Saeria Skrevet 20. mai 2006 #1 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei. Jeg lurte på om noen kloke KG hoder kan hjelpe meg litt. Saken er nemlig den at min kjære og jeg plutselig fant ut at det hadde vært deilig med en liten ferie i år. Dette blir vår andre tur i løpet av de 6 årene vi har vært sammen. Siden vi aldri har vært "i syden", (jeg hadde nemlig foreldre som foretrakk lange bilturer i eget land når jeg var liten og i hans tilfelle foreldre som foretrakk opphold på hytta hele sommeren) tenkte vi at det jaggu var på tide at vi også fikk satt våre bein der. Valget har nesten sikkert falt på Hellas. I fjor var vi i Libanon, et herlig land som kan anbefales, men vi fikk høre noe om at det ikke nødvendigvis var så lett å komme seg inn i andre land når en har Libanesisk stempel i passet. Jeg mener at Hellas ble nevnt som et av de landene som kunne være motvillige når det gjalt innreise med dette stempelet i passet. Er det noen av dere som har hørt dette? Noen som vet om dette stemmer, evt. hvor jeg kan henvende meg for å finne ut av dette. Sambo har helt flett nytt pass, og mitt holder i enda 5 år, så det hadde vært kjipern å måtte skaffe seg nye for å komme oss til Hellas, eller andre "syden land". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 20. mai 2006 #2 Del Skrevet 20. mai 2006 Ring den greske ambassaden og spør f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2006 Det var kanskje en ide. *Lete etter den greske ambassade* Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. mai 2006 #4 Del Skrevet 20. mai 2006 Ja, eller send dem en mail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 20. mai 2006 #5 Del Skrevet 20. mai 2006 Hellas er vel et "Schengen-land", så du må vel strengt tatt ikke vise pass for å reise dit i det hele tatt? Det fungerer bare som legitimasjon og hvilke stempler du har der spiller ingen rolle! Passet mitt har masse rare stempler, men ikke en gang ved innreise til USA er dette noe problem. De spør riktignok, men når jeg gir greie svar, så er det greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 20. mai 2006 Takk for svar. Det kan godt hende at vi ikke behøver å vise pass, men siden Hellas ble trukket frem som et land hvor det kunne bli problematisk ved innreise, så begynte ting å surre i hodet mitt. Jeg får for sikkerhets skyld ta kontakt med ambassaden. Det hadde vært surt å bli nekta innreise når vi ankom. Jeg har en god grunn for hvorfor jeg var i akkurat Libanon, så det burde ikke være noe problem, men bedre å være føre var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå