Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #1 Skrevet 6. desember 2002 hei alle sammen! er det noen som vet noe om til hvilken alder p piller er gratis??? og en annen ting, dersom jeg har to resepter på p piller, så får man etter regelene ikke hente to eller tre pakker samtidig eller i samme måned, det må gå tre måneder mellom hver pakke(som inneholder for 3 måneder). men hva om jeg går på feks tre ulike apoteker, har de meg inne på listen uansett hvor jeg går, eller er det kun datan på et apotek som har meg inne! ? skjønner dere problemet?
Gjest Zalomine Skrevet 6. desember 2002 #2 Skrevet 6. desember 2002 Men hvorfor vil du hente flere enn du trenger? Dele med venner, eller samle "lager" til du blir for gammel? Jeg er ikke sikker på hvor lenge det er, denne regelen ble innført etter at jeg var for gammel i alle fall... er det opp til 20? eller 19? står sikkert noe om dette en plass, men jeg har aldri giddet undersøke, jeg begynte med p-piller da jeg var 21....
Gjest Starya Skrevet 6. desember 2002 #3 Skrevet 6. desember 2002 Hvis du kjøper en eske og går tilbake en uke etterpå og sier (hvis de spør) du har rotet de bort, så kan de vel ikke nekte deg nye?
Gjest Zalomine Skrevet 6. desember 2002 #4 Skrevet 6. desember 2002 Dersom det nærmer seg grensa for at du ikke lenger får den gratis, så trur jeg fint de kan "nekte deg" å få flere GRATIS. Ingen nekter deg å hamstreKJØPE, men når det gjelder gratispiller.... så vet jeg ikke...
Gjest Duchess Skrevet 7. desember 2002 #5 Skrevet 7. desember 2002 Jeg TROR det er gratis til du fyller 18. (?) Tror vel neppe du kan hamstre gratispiller, men om du vil ta ut p-piller så du slipper å gå tilbake og hente en ny om 3 mnd, tror jeg det går an. (om du betaler for dem)
Gjest Virvel Skrevet 8. desember 2002 #6 Skrevet 8. desember 2002 P-piller er gratis f.o.m 16 t.o.m 20 år. Da jeg var på "det gule huset" her i Oslo for å få resept, sa faktisk legen til meg at jeg burde hamstre når jeg begynte å nærme meg 20... Har aldri prøvd å hente mer enn det jeg skal, men de stempler jo resepten hver gang man henter, så de kan vel se når man hentet sist...?
Arwen Skrevet 8. desember 2002 #7 Skrevet 8. desember 2002 Sist gang jeg hentet p-piller fikk jeg to pakker - seks brett på en gang. Det var til og med hun som jobbet der som spurte om jeg ville ha ut to pakker med en gang.
ragnalina Skrevet 9. desember 2002 #8 Skrevet 9. desember 2002 jeg hentet en gang for et år om gangen - fikk resept hos legen min i norge og skulle være utenlands ett år. det var ikke noe problem i det hele tatt. men jeg betalte jo for dem, og ellers er det jo liten vits i å ha årslager av p-piller i badeskapet liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå