Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Når man jobbe ri en kommune og skal regne ut hvor mye (relevant) ansiennitet en har, kan en da telle med erfaring fra statlig sektor eller fylkeskommunal også? Eller er det slik at når man jobbe i kommunesektoren, så teller kun erfaring fra kommunesektoren i utregning av ansiennitet? Hvis man vil jobbe i statlig sektor, da teller en jo med tidligere erfaring fra kommunal sektor, men hvorfor skjer ikke det samme andre veien/omvendt?
Gjest -eline- Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Saavidt jeg vet saa telles statlig ansiennitet med. Pappa var ansatt i forsvaret i mange aar, tok saa laererutdanning og jobber naa som laerer i kommunen, og han fikk i hvertfall "topploenn" basert paa ansiennitet da han startet.
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Så lenge praksisen er relevant for jobben det gjelder skal den telles med. I noen tilfeller kan også ikke-relevant praksis telles med når ansienniteten skal fatstsettes.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Så lenge praksisen er relevant for jobben det gjelder skal den telles med. I noen tilfeller kan også ikke-relevant praksis telles med når ansienniteten skal fatstsettes. ← Selv i kommunal sektor? Hvordan avgjør man hva som er relevant da? Jeg har jobbet med kundebehandling, media, salg, undervisning m.m. og jobbe rnå i en kommuneadmninistrasjon. Der jobber jeg med saksbehandling, prosjektutvikling, m.m.. Men mine tidligere erfaringer er jo viktige for jobben jeg gjør i dag. Likevel har jeg ikke fått med ansiennitet fra tidligere av, annet enn erfaringene jeg hadde som lærer.
Lilleba Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Dette er det klare regler for i Hovedtariffavtalen- Kap. 1 (Fellesbestemmelsene) § 12. 2 annet ledd: Ved tilsetting i annen stilling godskrives offentlig tjeneste fullt ut. Du skal derfor ha med deg all ansiennitet fra staten. Har du praksis fra privat tjeneste teller den også med, hvis den er av betydning for stillingen. (Står i samme punkt, neste ledd). Det er andre godskrivingsregler i tariffavtalen også, f.eks omsorgstjeneste. Du finner alt om det i § 12 i Fellesbestemmelsene. Hvis du synes det er vanskelig å ordne opp i dette selv, er det bare å henvende deg til din fagforening, så vil de gjøre det. Dette er en helt kurant sak for dem. Lykke til!
Grooo Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Jeg jobber i fylkeskommunen og fikk regnet med også ikke-relevant praiksis fra før jeg fikk utdannelsen min.
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #7 Skrevet 22. mai 2006 Jeg gikk fra kommunen til staten og fikk ikke med meg noe ansiennitet. Men det har vært så mye kluss med lønnen min og jeg er så lei av å ringe når ingen tar telefonen, eller sende mailer jeg aldri får svar på... Men merkelig synes jeg det er, så jeg får vel kanskje ikke gi opp helt ennå. (?)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Jeg gikk fra kommunen til staten og fikk ikke med meg noe ansiennitet. Men det har vært så mye kluss med lønnen min og jeg er så lei av å ringe når ingen tar telefonen, eller sende mailer jeg aldri får svar på... Men merkelig synes jeg det er, så jeg får vel kanskje ikke gi opp helt ennå. (?) ← Dette høres for merkelig og dumt ut til å være sant...er det virkelig sant? Klart du skal ha ansiennitet med fra kommunen og over til statssektoren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå