Gå til innhold

Virker det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har aldri vært noe interessert i å gå ut.

Jo da, det var en tid der vi gikk ut ett par ganger i uken, og så sjeldnere og sjeldnere. De siste tre årene har vi ikke vært ute sammen mere enn 1 gang.

Maks 2 ganger.

Vi har vært gift i 10 år nå. Hver gang jeg har spurt han om å gå ut, så har han vært altfor trøtt og har ikke ville gå.

I kveld fikk han telefon fra jobben. De skulle ut en gjeng. Han sa ja med en gang. Og han gikk, selv om han klaget litt over tretthet.

Det jeg reagerer på er at han aldri vil gå ut med meg. Selv om vi alltid pleide å snakke og ha det gøy.

For meg blir det sånn at det ikke er verdt å gå ut med meg, for han.

Det gjør meg litt lei meg.

Selv om jeg sa til han i kveld: Nå går du ut. Det er lenge siden du gikk ut sist.

Og det var ikke noe problem.

Men jeg tenkte litt her nå. Og føler meg litt ubrukelig. Jeg er hjemme hele tiden. Har barn og tar vare på huset. Har jo behov for å komme meg litt ut jeg og. Dessverre har ikke mannen min hatt lyst å gå ut med meg.

Hvordan hadde dere tatt dette?

Jeg skal ikke krangle eller noe sånt med han. Bare ble litt tankefull her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Kan ikke du gå ut med venninner da? Dere må vel ikke gå ut sammen?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke du gå ut med venninner da? Dere må vel ikke gå ut sammen?

Så klart jeg kan gå ut med venninner. Jeg har jo gjort det.

Men poenget er at noen ganger, ett par ganger i året så vil jeg gjerne gå ut med min mann. Er det så merkelig da?

:tristbla:

Gjest Gjest1
Skrevet
Så klart jeg kan gå ut med venninner. Jeg har jo gjort det.

Men poenget er at noen ganger, ett par ganger i året så vil jeg gjerne gå ut med min mann. Er det så merkelig da?

:tristbla:

Nei det er jo ikke det. Men hva med å planlegge å gå ut sammen? Invitere han ut på romantisk middag eller noe?

Gjest Gjest
Skrevet

Bestill bord/kinobilletter/konsert og si det til han: Nå går det den fine filmen som jeg har så lyst å se, har bestilt billetter og fikset barnevakt - dette blir koselig! Da sier han neppe nei ;)

Tror ikke det nødvendigvis er at han ikke har lyst til å gå ut med deg - tror heller det bunner i at man tar hverandre og tiden litt for gitt etterhvert - gå ut kan man gjøre i morgen fordi man er sliten i dag... Farlig den der! Så kjøp billetter og si nå går vi! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Nei det er jo ikke det. Men hva med å planlegge å gå ut sammen? Invitere han ut på romantisk middag eller noe?

Han mener at det er bortkastet penger. Og masse styr.

Jeg er mere impulsiv og kan plutselig foreslå en kveld for oss uten barna.

Men han sier alltid at han er trøtt og at det er bortkastet penger.

Når vi planlegger noe, så er det endt opp med at vi sparer de pengene og heller gjør noe hjemme. Samtidig så ønsker jeg så utrolig mye at vi skal gjøre noe sammen. Kun jeg og han. Men det er lett å si "Jaja, da får vi vente til en annen gang".

Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert, om min mann gikk ut med andre men ikke med meg. Det er helt greit å gå ut med andre, men da bør man også prioritere å gå ut med partneren sin.

Du får sette deg ned med han i morgen, og forklare han at dette sårer deg. Du kan jo spørre han om han tar deg så for gitt, at du skal være der hjemme uansett liksom. Det er helt greit å ha deg hjemme, så lenge han slipper å måtte "lufte deg"? Ja, jeg hadde gitt han noen sånne kommentarer, for det kan faktisk være han da våkner.

Gjest Gjest1
Skrevet
Han mener at det er bortkastet penger. Og masse styr.

Jeg er mere impulsiv og kan plutselig foreslå en kveld for oss uten barna.

Men han sier alltid at han er trøtt og at det er bortkastet penger.

Når vi planlegger noe, så er det endt opp med at vi sparer de pengene og heller gjør noe hjemme. Samtidig så ønsker jeg så utrolig mye at vi skal gjøre noe sammen. Kun jeg og han. Men det er lett å si "Jaja, da får vi vente til en annen gang".

Jaja, da får du ta tak i tingene. Kjøp kinobilletter som ikke er refunderbare. Det er vel akkurat en slik innstilling som er drepen for mange forhold. Stå på! :)

Gjest splæsj
Skrevet

Sett av en kveld i måneden til en date med bare dere to. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min mann har en felles forståelse om følgende:

I et forhold skal man ikke bare gi hverdagene til hverandre og så de festlige anledningene med alle andre enn partneren.

Om et forhold ikke blir pleiet så kan det ikke heller vokse.

Jeg hadde funnet det vanskelig å være i et forhold hvor min mann ikke hadde hatt noen interesse av at vi skulle gjøre noe kjekt sammen.

Da hadde jeg lurt på hvorfor vi i det hele tatt var sammen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...