Gå til innhold

Faste/rensekurer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gitte_*
Skrevet

Noen her inne som har erfaringer med faste/rensekurer?

Jeg har kjempe lyst til å ta en periode med en slik faste/rensekur nå.

Jeg lever egentlig veldig sunt, spiser veldig sunn mat og trener mye, men jeg har nå hatt en periode med mye dårlig mat, alkohol og godterier og har gått opp litt i løpet av denne perioden.

Jeg vil gjerne rense kroppen min (samtidig gjerne gå ned noen kilo for motivasjonens skyld) så jeg kan begynne på mitt sunne liv igjen raskt.

Jeg vet ikke så veldig mye om disse kurene, men jeg har hørt at man innenfor den perioden som kuren varer drikker noe urte drikker eller noe lignende.

Og at man logisk nok går ned noen kilo i løpet av kuren (ca 5 kilo?).

Vil man legge på seg alle disse kiloene igjen hvis man spiser veldig sunt og trener mye når kuren er over?

Hvordan føles det under kuren og etter, kan man føle at kroppen blir ”renere”?

Er det noe man må passe på under og etter en slik faste/rensekur?

Håper det er noen som har erfaringer med dette, for jeg har så lyst til å prøve en slik kur for en liten periode!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd C24 to ganger. Første gangen hadde jeg verken et sunt kosthold eller trente, og da tok jeg vel av 2-3 kg. De kom imidlertid fort på plass igjen!

Så prøvde jeg kuren igjen nå for noen mnd. siden (etter å ha levd supersunt på både mat- og treningsfronten i noen mnd.), og da tok jeg kun av 1 kg. Det kom ikke tilbake :sjarmor:

Ellers synes jeg den funket heller dårlig! Følte meg ikke noe mer energirik og ren og glødende, så egentlig bortkastede penger og ikke minst tid!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sverger til BioDrain og har gjort det i flere år. Tar alltid en kur over 6 uker for at den skal virke skikkelig. Da forsvinner alt overflødig vann, huden blir penere og formen generelt bedre. Hvorvidt jeg går ned noe annet enn vann aner jeg ikke, men det kommer ikke på igjen så sant jeg lever greit etter kuren også.

C24 har jeg også prøvd, og å betale så mye for å få magesjau det gidder jeg ikke mer. Følte meg bare dårlig etter den runden.

Skrevet

Det sto mye om Detox i ukens KK. En ting jeg la merke til, er at faste ikke anbefales, da det fører til reduksjon av muskelmasse - man anbefales en avgiftningskur som inkluderer protein (kjøtt, fisk, egg) for å opprettholde muskemasse.

Vil forøvrig gjerne vite mer om BioDrain, for jeg føler også behov for en skikkelig utrenskning. Når du sier 6 ukers kur, så regner jeg med at det er ved siden av et normalt kosthold - eller er det en spesiell diett?

Gjest Gjest_Gitte_*
Skrevet

Takk for svar!

Til gjest som sverger til BiodDrian:

Skal den inntas med mat eller er det en fastekur? 6 uker er jo lang tid, så jeg håper og tror at det ikke er en kur der man skal faste.

Jeg er litt usikker på bivirkningene, må man løpe på toalettet veldig ofte fordi kroppen renser seg? Litt greit å vite, så man ikke er langt unna et toalett i begynnelsen av kuren.

Det høres ut som en sunn og fin måte å rense på kroppen på!

Skrevet

Jeg kjøpte BioDrain idag, jeg, så jeg håper det er en bra kur.. :sjenert:

Det kostet i overkant av 400 kroner for 35 dagers kur, 210 urtekapsler. Det skal tas 2 stk 3 ganger hver dag, og man skal drikke mye vann - 2-3 liter per dag. Det kan jo bli en utfordring i forhold til å ha en do i nærheten........

Innholdet i kuren ser ut til å være mye "vanlige" urter, løvetann, fenikkel, etc. Men siden jeg veldig sjelden knasker løvetann, så satser jeg på at dette vil funke. Har vært mye syk i det siste, og føler behov for å renske opp skikkelig.

Man kan sikkert spise normalt, men det anbefales å kutte alkohol, sukker, fet mat etc. Så mye av vektnedgangen kommer nok der, tenker jeg, hvis man klarer å etterleve det. Jeg håper ihvertfall at dette skal funke fint sammen med south beach.

Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som har BioDrainboksen innen rekkevidde, inneholder den gelantin eller andre animalske ingridienser? (Jeg har googlet, men det er ikke helt enkelt å finne innholdsfortegnelsen til produktet på nett)

Skrevet

Skal vi se:

Citrus, loppefrøskaller, rødkløver, løvetann, artiskokk, gyldenris, timian, marietistel.

Hmm ... ser ut som man burde krabbe rundt i en god gammeldags kløvereng ;)

I næringsoversikten står følgende: 1 kJ, 50 mg protein, 600 mg kostfibre, også er det 0 gram av karbohydrat, sukker, fett/mettede fettsyrer og natrium.

Det ser ihvertfall ut til å være fullstendig u-animalsk! Pillene er litt kompakte, grønne, tørre, liksom, ser ikke ut til å være kapsler med pulver i.

Under ingredienser står det også stivelse, stabilisator (dicalciumfosfat, tricalciumfosfat, cellulose, magnesiumsalter av fettsyrer).

Det som står bakpå er:

"skånsom men virkningsfull resept som støtter kroppens egne utrenskningsprosesser. Enkel å bruke, krever ikke faste, produsert i Danmarkd.

Supplerende forslag til utrenskning: reduser eller utelukk inntak av alkohol, konfektyre (?), sukker, rødt kjøtt og "fede fødevarer". Øk inntaket av kornprodukter, frisk frukt og grønnsaker. Mosjoner moderat for å stimulere sirkulasjonen, "vejrtrækningen" (oksygeninntak?).

Mao: vi kommer til å gå ned bare av å gjøre det som står på baksiden av esken, så får vi håpe at pillene er bra i tillegg :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen hjertelig :)

Da er det fettsyrene som KAN være både det ene og andre, men som regel er det vegetabilske.

Så det var NewNordic som produserer de, så her blir det mail for å få klarhet i ting ;)

Skrevet
Biodrain = magesjau?

Nei, absolutt ikke. Man må drikke en del vann for å unngå forstoppelse.

Jeg har tatt den to ganger med god effekt. Følte meg i god form og blei mer våken og opplagt. La spesielt merke til det da jeg tok den i vintermånedene.

• 3 år senere...
Gjest Siggy Gonzales
Skrevet

Hei. Er selv en stor fan av Kuren, som selges på helsekostforretninger( også på nettet.) Det finnes både piller og væske, har selv bare brukt væskeform. Prøvde første gang for et par år siden, gikk rundt med ei vannflaske og smådrakk hele dagen, formen blei faktisk mye bedre, fikk desverre migreneanfall og måtte slutte av etter noen dager. Dette var rett og slett fordi kroppen min var så full av giftstoffer og når jeg da startet kuren begynte disse stoffene å bevege seg i kroppen. Men bare etter noen dager med Kuren kjente jeg at jeg fikk mer energi, ble kvikkere og fikk mere livslyst. Tror at dette kan være med på å hjelpe med vekttap, da man gjerne trimmer og beveger seg mer når man føler seg i god form, samtidig får man bort "vannvekten". Fant akkurat fram ei flaske i skapet nå, begynner for tredje gang, nå som det er bikinitid, ferie og jeg trenger overskudd til jeg skal på jobb igjen. Hvis jeg skal anbefale noe som helst må det være kuren, fordøyelsen er helt fin, ikke noe "shuttu" (diarè), men samtidig heller ingen forstoppelse. Gjør dette som en gave til kroppen min. Røyken en tobakkspung i uka, drikker titt og ofte, jobber og stresser mye og er altfor glad i godteri og usunn mat. Fortjener ikke kroppen min litt "luksus" av og til, så vet ikke jeg. Kroppen er et tempel ect.

Gjest Gjest
Skrevet

Folk blir bare mer og mer lettlurte.

Det er vanndrivende, det er det. Det høres jo så bra ut, men det er kun vanndrivende.

Hva skal egentlig kroppen renses for?

• 6 år senere...
Skrevet (endret)

Kroppen trenger å renses for avfallsstoffer 1-2 ganger i året. Tarmene kan holde på mye gammelt som ikke trenger å være der og som ligger til hinder for opptak av næring i maten vi spiser. C9 ble redningen for meg hvertfall :D

Endret av fjellgeita84
Skrevet

Rensekur er tull og de som selger disse produktene tjener rått på å lure dere.

Kroppen renser seg selv hele tiden, akkurat slik den fordøyer mat hele tiden. Dette er en kontinuerlig prosess. Det folk kanskje merker på "rensekurer" er at magen får "slappe av" litt fordi de spiser litt mindre. Dette kan oppnås ved å spise litt mindre normal, sunn mat.

Kroppen trenger å renses for avfallsstoffer 1-2 ganger i året. Tarmene kan holde på mye gammelt som ikke trenger å være der og som ligger til hinder for opptak av næring i maten vi spiser

Bullshit. Hadde dette vært nødvendig hadde det vært anbefaling og informasjon fra myndighetene. På samme måte som de anbefaler x antall gram av ulike næringsstoff. Hvem er det som sier at man trenger rensekurer? De som selger dem. Jeg sier gjerne at alle mennesker trenger å slikke på stein fra hagen min for å bli friske dersom jeg klarer å selge de ved å gjøre det.

Anonymous poster hash: 67091...6c9
  • Liker 1
Skrevet

Dette var et svar til personen som ønsker å vite mer :)

Skrevet

Tror ikke helt på rensekurer, men dersom jeg har følt meg oppblåst eller har hatt svært uren hud over en periode spiser jeg rå grønnsaker og frukt et par dager. Som sagt ingen kur. 

Anonymous poster hash: 10893...f5d
Skrevet

Dette var et svar til personen som ønsker å vite mer :)

Jeg skjønner at du mener det godt, og du er sikkert en snill person mange liker og setter pris på. Men akkurat dette er ting som folk blir lurt på, noe folk bruker penger på når de egentlig får bare luft tilbake. Derfor kan man bli litt kvass i tonen. Man liker ikke å se på at andre lurer seg selv og kanskje andre.

Jeg tror også kvinner har godt av å bli litt mer kritiske til ting de leser. Å spørre seg selv "kan dette være sant". Så kanskje google det litt og finne ut om det kanskje ikke er det. Det er mange der ute som tjener gode penger på å lure andre mennesker, og det har ikke et sekunds dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 67091...6c9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...