Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Joda, det er visst bare å slappe av og slutte å stresse så blir jeg gravid med en gang! Hvertfall ifølge venninen min, som forresten er den som maser hver gang jeg ser henne : "er du gravid ennå eller?". Jeg blir så sint! Kanskje hun har ett poeng, men hvorda skal jeg slappe av?? Vi er inne i pp 8 nå... Noen gode råd?
Susan Sto Helit Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Nå vet ikke jeg om det har noen sammenheng, men jeg ble gravid når jeg begynte å stresse med noe annet. (Bryllupsplanlegging) Vil ikke si at jeg slappet av mer, eller tenkte mindre på prøving, men jeg vet jeg hadde veldig fokus på alt som måtte ordnes til bryllupet. Kanskje det kan hjelpe å finne noe annet du kan fokusere mye på samtidig? Var i PP14 da jeg ble gravid, og det er jo helt vanlig å prøve i ett år, så det kan jo hende tiden bare var inne.
Gjest allium Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Hun har ikke noe poeng. Det er ikke påvist noen sammenheng mellom at man klarer å "slappe av og tenke på noe annet" og at man blir gravid. Det er bare en myte. Men får du henne til å tro det... neppe.
Blueberry Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Akkurat det man vil høre når man har prøvd i 8 måneder... Begynner å bli lei det selv, siden jeg nå vet at det hjelper ikke hvor mye jeg slapper av når ikke alt fungerer som det skal...
Minnie27 Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Jeg gidder ikke lengre å nevne noe om prøving etc til de rundt meg. "Alle" sier at det er bare å slappe av og ikke stresse, så vil det nok ordne seg for oss også... Synes det er en lettvint og flåsete kommentar, selv om jeg vet at det er sagt i beste hensikt.
~Belle~ Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Veldig vanlig kommentar desverre. Man har jo hørt om par som har blitt godkjendt for adopsjon eller skal få prøverørbehandlig som plutselig blir gravid helt på egenhånd. "Gamle" damer sier da at det er fordi de ikke stresset med det lenger og at det fordi man får tankene over på noe annet enn barn og graviditet. Legen min sa faktisk til meg "ikke stress med det, la det gå sin gang og tenk på noe annet"
Lassie Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Kjenner til den der. Jeg tror ikke det ligger noe i det. Er i pp20, og har i flere lengre perioder fokusert på ganske andre ting enn å bli gravid. Men det har ikke skjedd noe likevel, så jeg tror dessverre ikke så mye på denne myten. Og at folk maser om "er du gravid enda, har du tenkt å få barn snart" osv er det iallfall ikke så veldig mye hjelp i.
~Belle~ Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Og at folk maser om "er du gravid enda, har du tenkt å få barn snart" osv er det iallfall ikke så veldig mye hjelp i. ← Helt enig !!! Er det noe som kan få prøvere til å stresse, så er det nemlig dette spørsmålet. Man blir hele tiden påminnet at man ikke har klart å bli gravid ennå. Grunnen til at man lar seg stresse er jo at man ønsker seg det så sterkt. Endret 22. mai 2006 av Rain
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Da hadde jeg sagt at "vi har lagt prøvinga på hylla en stund" for å slippe mas.
Susan Sto Helit Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Da hadde jeg sagt at "vi har lagt prøvinga på hylla en stund" for å slippe mas. ← Den tror jeg ingen rundt meg hadde gått på... "Vi har bestemt oss for å vente med å prøve til etter bryllupet" derimot.... Den gikk de på hele gjengen! Men dersom folk vet dere er prøvere, så kan man nok fort få kommentarer om det tar litt tid. Jeg syntes det var mye mer sårende med kommentarer fra folk som ikke visste noe, som "Ja, nå må vel dere tenke på å få barn snart også", eller "Er det ikke på tide at dere får barn, tiden går..." Utrolig frustrerende når man sliter, for det gir inntrykk av at det bare er å bestemme seg, så sitter spiren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå