Gå til innhold

Hvordan blir jeg kvitt dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Aner ikke hvordan jeg skal forklare en gang, jeg... Jo; si at jeg begynner et innlegg med "hvordan". Da kommer det en scrolldown-eller-hva-det-kalles der alle setningene i mine tidligere innlegg eller mailer som begynte med hvordan er representert. Dette synes jeg er irriterende og jeg vil gjerne ha dem bort. Jeg låner ofte bort pc'n til venner og har ingen interesse av at de skal kunne se slike ting, selv om det ikke strengt tatt er så farlig.

En annen ting: kan jeg fjerne adressene som ligger helt oppe i adresselinja (hjelp så dårlig jeg er til å forklare!)? Ikke loggen altså, men der jeg går inn for å skifte nettside. Nå er det så mange der, og mange jeg ikke har interesse av en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Høyreklikk på explorer-ikonet

2. Velg egenskaper

3. Klikk på "Slett filer"

4. Klikk på "Slett logg"

5. Klikk OK

6. Ferdig

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Lea, takk for svar, men det er ikke loggen jeg mener. Den greier jeg å slette.

Men hver gang jeg nå skriver noe som begynner med "hvordan", så popper det ned en liten scrollsak som inneholder det jeg før har skrevet som har begynt på "hvordan".

Comprende?

Skrevet

En annen ting: kan jeg fjerne adressene som ligger helt oppe i adresselinja (hjelp så dårlig jeg er til å forklare!)? Ikke loggen altså, men der jeg går inn for å skifte nettside. Nå er det så mange der, og mange jeg ikke har interesse av en gang.

Dette forsvinner når jeg sletter loggen og filene...

Gjør det ikke det hos deg?

Hvis du velger egenskaper etter å ha høyreklikket på explorer og så klikker på mappen "Avansert"...

Et stykke nede på den lista (Under "Visning") Finner du "Bruk innebygd autofullføring". Fjern haka i denne boksen og du slipper at det kommer opp forslag når du skriver f.eks "Hvordan".. tror jeg.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Når jeg går inn på avansert får jeg ikke opp noen liste nei. Jeg får en boks med ett huk-av alternativ, som heter "Kjør med andre legitimasjonsbeskrivelser."

Og selv om jeg sletter loggen så blir adressene i adresselinja der.

Takk for at du hjelper en stakkars uvitende! :oops:

Skrevet

Hvis du sletter både logg, filer og informasjonskapsler (cookies) så skal scrollbaren i internett explorer vinduene være tomme.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jepp, nå fikk jeg det til. Gikk inn på hjelp og slo opp "autofullfør", så gikk det jo nesten av seg selv jo! :D

Skrevet

Bare en liten oppfordring til alle, når det oppstår et problem…skriv hvilket OS dere bruker, er liksom litt enklere å ”trå” til å hjelpe til da.

Mange ganger kan det være forskjellig løsninger på samme problem litt avhengig av hvilket operativsystem dere bruker.

Gib

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...