Gabriella Skrevet 20. mai 2006 #1 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvor lang tid tar det med tog fra Schiphol lufthavn og inn til Amsterdam? Går det flytog, eller tar man vanlige regiontog? Er det langt fra jernbanestasjonen til sentrum av byen? Jeg har seks timer fra jeg lander på Schiphol til jeg skal videre til Oslo, rekker jeg da å ta en liten svipptur inn til byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2006 #2 Del Skrevet 20. mai 2006 Du tar vanlig tog, og det tar absolutt ikke lang tid (husker ikke eksakt, men under 20 minutter), og koster bortimot ingenting, så i løpet av seks timer rekker du masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriella Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2006 Fint å høre! Har vært på Schiphol før, men da rakk jeg ikke å komme meg inn til Amsterdam. Er det noe spesielt jeg bør få med meg? *glede-seg-vilt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #4 Del Skrevet 20. mai 2006 på noen få timer er det veldig vanskelig å velge, men jeg ville tatt toget inn til Centraalstation, labba over torget og tatt en Rondvaartboot: guidet båttur på kanalene tar ca en time, og er den aller beste måten å 'bli kjent' med byen. Den tida du har igjen før du må tilbake: spasér rundt i gatene, stopp for en Witbeer (lyst syrlig hveteøl -helst Hoegaarden, gjerne servert med sitronskive) på en utecafé, og se på mennesker. Så tilbake til Schipol, beregn god tid, du kan risikere å gå 20 minutter fra innsjekk til gate'n. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå