Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å ha dette i håret i kveld..helst fiskebensflette (veldig bred...) men lages dette av 4 bunter med hår?

hmm... :klø:

egentlig syns jeg det er veldig pent med en flette fremme ved luggen og tvers over på en måte. Har noen linker til hvordan det skal se ut?

har sett giselle budchen (??) med det en gang men finner ingen link.. :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du vil ha den ekstra bred og flat kan du bruke 4 deler hår, eller mer. Men det er vanskligere å lage enn en med 3 deler. Jeg synes det er fint nok i massevis med 3 deler, og sånn fiskebensflette foran på skrå er fint :)

Skrevet

hvordan fletter man sånn flette foran?? vanskelig?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke vanskelig, men kan kreve noen forsøk.

Du begynner innerst på den ene siden og fletter på skrå over mot den andre. (Du kan skråne den nedover og DERSOM det er det du ønsker). Så tar du bare med litt og litt av håret når du fletter, samme prinsipp som ei fiskebeinsflette.

Endret av Binna
Gjest Gjesta
Skrevet

Måtte prøve selv her, for å forklare lettere.. Du trenger bare ta med litt av håret(som skal flettes inn)bare fra ene kanten. Foreksempel hver gang du fletter over innerst mot hodebunnen tar du med litt hår.

Gjest Fantus
Skrevet
Dette er en side med detaljerte instruksjoner for fletting av alleslags fletter :)
Gjest Gjesta
Skrevet

Fin link!

Hvis man vil ha en flette som dekker litt av panna så er det samme prinsippet som en fiskebeinsflette derfra. Bare at man tar hår fra den ene siden, ikke begge.

Gjest Fantus
Skrevet (endret)
Bra link Fantus!  :)  Har lenge villet lage pariserflette, men aldri kunnet. Veldig fint synes jeg, nå skal jeg jammen prøve. 

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/20/466722.html hva er egentlig gjort med håret til Solveig kloppen her? pent det også.

Takk,syns den siden er kjempebra, har t.o.m. bilder av at hun fletter sitt eget hår

Tror håret til Solveig Kloppen er tvinnet inn mot hodebunnen og festet med no spenner i nakken. Du starter ved tinningen omtrent og tar tak i en tust hår. Vri den rundt. For hver gang du vrir tusten tar du med litt hår fra undersiden sånn som man gjør når man fletter en fransk flette. Tilslutt (når man har vridd seg helt til midt bak) fester du det stramt med spenner. Jeg syns det er vanskelig å få det til å sitte i mitt glatte hår, kan være lurt å ha i no hårskum kanskje?

edit: lagt inn feil link først

Endret av Fantus
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror det er mulig å få til den tvinningen som solveig kloppen har, ved å lage en fiskebeinsflette på siden av hodet, bare ta hår fra en side, og til slutt vri kanten(altså det man ser av fletta) innover med hårlus. Litt vanskelig å forklare.. Men da sitter det hvertfall som støpt, selv på glatt hår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...