Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at prøvingspapriene skal sendes til komunen man bor i?

Prøver å søke opp adressen.

Men søker jeg på folkeregisteret + komunen jeg bor i får jeg ingen treff.

søker jeg på folkeregisteret + fylket

får jeg opp Nedre romerrike ligningskontor..

er det hit jeg skal sende papìrene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hvor jeg bor er det felles ligningskontor med de 4 nærliggende kommunene. Men ring servicetorget i kommunen din, da får du vite hvor ligningskontoret i din kommune holder til. Kan godt hende det er nedre romerike.

Skrevet

Du skal sende til ditt lokale ligningskontor. Det er de som også er folkeregister.

Jeg syntes også dette var veldig vanskelig å finne ut.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Du skal sende til ditt lokale ligningskontor. Det er de som også er folkeregister.

Jeg syntes også dette var veldig vanskelig å finne ut.

Legg merke til at folkeregister/trygdekontor ALDRI trykker noen returadresse på ting de sender ut - i hvert fall ikke her hvor jeg bor. Har fått diverse skjemaer fra dem ifbm at jeg fikk barn og giftet meg (navnemeldinger, barnetrygd, flyttepapirer, kontantstøttesøknad, barnehagesøknad osv), men det har ALDRI stått noen returadresse noe sted. Det står heller ikke på noen kommunale skjemaer hvem som skal ha dem, om det er trygdekontor, folkeregister, ligningskontor el.l. Utrolig dårlig service!

Skrevet

Nei, det skal tydligvis ikke være lett å finne ut av de tingene der nei

Gjest Gjest
Skrevet

Adressen til ligningskontoret/folkeregisteret ligger på skatteetaten.no.

Velg Kontakt Oss oppe i høyre hjørne. Under Velg Kontor velger du Ligningskontoret, så vleger du ditt fylke og din kommune.

Er ikke verre enn det..

Gjest Markblomsten
Skrevet

Så fint at du har lagt ut denne tråden IdaH, for dette lurte jge også på.

Er for så vidt enig i at adressen til ligningskontoret ikke er så ille å finne, mnen da må man nesten vite at det er dit man skal sende papirene da. Synes ikke det var så lett å finne ut akkurat... :sjenert:

Skrevet
Så fint at du har lagt ut denne tråden IdaH, for dette lurte jge også på.

Er for så vidt enig i at adressen til ligningskontoret ikke er så ille å finne, mnen da må man nesten vite at det er dit man skal sende papirene da. Synes ikke det var så lett å finne ut akkurat... :sjenert:

Det var akkurat det som forvirret meg også, det står at det skal sendes ditt lokale folkeregister, men at det er ligningskontoret er ikke selvforklarende.

I Oslo var det forsåvidt et hint, de hadde en avdeling av ligningskontoret som het personregisteret... (Kjært barn har mange navn i det offentlige... ;) )

Gjest Gjest
Skrevet

For sikkerhets skyld fikk vi beskjed om å gå på kirkekontoret da vi oppsøkte servicetorget i kommunen for hjelp.... :sur:

Skrevet

ikke alltid like greit å skjønne at

folkeregisteret og ligningskontoret er det samme nei..

er vel meningen at det skal være litt vansklig å bli gift kanskje

• 1 måned senere...
Skrevet

Av og til en fordel å være forlovet emden sm arbeider på ligningskontoret. Han vet i alle fall at det er der forlkeregisteret er (det visst vi egnetlig fra før da, ettersom vi var der og meldte flytting også (MÅTTE møte opp personlig, ettersom de krevde kopi av husleie avtalen vår, for vi fikk ikke flytte hit til byen helt uten videre når vi ikke hadde jobb enda (nettopp ferdig med studier) og ikke eide egen bolig, må vite...) Også vet han at det er de som bearbeider disse papirene, og at de til og med har et eget forum for diskusjon av problestillinger rundt prøvingspspirer (gjelder nok i hovedsak de ikke oss "vanlig", men i forhold til utenlandske statsborgere, det er jo reglr for å hindre tvangsekteskap, etc)

Men ettersom vi kke skal gifte oss før neste sommer, så hr vi god tid til dette med papirne i alle fall.

(og enda bra jeg leste denne tråden, ellers hadde jeg utmerket godt i mitt tåkehode klart å sende dem til folkergisteret der vi skal gifte oss... (min forlovede hadde nok stoppet meg da, han tar dem vel bre med seg på jobb den dagen det blir aktuelt) Tviler på at Folkeregisteret i Ålesund vil behandle disse papirene, ettersom vi bor i Bergen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...