Gjest pika_anonym Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Har problemer med mye luft i magen, og magen ser oppblåst ut, ser nesten litt gravid ut til tider!! Noen som har hatt samme problem? Hva kan det skyldes og hvordan kan det løses!? Finnes det noen kurer som kan løse dette? Biodrain, kan det være noe? Hva hjelper det mot?
Saeria Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Enkelte matvarer som løk og bønner kan gi en del luft. Se her: http://www.lommelegen.no/art/art609.asp Det kan også hende det skyldes irritabel tarm.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har merket at jeg får oppblåst mage av lettbrus(og jeg drikker 1 liten falske nesten hver dag), nå har jeg kuttet det ut(ihvertfall kuttet veldig ned på det), og magen er mye bedre. Jeg så også litt gravid ut, og det var absolutt IKKE noe gøy! Har en venninne som testet BioDrain- kan spørre henne hva hun syntes!
Jane How Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Prøv å kutte ut melk for en stund, men spis gjerne yoghurt og andre sure melkeprodukter. Det er ganske vanlig å ikke bryte ned laktosen, og det kan gi oppblåst mage.
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Du kan prøve noen tabletter som heter Minifom, som du får kjøpt reseptfritt på apoteket.
Brunhilde Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Du kan også prøve å tygge en liten teskje ksrberø, evnetuelt lage karvete. Det hjelper også veldig godt.
Søplebøtta Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Det hjelper å kutte ned på sukkerinntak og meieriprodukter.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Du kan også prøve å tygge en liten teskje ksrberø, evnetuelt lage karvete. Det hjelper også veldig godt. ← HVa betyr det med rødt??
Brunhilde Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 (endret) HVa betyr det med rødt?? ← Er det mulig? Beklager, en ting er å skrive feil, men det ble jo totalt uforståelig. Det skulle stå KARVEFRØ. (Takk skal du ha!) Endret 21. mai 2006 av Brunhilde
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Er det mulig? Beklager, en ting er å skrive feil, men det ble jo totalt uforståelig. Det skulle stå KARVEFRØ. (Takk skal du ha!) ← helt dritings du!
Gjest bamsemums Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Miniform fåes kjøpt på apoteket uten resept, prøv de!
Ugla Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Jeg var plaget av luft i magen (luftsmerter) i mange år. Minifom hjalp godt. Men så fikk jeg dette rådet av en fysioterapaut, en øvelse som jeg skulle gjøre hver kveld når jeg la meg: Legg deg godt tilrette på ryggen og SLAPP AV. Pust så dyyypt inn - laaangt ned i magen. Pust godt ut - bruk magemusklene. Gjør dette kanskje 5 - 10 ganger. Dette gjør jeg hver kveld (event. også når jeg får smerter om dagen. Når man har lært seg "teknikken" får man også effekt av den, om man gjør det uten å ligge). Dette har virkelig hjulpet meg de siste 4 - 5 årene! Tror ikke jeg har tatt mere enn 2 tabletter på denne tiden. Før brukte jeg tabletter nesten hver dag. Lykke til!
MaMo Skrevet 24. mai 2006 #13 Skrevet 24. mai 2006 Har hatt plager med magen så lenge jeg kan huske, hverken endringer i kosthold eller trening hjelper stort. Har nå gått på Dida (fås i helsekostforr.) en måneds tid, og det har faktisk gitt resultater. Magen er merkbart mindre og føles mye bedre. Fordøyelsen fungerer normalt kun én uke i måneden - det er under mensen og det må jeg nok leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå