Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Min kone og jeg holdt på å bli separert, grunnet en annen som hun forelsket seg i. Han er også i ekteskap. Vi fant tilbake til hverandre på grunn av våre 2 små barn. Nå har hun fortsatt å treffe den andre og har fortalt at hun kommer til å ha sex med han. Jeg er i tvil om jeg skal akseptere dette eller ikke? Den andre konen vet ingen ting, men utifra signaler vil hun øyeblikkelig skille seg fra den andre. De har voksne barn og det er mye lettere for dem. Min kone og jeg har et meget åpent forhold, og vi prater mye sammen, men det er tungt å vite at når hun er sammen med den andre, har de helt sikkert sex.
Jane How Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Vil du fortsette et ekteskap med noen du vet har en elsker da? Dere fant tilbake til hverandre og må sikkert jobbe endel med forholdet framover, hvordan skal du klare det?
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Jeg for min del hadde aldri godtatt å dele mannen min med en annen.
Gjest Piper Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Du må akseptere dette, for ellers mister du henne? Er dette noe du kan akseptere, eller tenker du på det fordi du er redd for å miste henne? Hvor mye tenker hun egentlig på deres to små? På meg virker hun litt vel egoistisk, for hun skal ha det på sin måte uansett. Men det er du som skal leve med henne, og det første du må finne ut er om dette er noe du kan askeptere. Selv om elskeren hennes har store barn, er det ikke dermed sagt han vil velge å gå fra konen. Din kone kan være "krydder i tilværelsen" for han, så får konen og du restene.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Ja vi har tross alt vært gift lenge og ingen av oss vil ha skillsmisse barn, med de følger det medfører. tross alt var alt bra mellom oss, til han andre dukket opp i livet hennes, For meg er barna og "familien" alt. Det er det jeg lever for, derfor vil jeg heller akseptere den andre enn å miste alt (dele hus, og hjem + at ungene skal bo en uke her og en uke der) kona er heller ikke lysten på å gå til familie samtaler, som må til før et par med små barn går fra hverandre. Det stemmer nok litt for mye med at hun er krydder i hans liv. Han har en høy profilert stilling, og vil sikkert tenke seg om en og to ganger før han skiller seg selv.
Sun Mei Skrevet 20. mai 2006 #6 Skrevet 20. mai 2006 Hvorfor i alle dager skal du godta noe som tydeligvis gjør deg vondt???
Gjest Piper Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 Jeg forstår liksom ikke helt problemet lengre, for hun får jo lov av deg å ha en elsker. Er virkelig "familien" så viktig for deg, at du lar henne k**** rundt med andre? Og når jeg mener med andre, så vil det nok ikke stoppe med denne mannen. Når hun er lei han, så finner hun en annen som kan gi henne litt ekstra og slik vil hun fortsette, for hun får jo lov til det. Det jeg lurer på, er om noen av dere to tenker på barna i det hele tatt, for jeg tviler på at det er bra for de å leve under sånne forhold. Du tenker på å bevare "familien", og din kone ønsker alt. Og to barn sitter midt i dette, og må bare godta at mamma er en som k**** rundt, og pappa er en tøffel. Beklager, men du er det man betegnes som tøffels, for du lar henne gjøre hva hun vil og du bare godtar. Uansett så håper jeg at dere tar vare på barna, for beklageligvis er det de som oftest blir lidende for foreldrenes egoisme.
Pilar Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 Du har tenkt å akseptere at hun akter å ha en elsker mens hun er gift med deg ?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 alternativet er skillsmisse, vet ikke om jeg orker det, tenker på barna, at de skal ha det trygt, min mening er at har vi fått dem, skal vi ha dem sammen, jeg gir ikke opp så lett. Lever i håpet om at det skal gå opp for dem at de gjør noe dumt, og at hun angrer seg og kommer seg ut av det andre forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 alternativet er skillsmisse, vet ikke om jeg orker det, tenker på barna, at de skal ha det trygt, min mening er at har vi fått dem, skal vi ha dem sammen, jeg gir ikke opp så lett. Lever i håpet om at det skal gå opp for dem at de gjør noe dumt, og at hun angrer seg og kommer seg ut av det andre forholdet. ← Hiv henne ut med en gang. Slik kan ikke aksepteres selv om du vil gi barna et trygt og godt hjem, men det er jo ikke slik når hun puler rundt med andre menn. Det burde hun skjønne og du skjønne at dette nytter ikke over lengden. Hun elsker jo ikke deg siden hun flyr ut med andre menn, orker du å leve med et menneske som ikke elsker deg? Nei , dump høna og kom deg videre i livet. Men det beste du kan gjøre hvis du virkelig vil beholde den dama (ville ikke jeg gjort men) så MÅÅÅ du sette foten ned og være klinkende klar i din tale. Du kan feks. skrive en lapp neste gang hun stikker for å få seg no, om at dette nytter ikke og hadetbra osv. så stikker du å overnatter på et hotell/eller kompis. Hvis hun ikke ringer og vil snakke med deg da så har hun ikke samme ambisjoner som deg hva angår å redde forholdet/la barna få et trygt hjem. Denne handlingen kan kanskje få en tankevekker for henne.
Lilleh Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Barnas beste? En mor som er utro??? Selv om dere er aldri så flinke til å skjule dette, kan jeg garantere at ungene skjønner at noe er galt!!! Barn har nemlig små antenner som ikke kan undervurderes....de skjønner ofte at noe ikke stemmer før dere selv gjør det. Dette kan gjøre dem nervøse for en evt.skilsmisse el... tro meg! Jeg skjønte at mine foreldre ville skilles flere år før de gjorde det! Er ikke særlig hyggelig å være barnet til noen som bor sammen, når de egentlig ikke har det så godt sammen lengre! Kvitt deg med kona du, og ta med deg ungene! Barn har ikke godt av å lære sånne "verdier" som din kone har!
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Ikke bli bare på grunn av barna. Barna får det også bedre om foreldrene har det bra. En skilsmisse kan være traumatisk for barna, men jeg tror uansett det er bedre enn foreldre som ikke har det bra sammen.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Du lar deg bli tråkket på, hvis ikke dette er et tulleinnlegg da... Hva skjer den dagen han går fra kona si, eller hun finner seg en annen elsker som hun flytter sammen med? Hvordan vil du takle det? Du kan ikke føle noe dypt for henne siden du lar henne holde på, det høres ut som et proformaekteskap. Barn har ikke vondt av skilsmisse men tror de ikke de vil oppdage at det er noe galt med pappaen deres hver gang hun er hos sin elsker? De vil bli bekymret uten å skjønne hva som er galt. De kan lett tro at det er noe de har gjort. Kom det ut av dette forholdet, for barnas skyld om du ikke setter større pris på deg selv enn det du gjør...
Mrs. K Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Nå har hun fortsatt å treffe den andre og har fortalt at hun kommer til å ha sex med han.← kona er heller ikke lysten på å gå til familie samtaler, som må til før et par med små barn går fra hverandre.← Lever i håpet om at det skal gå opp for dem at de gjør noe dumt, og at hun angrer seg og kommer seg ut av det andre forholdet.← Det ser ut som om at hun vil ha både i pose og sekk, og så lenge hun får det blir det jo ikke noe å angre på for hennes del.
Mossa Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Hvis du ikke ønsker gå fra henne uansett, så må du jo bare godta det hun holder på med!! For å håpe at hun vil komme på bedre tanker, kan nok høres vel optimistisk ut. Hun fortsetter jo å ha seg med den andre, enda hun vet hva det gjør med deg. Hvorfor skal hun plutselig bry seg nå? Og hva om dette forholdet ender, hvordan vet du at hun ikke finner en ny? Tross alt vet hun jo med sikkerhet at du vil godt det også!! Det ser for meg ut som du ikke egentlig ønsker noen råd, for du har bestemt at dette er noe du "ønsker" å leve med. Det er leit! For du også fortjener å ha et godt ekteskap...ikke bare hun!!
Pilar Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Ærlig talt, dette kan du bare ikke akseptere - ikke la deg tråkke på slik ! Ikke bli i dette forholdet for barnas skyld - du fortjener også å være lykkelig, med en som ikke bestemmer seg for å ha en elsker og forventer at du skal godta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå