, så lenge du har innarbeidet deg noen gode matvaner og treningsrutiner. Da kan du fint unne deg litt digg av og til!
Gjest Hilde K S Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil. Det vil altså si at jeg også spiser sjokolade eller fet mat når jeg har lyst på det. Det jeg ikke gjør er å spise når jeg ikke har lyst på noe. Om det står en godteskål fremme eller om det serveres kaker og jeg ikke har lyst på, står jeg over. Jeg spiser meg aldri stappmett lenger. På denne måten holder jeg vekten, men jeg trener en del, da.
Gjest Gjest_Bodil_* Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Det høres jo veldig deilig ut, men jeg er redd for at jeg kommer til å gå opp i vekt igjen hvis jeg lever slik du beskriver. Jeg har gått ned 20 kilo på ca et og et halvt år. De første 10 kiloene brukte jeg over et år på, da gikk det veldig sagte, jeg trente heller ikke så mye, men la heller om kosten. De neste fem kiloene gikk litt raskere, for da trente jeg mer og spiste sunnere enn jeg hadde gjort tidligere. De siste fem kiloene har jeg gått ned på rundt tre måneder, så de har gått fort av fordi jeg har spist mindre enn vanlig samtidig som maten har vært veldig sunn og jeg har trent veldig mye. Jeg har tenkt å fortsette med å trene mye, men lurer på om det er noe jeg ikke bør unne meg, hva jeg kan spise mer av? Slik jeg tenker det kan jeg kanskje ha en dag i uken da jeg koser meg litt ekstra og resten av uken leve sunt med mye grønt og lett mat, men spise mer enn jeg har gjort tidligere, samtidig som jeg kan unne meg noe hvis jeg blir helt nøden. Det er nok viktig som du sier og ikke overspise, men heller spise mindre og oftere og aldri spise seg helt stapp mett. Tror dere dette vil få vekten til å holde seg stabil?
Cognizance Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har erfart at når jeg spiser og hvor mye jeg spiser hver gang, har kansje mer å si for vekta enn hva jeg spiser. Det å spise ofte, helst annenhver time, og ikke spise store porsjoner, hjelper meg mye. Det går mye av seg selv, det vanskeligste er å få spist ofte nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå