Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lovebunny
Skrevet

Hvor lenge ventet dere før dere sa de tre ordene "jeg elsker deg" til kjæresten for første gang?

Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart to år nå og vi har enda ikke sagt det... Sier at vi er glade i hverandre hver dag da, men det er jo ikke helt det samme..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestussen
Skrevet

kvart over sju skal du si det :).

Finnes strengt tatt ikke noe fasit svar på dette.

Skrevet
kvart over sju skal du si det  :).

På morgenen eller på kvelden?

Si det når du mener det, du!

Skrevet

Si det når du føler for det, uavhengig av hvor kort eller lenge dere har vært sammen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Men du burde være såpass sikker på at du får ordene tilbake når du sier det. Skikkelig nedtur å ikke få det tilbake i hvertfall......

Gjest gjest1
Skrevet

Når du elsker han kanskje din kukladd? :hoppe:

Gjest Fruktfat
Skrevet

når du føler det.

med eksen gikk det maks en mnd, med samboeren min tok det 5 mnd.

Skrevet

Kjæresten min sa det etter 1 mnd sammen, han sier at de 5 sek det tok før jeg svarte han var de lengste i hans liv.

Vi mente det virkelig,men føler i ettertid at følelsene ble så enda mer etter dette at man ville si noe som var enda sterke enn elsker deg, men det fins ikke uheldigvis.

Så jeg vil anbefale å kanskje vente litt etter du faktisk føler det til du sier det, så elsker deg er følelsen du har når det er på sitt aller sterkeste. At du sier det og mener det så veldig at du vil nesten hoppe av glede over å endelig si det.

Kjæresten min har på en måte funne noe som er sterkere enn å si elsker deg, når han sier elsker deg Siri, så er det ekstra sterkt, og fyyy hvor det kribler i magen da ja.

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg sa det etter 2 år, han brukte 2 uker til..

Gjest synseren
Skrevet
Men du burde være såpass sikker på at du får ordene tilbake når du sier det. Skikkelig nedtur å ikke få det tilbake i hvertfall......

Du skal klappe deg selv på skulderen og være stolt over at du sa det uten å forvente at han skal si det tilbake.

Skrevet

Jeg brukte over 1 år før jeg sa det til min samboer, har aldri sagt det før til tidligere kjærester. Jeg tror hvis man sier for sterke ord for tidlig blir de på en måte brukt opp, så jeg ville være sikker på at jeg virkelig kunne stå for de ordene...og det kunne jeg ;)

Skrevet

Jeg sa det etter et år og da hadde jeg tenkt det i et par måneder. Tidspunktet jeg valgte å si det på var helt perfekt for meg og jeg så at han ble kjempeglad. Enda så tok det en uke før han sa det til meg:). Det var ingen krise at jeg ikke fikk høre det tilbake den kvelden jeg sa det, men jeg må inrømme at jeg ble litt furten...

Gjest gjest1
Skrevet

... men hva med å si det til en venn? Eller få høre det fra en venn? noen som har opplevd det? Med venn av motsatt kjønn.

Skrevet

"Jeg elsker deg" er sterke ord. "Forelsket i deg" betyr ikke helt det samme. Dersom jeg skulle bruke ordene "jeg elsker deg" om noen, da tror jeg det måtte være en til person jeg kjente godt, både de svake og de sterke sidene. En person jeg følte at jeg gjerne ville dele resten av livet mitt med. For disse ordene viser at du er glad i en person tross mangler og svakheter h*n måtte ha. En forelskelse går over etter relativt kort tid, og erstattes av en følesle som nesten ikke kan beskives med ord. Det må oppleves, og når du er der vil det føles helt naturlig å si "jeg elsker deg!" :)

Gjest BagLady
Skrevet

Kjæresten min sa det til meg et par måneder etter at vi ble sammen, men på det tidspunktet hadde vi vært nære venner i mange år og vi hadde et nært forhold allerede. Så på en eller annen måte føltes det ikke feil, for inni meg hadde jeg elsket ham lenge. Nå har vi vært sammen i et par år, og følelsene har vokst seg sterkere, det er sikkert. Det betyr likevel ikke at ordene har mistet sin mening, for det er det som ligger bak ordene som betyr noe, ikke bare hva som sies. Og det jeg ser i øynene hans når han sier det til meg, er det som er viktig.

Skrevet
Man skal aldri si det.

Vil vite begrunnelsen for det jeg King james?

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Si det når du føler i hjertet ditt at du elsker han.

Gjest Piper
Skrevet
"Jeg elsker deg" er sterke ord. "Forelsket i deg" betyr ikke helt det samme. Dersom jeg skulle bruke ordene "jeg elsker deg" om noen, da tror jeg det måtte være en til person jeg kjente godt, både de svake og de sterke sidene. En person jeg følte at jeg gjerne ville dele resten av livet mitt med. For disse ordene viser at du er glad i en person tross mangler og svakheter h*n måtte ha. En forelskelse går over etter relativt kort tid, og erstattes av en følesle som nesten ikke kan beskives med ord. Det må oppleves, og når du er der vil det føles helt naturlig å si "jeg elsker deg!" :)

Kunne ikke vært mer enig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...