Gå til innhold

Fortell om da dere flyttet ut

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg tror du klarer å få deg en jobb, om du ikke er kresen. Og ikke la være å søke en jobb fordi du tror du mangler enkelte kvalifikasjoner som de søker etter. Ofte er en utlysning et ønske fra arbeidsgiver og ikke et krav. Dersom du viser at det er deg de trenger så gir de deg kanskje jobben likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet ut da jeg begynte å studere, og har klart meg på lån, stipend og med deltidsjobb i noen år nå.

Var litt trist å flytte hjemmefra da, hvertfall siden pappa jobber på sjlen og da ble mamma alene hjemme så mye.. Uff.

Men prøv å få deg en jobb, bo hjemme til du har spart noen tusen, til et par mpneders leie og til depositum. Det vil gå seg til etterhvert skal du se.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tar nesten som helst drittjobb, bare så lenge ikke det innebærer hest :D

:ler: det var da også et spesifisert kriterium

Tror ikke det er noen fare for at du blir satt til å jobbe med hester, siden dette er populære jobber iom det finnes en del hestegale jenter i dette landet. ;)

Skrevet

Du klarer nok aa faa deg en jobb om du bare vil!

Ogsaa kan du leie möblert vet du, da trenger du ikke aa bruke penger paa möbler.

Jeg flyttet ut da jeg ble student og klarte meg paa laan, stipend og lönn fra deltidsjobb i fire aar. Gaar bra det og!

Lykke til!

Skrevet

Du bør sjekke www.kiwi.no og www.deltidsjobb.no <-- Der ligger det en del jobber!

Jeg har samme problemet som deg, Towelie, men skal flytte til Oslo - 2.5timer unna her.. Hva faen skal jeg gjøre? Jeg kan ikke få meg leilighet i Oslo før jeg får meg jobb. Jeg kan ikke ta meg jobb i Oslo når jeg ikke har noe sted å bo :forvirret: OND SIRKEL!

Skrevet

Jeg vil bare si at sykehjemmene i området her ofte har behov for ekstrahjelp. Jeg har hatt sommerjobb som assistent flere ganger på sykehjem her, og de krever ingen erfaring fra før. Ikke blir du innkalt til intervju en gang. Får bare brev i posten om at jobben er din!

Men du må selvsagt tåle litt bleieskift og underlivsvasking da.. ;)

Gjest Gjest4
Skrevet

Dersom du har penger til den første husleia samt depositum så kan du søke hjelp hos sosialkontoret dersom du ikke har jobb. Datteren til en bekjent av meg gjorde det. Foreldrene hennes hjalp til med de første kronene.

Når det gjelder innbo så setter du bare inn en annonse i avisa hvor du sier at du skal flytte for deg selv og mangler alt av innbo. Tror det er viktig at du opplyser i annonsen at du henter selv. Kjenner ei som fikk møblert hele leiligheten på den måten. Hun fikk til og med et tv.

Gjest Embla s
Skrevet

Har hørt at det er lett å få jobb som kassemedarbeider i daglivarebutikker, tror også det er fhv lett å få assistentjobb innen barn/pleie/omsorg/renhold.

Var jeg deg ville jeg kontaktet vikarbyråer. Da kan du få opplæring og få prøvd deg i ulike ting. Mange ender med fast ansettelse etter å ha startet som vikar gjennom Manpoer eller lignende.

Jeg ville nok ventet med å finne hybel til jeg hadde en jobb. Så lenge du er velkommen hjemme og har et greit forhold til foreldrene dine og de kan forsørge deg er vel ikke du akkurat i den mest "trengende" gruppen for sosialhhjelp, vel det er i allefall min mening. Men lykke til med jobbsøking! :)

Skrevet

Er bare og søke, og når det gjelder denne hestedelen din så skal du nok lete lenge, jeg sliter med og finne jobb innen hest jeg nå da..

Men du må nok ha jobb for og flytte for deg selv.. Jeg skal nå ta lappen først og så er det ut for min del, men ejg har heldigvis noen og flytte sammen med og da..

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var i din situasjon fikk jeg ikke penger hos sosialen, bare beskjed om å flytte hjem til mine foreldre og bo der til jeg fikk meg jobb.

Barnehager trenger ofte vikarer, da jeg var hos vikarbyrået Aetat Jobbservice sa de at du kunne få jobb nesten på dagen dersom du sa ja til slikt. Dette var det eneste vikarbyrået som hjalp meg.

Det kan kanskje være vanskelig å få butikkjobber når det nærmer seg sommeren, siden mange har allerede ordnet seg sommerjobber der. Men desto lettere er det når alle sommerjobb-folka slutter i august, da blir behovet større for arbeidskraft. men hvis du går NÅ rundt omkring til nærbutikkene, kan det hende de ikke har blitt fullbøøket av sommervikarer ennå, og du er uansett mye mer attraktiv siden du kanskje kan begynne med en gang, og jobbe lengre enn selve sommeren.

Butikkjobbing er helt OK, spør du meg... Det har reddet meg ut av en knipe før jeg fikk den jobben jeg egentlig gikk og ventet på!

Lykke til

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Da jeg var i din situasjon fikk jeg ikke penger hos sosialen, bare beskjed om å flytte hjem til mine foreldre og bo der til jeg fikk meg jobb.

Det kan de ikke kreve, så lenge man er over 18 år, så har ikke foreldrene forsørgelsesplikt for en lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...