Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lorraine
Skrevet

Det flyttet en veldig kjekk gutt til hjembygda mi for litt over et år siden. Han begynte på samme skole som meg og vi ble etterhvert kjent med hverandre (jeg er 18 og han er 19).

Vi har vært bare gode venner til vanlig, men roter endel på fest. Og nå har han sagt at han er forelsket i meg, og jeg er veldig betatt av han.

Mor traff en mann for et år siden, og nå snakker de om å flytte sammen. Og gjett hvem sin far denne mannen er.

Jeg og kameraten min, som jeg nå liker veldig godt, blir kanskje boende i samme hus snart- som stesøsken. :overrasket:

Foreldrene våre vet at vi er venner, men ikke at vi snart kanskje blir mer enn det.

Og nå har jeg litt kalde føtter, før noe egentlig har startet. Hvis mor og faren hans gifter seg så blir vi ordenlig stesøsken...

Husker en venninne av meg snakket om at hun var forelsket i tremeningen sin for noen år siden, jeg syntes det var så ekkelt, og nå er jeg i en enda verre situasjon selv. :tristbla:

Vi har jo ikke samme blod og er helt i slekt, men jeg føler at det blir for rart uansett.

Måtte bare få ned tankene mine....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som en kinkig situasjon. Skjønner godt følelsene dine, tror jeg hadde tenkt det samme gitt... Selv om det er "lovlig" så høres det jo snodig ut liksom...

Skrevet

man kan jo ikke styre følelser heller da...

Folk vil kanskje synes dette er litt rart om foreldrene deres gifter seg med hverandre og dere som ste søsken blir kjærester... men so what. Hva dere føler er vel det viktigste..

Men jeg ville kanskje tatt en prat med din kommende ste bror om saken, og også med foreldrene deres...

Skrevet

Skjønner at det er en vanskelig sitvasjon :tristbla:

Men dere jo ikke i familie.

Skjønner at du får kalde føtter,men hvis du tenker etter så er det vel ikke noe værre at du og han er sammen enn din mor og hans far...

Kanskje det er lurt å prate sammem alle...

Gjest Gjest
Skrevet

Dere er jo ikke biologiske søsken, og deler ikke felles gener på noen som helst måte.

Ser i grunn ikke helt hva problemet her er? :forvirret:

Tut og kjør, ikke noen grunn til å holde igjen selv om dere kanskje er/blir stesøsken. Hadde kanskje blitt litt anderledes om dere hadde vokst opp sammen og slikt, men når det bare har gått så kort tid som du sier her, så hadde ikke jeg hatt noe problem med å akseptere forholdet deres (om det blir noe).

Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kinkig. Prat med foreldrene deres. Hvis de flytter sammen eller gifter seg, og det blir slutt mellom deg og din evt stebror så vil det bli rart og kanskje uholdbart å bo i samme hus.

Kanskje foreldrene deres kan vente med å etablere felles hjem. Om par år flytter dere vel hjemmefra uansett?

Dere er unge og forholdet kan vare, men det kan likevel hende at dere bare er kjærester par år eller mindre, og da blir det en merkelig situasjon hjemme. Men hvis foreldrene deres er "voksne" så kanskje de vil bli bedre kjent før de flytter sammen og i alle fall når de hører at dere to er kjærester.

Lykke til uansett hva som hender.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ulovlig og ha samver med stesøsken.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvor har du dette fra?

Skrevet

Hvor har du dette fra?

:klø: Ja det lurer jeg på og...

Gjest gjest1
Skrevet

Sitt eget fantasifulle lille hode sikkert.

Skrevet

Jeg regner ikke min fars nye kones barn som mine stesøsken.. Jeg har ikke vokst opp med de og har dermed ikke noe "søsken"forhold til de. Jeg var 15 da de giftet seg, og mine "stesøsken" var godt over 20.

Jeg ville synes det var litt rart hvis jeg hørte at noen hadde blitt kjæreste med stebroren/ søstern sin, men dere har jo hatt noe på gang før dere ble det.. Dessuten er dere ganle nok til å flytte ut hjemmefra.

Gjest Gjest
Skrevet

X-en min dumpa meg til fordel for stesøsteren sin, og har hørt om flere andre som roter med stesøsken, så er nok ikke så helt uvanlig.

Skrevet

Selv om det er rart, så er det ikke sånn teit-rart. Det er mer morsomt-rart. Ikke er det ulovlig og ikke er det ekkelt.

Gjest lei meg
Skrevet

Huff.. vet dere hva? Typen min er forelsket i halvsøstra si. :forvirret: Og det er ikke lett å være i den situasjon jeg er i. :tristbla: Faktisk er det gjensidige også. Enda verre!! :sur: Jeg vet det innerst inne, for det har jeg lagt merke til i alle disse årene vi har vært sammen/samboere. Om de har ligget med hverandre vet jeg ikke, men jeg håper for all del at de ikke har det..at det bare er "forbudt forelskelse" som er "in the air". Både han og hun vet at det er ulovlig og at de ikke kommer noen vei med det, så de enten ikke gjør noe med det eller kanskje har de allerede det, i all hemmelighet. Hvem vet..

Noen ganger føler jeg at han bare blir hos meg fordi "den som er i hjertet hans" kan han ikke få/er ulovlig..

Jeg tror den forbudte forelskelsen var allerede "der" før jeg i det hele tatt kom inn i bildet.

Jeg var venner med min nåværende i 3-4 år før vi ble sammen, og faktisk trodde jeg at halvsøstra var dama hans flere ganger, de første månedene jeg så dem sammen. Det var noe der..

Men jeg var forelsket i fyren og ville være optimist og ville tro at det var ingenting "der" (pga søskenforhold). Samtidig overbevisste han meg at han var glad i meg. Så da ble jeg sammen med han.

Og nå her er jeg, 9 år etterpå..og fortsatt har mine tvil på min samboer.

Til trådstarter, lykke til. :klem:

Snakk med mora di om situasjonen..kanskje er det et alternativ at du flytter for deg selv?

Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

jeg ville ikke reagert så voldsomt på dette, siden dere ikke har vokst opp sammen, men har blitt kjent etter at dere har blitt "store". Det er helt lovlig på alle måter, så om folk velger å bry seg er de bare sladrelystne...

Lykke til du!

Skrevet

Det er ikke noe galt i dette, men det kan jo få folk til å sladre om at dere har blitt sammen som "søsken". Jeg tror det beste er å si dette til foreldrene nå snart, det blir verre om dere venter de de er etablert. Da virker forelskelsen deres "verre" om du forstår meg.

Jeg tror hvertfall at folk vil reagere mindre om det kommer ut at dere er sammen først, ikke etter dere har flyttet sammen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å si at dere er stesøsken, til det er dere for gamle i det foreldrene deres blir kjærester. Det er heller slik at du og din mor har blitt sammen med to menn som tilfeldigvis er far og sønn. Men det er jo klart det ville være mye enklere om du flyttet hjemmefra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...