Gå til innhold

trygdekontoret og sosialkontoret...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen her som kan hjelpe meg litt og svare på noen spørsmål...?

Om man søker om sosialstøtte i en kommune....Kan et trygdekontor i nabokommunen se dette da?

Spør fordi en i familien jobber på trygdekontoret i nabokommunen min, og jeg vil ikke at hun skal vite at jeg har måttet søkt sosialstøtte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansynligvis ikke men det er noen kommuner som har felleskontor. Om de ikke har det så vil din tante sansynligvis ikke ha mulighet til å se det. De bruker oftest forskjellige programmer også.

Gjest Gjest
Skrevet
Sansynligvis ikke men det er noen kommuner som har felleskontor. Om de ikke har det så vil din tante sansynligvis ikke ha mulighet til å se det. De bruker oftest forskjellige programmer også.

Okey, det er bra. Det er ikke felleskontor. Takk for svar :)

Gjest gjesta
Skrevet

Enn så lenge skal man ikke kunne se det. Så fremt det ikke er ført inn noen forsøksordninger i visse kommuner i samband med NAV-reformen, som jeg ikke vet om. Trygdekontor er statlig, sosialkontor kommunalt og de har tradisjonelt hatt separate datasystemer. Tror nok ikke du har noe å bekymre deg for i denne sammenheng.

Skrevet

Ulike datasystemer og strenge regler om taushetsplikt seg i mellom så vidt jeg vet. Dette i hvertfall inntil NAV-reformen er en realitet om noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...