Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #1 Del Skrevet 20. mai 2006 Kjøpte et nydelig skjørt i indisk bomull på UNO, og lurer på om noen her har forsøkt å vaske et slikt? Det står håndvask, men som regel pleier vel 40 grader og kryssede fingre gå bra? Vil ha ut klesbutikklukten, og vurderer å hive det sammen med et par sorte Bher og noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2006 #2 Del Skrevet 20. mai 2006 Du kan jo prøve?Evt putte det i en sånn BHpose hvis plagger er skjørt. Men hvis det ikke tåler det så har du ingen rett til å klage på UNO.. Ellers er det fort gjort og vri opp for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #3 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg ville vasket det alene på ullprogram eller på et annet program for sarte stoffer, med milo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #4 Del Skrevet 20. mai 2006 Vaskepose har jeg ikke, men mulig jeg får tak i en i morgen. Ullprogram ja, mulig jeg finner det et sted her. Får se om jeg prøver, går antakeligvis bra, og om det går galt så er det ikke verre enn 150 kr tapt (er fortsatt interessert i å høre om noen andre har gjort samme eksperiment med dette skjørtet tidligere ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 21. mai 2006 #5 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har ikke vasket uno-klær i maskinen, men andre klær som skal håndvaskes av samme typen, nemlig farvet bomull. Grunnen til at de ber deg håndvaske er nok pga at det er håndfarvet og kan miste mye farve i vanlig maskinvask. Silke- eller ullprogram pleier gå veldig fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #6 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har ikke vasket uno-klær i maskinen, men andre klær som skal håndvaskes av samme typen, nemlig farvet bomull. Grunnen til at de ber deg håndvaske er nok pga at det er håndfarvet og kan miste mye farve i vanlig maskinvask. Silke- eller ullprogram pleier gå veldig fint! ← At det falmer er ikke det verste som kan hende, tror faktisk det kunne vært pent som litt lysere, og i verste fall så går det alltids å farge det på nytt selv Slenger det i vask i morgen, skal se om jeg husker å oppdatere tråden når jeg har sett om det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 22. mai 2006 #7 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg tror også det kommer til å gå bra med skjørtet (selv om jeg ikke har prøvd det med noen klær fra UNO selv), men tror det kan farge veldig av. Så er nok best å i så fall vaske det alene, for de andre klærnes skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #8 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg tror også det kommer til å gå bra med skjørtet (selv om jeg ikke har prøvd det med noen klær fra UNO selv), men tror det kan farge veldig av. Så er nok best å i så fall vaske det alene, for de andre klærnes skyld ← Det andre plagget som kommer til å bli utsatt for dette skjørtet er en kullsort BH, så jeg tror neppe den kan bli misfarget? Den har iverfall blitt vasket sammen med urolig mye rart som det står “bør vaskes separat i starten pga avfarging”. Satser på det går bra, og om det ikke gjør det så er det uansett “bare” en BH som er til støttebruk, ikke som pynt og offentlig bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 22. mai 2006 #9 Del Skrevet 22. mai 2006 Da går det sikkert bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #10 Del Skrevet 25. mai 2006 Det gikk helt fint det (vasket på ullvask) Like “rynkete”, fargen er like fin, og ellers alt vel med både skjørt, strømpebukse, og bh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #11 Del Skrevet 25. mai 2006 Bare nysgjerring, ikke negativt ment i det hele tatt. Bare lurer på om noen av dere som handler klær på UNO er lærerinner? Har inntrykk av at det er mange med det yrket som handler klær der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #12 Del Skrevet 25. mai 2006 Bare nysgjerring, ikke negativt ment i det hele tatt. Bare lurer på om noen av dere som handler klær på UNO er lærerinner? Har inntrykk av at det er mange med det yrket som handler klær der! ← Var jeg som startet tråden her. Nei, jeg er ikke lærer, men jeg ønsker faktisk å utdanne meg til det (men har kun et plagg derifra, ennå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #13 Del Skrevet 25. mai 2006 Bare nysgjerring, ikke negativt ment i det hele tatt. Bare lurer på om noen av dere som handler klær på UNO er lærerinner? Har inntrykk av at det er mange med det yrket som handler klær der! ← Jeg synes også det er veldig typisk med UNO klær for lærere, førskolelærere, barnevernspedagoger og soionomer. Men jeg synes butikken har en del fint! Skal ikke si hva jeg jobber med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #14 Del Skrevet 25. mai 2006 Vaskepose har jeg ikke, men mulig jeg får tak i en i morgen. ← Tips dersom du ikke har vaskepose, men likevel skulle trenge det til vasken. Legg det i et putevar og tråkle det igjen. Det beskytter plagget. Obs, dersom plagget ditt har strerke farger og du er redd det skal farge av er det lurt å ta et putevar som selv er farget eller som du ikke er redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2008 #15 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg synes også det er veldig typisk med UNO klær for lærere, førskolelærere, barnevernspedagoger og soionomer. Men jeg synes butikken har en del fint! Skal ikke si hva jeg jobber med Ungdom bruker også UNO! Fantastiske klær :D Skulle ønske lærerne mine hadde en slik unik stil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå